• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 11 / 01

10 نکته عکاسی برای وب سایت یک کسب و کار

1- هر کسب و کاری برای وب سایت خود نیاز به یک عکاس حرفه ای دارد. فرقی نمی کند در کار املاک و مسکن باشد، کالایی بفروشد یا هر خدماتیکه ارائه می کند به عکاسی که تخصص لازم را داشته باشد نیاز دارد. وب سایت های کوچکتر ممکن است از عکس هایی که در اینترنت یافت می شود استفاده کنند اما باید از خود بپرسند چند کمپانی دیگر ممکن است از همین تصاویر استفاده کرده باشند و احتمالاً مشتری شما وب سایت آنها را هم دیده است چنین تصاویری آیا مشتری را نسبت به اعتبار شما مشکوک نمی کند؟

عکاسی برای وب سایت تجاری

2- همیشه از عکس هایی با کیفیت بالا استفاده کنید که در آن سوژه اصلی با بالاترین وضوح ممکن به نمایش درآمده باشد. و همیشه از پشت زمینه ای یکنواخت و ملایم استفاده کنید فراموش نکنید که در پشت زمینه نباید چیزی ناخواسته جلب توجه کند.

3- وقتی که پشت زمینه انتخاب می کنید و روی تصویر کار می کنید به سبک کل صفحات و وب سایت خود و رنگ های به کار رفته در آن و حتی نشان تجاری کسب و کار توجه داشته باشید. همه اینها باید با یکدیگر سازگار باشند و در کنار یکدیگر یک هماهنگی و تطابق را نشان دهند. تا تاثیر خوبی در ذهن مشتری ایجاد کند.

4- وقتی که از یک عکاس برای عکاسی دعوت به عمل می آورید باید صحنه عکاسی را سازماندهی کنید. از او بخواهید عکس های بیشتری بگیرد تا برای تبلیغات و فعالیت های بازاریابی شرکت در آینده از استفاده کنید. هر از چند گاهی باید تصاویر را عوض کنید چه برای تبلیغات و چه برای وب سایت و به همین دلیل به عکس های بیشتری نیاز دارید بهترین کار این است که یک عکاس را برای نصف روز در اختیار داشته باشید و به صورت زمانی به او دستمزد بدهید. و در نصف روز می توانید عکس های مورد نیاز چند ماه یا حتی یکسال را تهیه کنید.

5-  همیشه برنامه عکاسی را برای عکس خود مشخص کنید همه چیز را به صورت خلاصه بنویسید. و یک مصاحبه رو در رو بهترین کار است تا درباره همه کارهای ممکن صحبت کنید و بدون اینکه عکاس را گیج و سر در گم کنید با یکدیگر به توافق برسید.

6- هیچگاه بدون اینکه ابزار کافی و دانش لازم برای عکاسی را داشته باشید خودتان اقدام به عکاسی نکنید. نورپردازی صحیح کار ساده ای نیست و بیشتر مواقع پس از عکاسی باید روی تصاویر با نرم افزار های ویرایش عکس کار کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

7- تا می توانید از تصاویر شلوغ استفاده نکنید. کلید موفقیت در سادگی و شفافیت است! اگر از محصول خود عکس می گیرید از تمیز بودن آن مطمئن شوید در صورت لزوم از واکس یا براق کننده استفاده کنید. اگر از املاک عکس می گیرید باید نکات متعددی را مورد توجه قرار دهید تا فضا را دلپذیرتر به نمایش بگذارید از آن جمله می توانید از گل های تازه استفاده کنید، از فضایی که سطح میز ها و دیگر سطوح در اختیار شما قرار می دهند بهترین استفاده را ببرید می توانید روی آنها میوه تازه قرار دهید و پارچه های زیبایی که کاملاً اتو شده است را روی آنها پهن کنید و از کتاب ها، قهوه تازه، کیک ها و بالش های زیبا استفاده کنید. یک محیط گرم و مطبوع ایجاد کنید که آماده پذیرایی است و هر کسی دوست دارد در آنجا باشد. همچنین ممکن است بخواهید عکس هایی با جزییات بالا از همه قسمت های خانه با تمام جزییاتش ارائه دهید عکس های زیبا، با کیفیت و وضوح بالا تاثیر خوبی هم بر مشتری خواهد گذاشت.

8- در وب سایت خود عکس هایی از محصولات خود ارائه دهید که هم اکنون مورد استفاده دیگر مشتریان شماست. به جای یک یا دو عکس ساده یک سری عکس از محصولات خود داشته باشید. از آنها در وب سایت خود استفاده کنید به خصوص در خبر های وب سایت سعی کنید بیشتر از این عکس ها استفاده کنید و از بنر ها برای فروش بیشتر یک محصول خاص استفاده کنید. ساختار مورد نظر خود را انتخاب کنید و با توجه به آن موقعیت هر مدل را به دقت بررسی کنید.

9- به خاطر داشته باشید که وب سایت شما ویترین فروشگاه شماست پس سعی کنید آنرا به صورت مرتب به روز رسانی کنید هر  هفته  محتویات جدیدتری به آن اضافه کنید و به صورت ماهیانه به شکل ظاهری وب سایت نمای جدیدی بدهید کاری کنید که مشتریان با دیدن وب سایت شما احساس کنند با حرفه ای ها طرف هستند و نظر مساعدی نسبت به شما پیدا کنند.

10- یک عکاس ارزان قیمت و بی تجربه همیشه انتخاب خوبی نیست و هر از چند گاهی کار کردن با یک عکاس کار جالبی نیست چون عکاس شما باید نیاز های شما را درک کند و وقتی که کسی را پیدا کردید که توانست این کار را به خوبی انجام دهد و همان عکس هایی را که می خواهید در اختیار شما قرار دهد تغییر او کار عاقلانه ای نیست. هدف خود را در ایجاد جذابیت بیشتر و جلب مشتریان قرار دهید.

نوشته: ماگدلانا موروا

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید