• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 01 / 19

رنگ بیرون منزل را با توجه به چه معیارهایی انتخاب کنیم؟

رنگ بیرون منزل اثر زیادی بر بیننده دارد. رنگی که برای بیرن منزل در نظر می گیرید می تواند شخصیت شما را نشان دهد.

مرحله ی اول

سطح مورد نظر برای رنگ کردن را آماده کنید. ممکن است بخواهید مستقیما سطح مورد نظر را رنگ کنید. اما آماده سازی دقیق سطوح برای داشتن یک رنگ خوب و زیبا ضروری و الزامی است.

رنگ آمیزی بیرون منزل

طبق گفته ی یکی از متخصصان 95 درصد رنگ آمیزی های خوب دارای سطوح مناسب هستند. قبل از رنگ آمیزی دیوارهای گچی، آن را 28 روز با گچ سفید بپوشانید. رنگ به سطوح گچی که به درستی پوشانده نشده باشند نمی چسبد. اگر عجله دارید و نمی توانید 28 روز صبر کنید می توانید دیوار گچی را با گرفتن شیلنگ آب بر روی آن، مرطوب کنید. اگر هر روز این کار را بکنید تا یک هفته دیوار آماده ی رنگ آمیزی است.

مرحله ی دوم

قبل از انتخاب غلتک رنگ آمیزی، دیوارهای خود را بتونه کاری کنید. تمامی شکاف ها را به تمیزی با بتونه پر کنید این مرحله بسیار مهم است. مناطقی مانند چارچوب پنجره و چارچوب در را خوب با بتونه پر کنید. اگر دیوار گچی، دارای چاله و شکاف های زیادی است بهتر است ابتدا آن را با گچ پر کنید.

مرحله ی سوم

از سیلر با کیفیت استفاده کنید. سیلرها، محتوای رزینی بالایی دارند و سطوح را برای رنگ آمیزی مناسب می سازند. اگر سطوحی را رنگ می کنید که گچی است از سیلر دیوارهای گچی استفاده کنید.

مرحله ی چهارم

از رنگ های با کیفیت استفاده کنید. رنگ هایی که برای رنگ آمیزی بیرون منزل مناسبند از لاتکس آکریلیک 100 درصد ساخته شده اند. این مواد از سه ماده ی زیر تشکیل شده اند:

رنگدانه ، حلال و پیوند دهنده ها

با خشک شدن رنگ، حلال نیز تبخیر می شود و تنها رنگدانه و پیوند دهنده ها باقی می ماند. این مواد به جامدهای حجمی معروف اند. رنگ های خوب جامد حجمی بالایی دارند. برای تشخیص جامد حجمی در یک رنگ، می توانید به وب سایت محصول یا فروشنده مراجعه کنید .

مرحله ی پنجم

در این مرحله باید رنگ مورد نطر خود را انتخاب و شروع به رنگ آمیزی کنید .

مواردی که در رنگ آمیزی فضای بیرونی خانه باید توجه کنید
  • هنگام رنگ آمیزی، رنگ خود را انتخاب کنید نه از قبل. فصلی که در آن هستید نقش اساسی در رنگ آمیزی ایفا می کند. الگوی آب و هوایی منطقه ی خود را بشناسید. رنگ آمیزی بهتر است در زمانی که برف و باران نمی بارد صورت گیرد زیرا رنگ باید خشک شود.
  • کیفیت مهم تر از قیمت است. هر چقدر کیفیت رنگ آمیزی بهتر باشد به این معنی است که دفعات کمتری به تکرار رنگ آمیزی نیاز خواهد بود. فناوری رنگ آمیزی در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته است. ممکن است شما رنگی را ارزان بخرید ولی مطمئن باشید دوام و پایداری آن بسیار کمتر خواهد بود.
  • رنگ امیزی در سطوح کثیف و ناهموار خوب از آب در نمی آید. پس مطمئن شوید تا محیط های کثیف را به خوبی پاک کنید و اجازه دهید تا خشک شود.
  • در جاهایی که زنگ زده باشد، رنگ خوب نخواهد چسبید. جاهایی را که زنگ زده باشد جایگزین کنید و یا آن را سمباده بکشید تا کمی سطح هموارتر شود.
  • از بتونه استفاده کنید. ابتدا سطح خود را بتونه بکشید بعد یک لایه از رنگ را روی آن اعمال کنید.
  • قوطی های مختلفی از یک رنگ را با هم مخلوط کنید تا مطمئن شوید رنگ یکنواخت و یکدستی دارید.
  • از بالا به پایین رنگ کنید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید