• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 01 / 03

با ویندوز 10 بیشتر آشنا شوید

ویندوز 10 آخرین نسخه‌ی ارائه شده از خانواده‌ی ویندوزهاست. ویندوز 10 تجربه‌ی جدیدی برای کاربران است تا بازی کنند یا کار کنند یا از اینترنت لذت ببرند. این سیستم عامل جدید تضمین می ‌کند که خدمات مورد نیاز همه‌ی کاربران(عادی و حرفه‌ای) را دربرداشته باشد.

ویندوز 10

ویندوز 10 درطیف گسترده ‌ای از دستگاه‌ها اجرا می‌شود. از دستگاه‌ هایی با صفحه نمایش 4 اینچی تا 80 اینچ، از دستگاه هایی که در دست می توان نگه داشت تا دستگاه هایی که 10 فوت هستند، دستگاه هایی که صفحه‌ی لمسی دارند یا از موس، کیبورد، قلم نوری یا هر دستگاه کنترل دیگری استفاده می‌کنند. شما حتی می‌توانید همزمان از همه‌ی این دستگاه‌ها یکجا استفاده کنید.

جدا از مبحث اندازه و نوع دستگاه ها، ویندوز 10 دارای پلتفرمی برای توسعه دهندگان نرم افزار است. اگر شما یک برنامه نویس هستید که یک خط تجاری خاص را دنبال می کنید، یک راه نوشتن برنامه هایی در گستره‌ی جهانی، استفاده از ویندوز 10 و ارائه برنامه در فروشگاه آن است تا در آنجا شناخته، خریداری و بروزرسانی شود. ویندوز 10 یک تجربه‌ی واقعی و صحیح را در دستگاه مناسب و در زمان مناسب در قالب یک پلتفرم جامع در اختیار شما قرار می‌دهد.

در طراحی ویندوز 10 سرمایه گذاری عظیمی برای شناخت نیازهای واقعی مشتریان اختصاص داده شده است. دهها تن مامور صحبت با مشتریان مختلف و درک نیازهای واقعی آنها شدند تا طراحان به درک درستی از نیازهای مختلف مشتریان برسند. پس از طراحی، نسخی اولیه در اختیار تعدادی از این مشتریان قرار گرفت تا آن‌ها بگویند که آیا انتظارات آن‌ها را برآورده کرده است یا نه. بیشتر جزئیات کاربردی که امروز در ویندوز 10 است مدیون این مشتریان است. این روند در آینده ادامه خواهد داشت تا نیازهای کاربران ویندوز 10 همواره در اختیارشان باشد. شما هم می‌توانید نیاز‌های خود را از طریق عضو شدن در قسمت Window Insider Program در سایت شرکت ماکروسافت به اطلاع طراحان برسانید. در ادامه به توضیح چند ویژگی جدیدی که با کمک کاربران در ویندوز 10 گنجانده شده است، می‌پردازیم.

منوی start: منوی استارت برگشته است اما با تنظیمات جدید برای قرار گرفتن برنامه‌های محبوب شما در طرحی زیبا شبیه کاشی.

شکل پنجره‌ها متغییر نیست: برنامه‌هایی که از فروشگاه ویندوز تهیه می‌کنید با همان فرمتی باز می‌شوند که برنامه‌های دسکتاپ باز می‌شوند. همگی یک نوار عنوان با گزینه های ماکزیمم و مینیمم و بستن پنجره دارند و می‌توانید مانند برنامه‌های دسکتاپ پنجره‌ی آنها را حرکت دهید یا اندازه‌ی آنها را تغییر دهید.

پیشرفت snap: شما می‌توانید 4 برنامه‌ی اسنپ شده را در یک صفحه و در یک طرح جدید داشته باشید. همچنین، برنامه های دیگری که اجرا کرده‌اید را اسنپ کنید و حتی فضای خالی صفحه را به آیکونی از دیگر برنامه های اجرا شده، تخصیص دهید.

دکمه‌ی جدید: در نوار وظیفه، دکمه‌ی جدید نما-کار قرار دارد که برای جابجایی سریع بین فایل‌های باز شده و دسترسی سریع به دسکتاپ‌هایی است، که ایجاد کرده‌اید.

چندین دسکتاپ: می‌توانید چندین دسکتاپ برای اهداف متفاوت یا پروژه‌های متفاوت داشته باشید و به سادگی بین آنها جابجا شوید. هر زمان دیگر به دسکتاپی نیاز نداشته باشید، می‌توانید آن را بردارید.

نوشته: تری میرسون

ترجمه: مریم صداقتی

مطالب مزتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید