• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 08 / 16

طراحی داخلی خانه ای پر از احساس!

اتاق خواب

اتاق خواب باید به گونه ای طراحی شود که در آن احساس راحتی کنید و به تمدد اعصاب کمک کند.اتاق خواب باید تا حد امکان بهترین چشم انداز را داشته باشد و سیستم تامین هوای تازه از ضروریات آن است چنین اتاقی می تواند به شما کمک کند تجدید قوا کنید. برخی والدین هنگام ساخت خانه فرزندان را در اولویت قرار می دهند و خود  را از داشتن یک اتاق جداگانه آرام و بی دغدغه برای خواب و استراحت محروم می کنند. ولی این اشتباه است و این افراد معمولا بعد از ساخت خانه پشیمان می شوند پس حداقل یک اتاق هر چند کوچک باید به پدر و مادر اختصاص یابد تا حریم خصوصی آنها حفظ شود. فراموش نکنید اگر پدر و مادر آرامش نداشته باشند نمی توانند برای فرزندان خود محیطی مناسب جهت درس خواندن و استراحت فراهم نمایند.

decorasioon3

 

 

اتاق خواب مجهز داشته باشید

تجهیز اتاق خواب به این علت است که در میانه روز نیز، برای یافتن محیطی آرام و بی سر و صدا که بتوان استراحت کرد و موسیقی گوش داد، به اتاق خواب پناه ببرید. رختخواب بایستی نرم و راحت باشد و سطح انرژی را در حداقل نگه دارد.

برای رنگ دیوار، وسایل موجود در اتاق خواب و نورپردازی آن، معمولا از رنگهای سرد استفاده می کنند. رنگهای گرم و پرانرژی مثل بلونی، طلایی، سبز، نارنجی، قرمز و حتی آبی های براق استفاده نمی شود. درعوض رنگهای خاکستری و رنگهای سرد استفاده می شود.

اگر در اتاقتان بچه ها نیز حضور دارند باید آنها را عادت دهید تا ساعتهایی از شبانه روز، در جای دیگری بازی کنند و شما را تنها بگذارند. اگر در منزل نوجوان دارید باید قوانینی را مطرح و اجرا کنید که در پایان روز کسی حق ورود به اتاق خواب پدر و مادر را نداشته باشد.

در هنگام خواب وسایل برقی مثل تلفن، آی پد و لپ تاپ و همچنین وسایلی که نیاز دارید مثل لباس خواب، حوله، دستمال، سطل آَشغال و آب، براحتی در دسترس تان باشد. برای این منظور باید به چینش اتاق دقت شود کمد های کافی در نظر گرفته شود و برای هر چیری که در اتاق خواب لازم است باید مکانی پیش بینی شده باشد تا از شلوغی و بهم ریختگی آن جلوگیری شود  اتاق خواب باید به گونه طراحی و مجهز شود که  صداهای بلند، ناهنجار و ناخوشایند به گوش نرسد. به خاطر داشته باشید اتاق خواب محل مناسبی برای قرار دادن میز کار نیست.

گل تازه، شمع و چراغ خواب فضا را آرام و مطبوع می کند. اگر از لوستر استفاده می کنید بهتر است از انواع چند شاخه باشد که نور را مستقیما به سمت تختخواب نمی تابد و مزاحمتی برای چشم های شما ایجاد نمی کند. سعی کنید اتاق تاریک یا نیمه تاریک باشد و چراغ پر نور زرد رنگ در این اتاق جایی ندارد.

اگر فضای کافی دارید جایی را برای نشستن و مطالعه طراحی کنید. چرم یا فرش یا قالیچه نرم در زیر پایتان پهن باشد. کنترل موزیک براحتی میسر باشد و مجبور نباشید برای تنظیم نوع و درجه صدای موزیک از جای خود بلند شوید.

 

اتاق پذیرایی از مهمان

مهمان انتظار دارد با ورود به اتاق پذیرایی، احساس راحتی کند. جای راحتی  برای نشستن در اختیار داشته باشد. اگر قرار است مهمان چند شبانه روز در منزلتان بماند، لباس مناسب و جنس خوب مثل پنبه و ابریشم در اختیارش قرار دهید.

قالیچه زیر پا به گونه ای باشد که سطح خشک و خشن کف را بپوشاند. روشنایی اتاق زیاد باشد، لامپ به اندازه کافی وجود داشته باشد و هنگام استراحت بتوانند روشنایی را کم کنند. اتاق دارای پرده باشد که نور آفتاب صبح، اتاق را روشن نکند.

گلدانی از گلهای تازه روی میز، همچنین یک یا دو عدد شمع نیز به مهمان احساس آرامش می دهد. در صورت امکان آواژور، رادیو، روزنامه و کتاب در اتاق موجود باشد.

دیوارهای اتاق پذیرایی را به سلیقه خودتان نقاشی کنید. سعی کنید از رنگهای براق و تند روی دیوار استفاده نکنید اگر تمایل دارید شبیه اتاق خوابتان، کاغذ دیواری یا رنگ سفید و کم حالی استفاده کنید. برای رختخواب حتما از ملافه های سفید رنگ استفاده شود که هم احساس آرامش و هم پاکیزگی می دهد.

 

حمام

اگر دارای فرزند هستید و توانایی مالی دارید بهترین کار این است که حمام جداگانه ای برای خود در نزدیکی اتاق خواب خود بسازید.

وسایل برقی مثل تلفن، و بویژه وسایل صوتی در حمام ممنوع است. گیره یا مکانی را برای قرار دادن سشوار، فرمو برقی، دستگاه تیغ صورت تراشی خارج از حمام طراحی کنید.

decorasioon2

رنگ داخل حمام را از رنگهای بی حال و رنگهایی که احساس آرامش بیشتری به انسان می دهد، انتخاب کنید مثل سبز و آبی کمرنگ که دریا و آرامش آن را به یاد می آورد. فرقی نمی کند که از سبک طراحی کلاسیک یا مدرن استفاده می کنید آنچه باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که همه چیز صیقلی یا صاف و پرداخت شده  باشد هم برای چشم و هم برای تماس فیزیکی و لمس کردن آنها می توانید از متریالی مانند سنگ مرمر یا چوب بهره ببرید.

حمام باید کم نور باشد و حتما لامپها را داخل حبابهایی روی سقف یا دیوار حمام قرار دهید. اخیرا گلهای تر و تازه را در اطراف وان حمام و شمعهایی نیز در فضای حمام قرار می دهند. بهتر است دوش یا وان حمام نزدیک یک پنجره بزرگ باشد که چشم انداز خوبی داشته باشد مگر اینکه پنجره به خیابان و ترافیک باز شود! و یا اینکه از پنجره سقفی استفاده شود تا در روز نور طبیعی بتابد و در شب هنگام از منظره دیدنی ماه در آسمان بتوان بهره برد! برخی هم وان های بزرگ سنگی و جکوزی همراه موزیک به حمام اضافه می کنند.

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید