• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 12

بیوگرافی هوپ سولو

نام: هوپ امیلیا سولو
زاده: 30 جولای 1981 در ریچلند واشنگتن
پیشه: فوتبالیست
پیش درآمد

هوپ سولو فوتبالیست زاده ی 1981 که کارش را از تیم دبیرستانش و به عنوان مهاجم آغاز کرده است. اما طی دوران کالج، او به یکی از بهترین دروازه بان های دانشگاه واشنگتن تبدیل شد. سولو که در المپیک 2004 بازیکن ذخیره بود، 4 سال بعد در المپیک 2008 پکن، کمک شایانی در راه قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا کرد.

 bazicon1

در جام جهانی 2011 جایزه دستکش طلایی را کسب کرد و همان سال در مسابقات رقص با ستارگان نیز شرکت کرد. تابستان سال 2012، سولو به همراه تیم ملی آمریکا به دومین قهرمانی خود در مسابقات المپیک رسید؛ در بازی فینال آمریکا 2-1 ژاپن را شکست داد و حضور 80300 تماشاگر نیز رکورد بیشترین تعداد تماشاگر را شکست.

آغاز فعالیت

هوپ سولو که امروزه به عنوان دروازه بان برنده مدال طلا شناخته می شود، کار خود را در تیم دبیرستان ریچلند به عنوان مهاجم کرده بود و در آن دوران 109 گل به ثمر رسانده و از سوی مجله ی پارادی دوبار به عنوان یک all-american شناخته شده بود. در دانشگاه بود که برای تیم واشنگتن هاسکی به عنوان دروازه بان به میدان رفت.

آن سال ها، سلطان دروازه بان های کنفرانس پاسیفیک 10 بود. در سه سال آخر، مدال های NSCAA و همچنین جایزه ی هرمان را نیز به دست آورد. او در دانشگاه در شوت گیری و سیو ها همواره بی رقیب بود.

دروازه بان جهانی و شناخته شده

سولو در المپیک 2004، به عنوان بازیکن ذخیره در تیم حضور داشت، اما موفق به بازی در آتن نشد. با این وجود او به پیشرفتش ادامه داد. سال بعد، 1054 دقیقه دروازه ی خود را بسته نگاه داشت و بهترین دروازه بان سال شد.

او که از بهترین بازیکنان تیم بود، در بازی نیمه نهایی جام جهانی 2007، از روی نیمکت بازی را دنبال کرد و تیم بازی را به برزیل باخت و همین خشم او را برانگیخت و این موضوع را آشکارا بیان کرد. او به خبرنگار NBC sport گفت: «این تصمیم اشتباه بود و گمان می کنم هر کسی که کمی اطلاعات درباره ی بازی داشته باشد این را می فهمد. شکی ندارم که همه ی آن توپ ها را می گرفتم». پس از این ماجرا، سولو از ادامه ی مسابقات کناره گرفت.

سال بعد او به مسابقات بازگشت و در راه قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در المپیک 2008 پکن، کمک شایانی به تیم کرد؛ آن موقع او از عمل جراحی کتفش که او را مدت ها از میادین دور می ساخت خودداری کرد. سال 2011، با تیم ملی آمریکا نایب قهرمان جام جهانی شد و به خاطر تلاش هایش جایزه ی دستکش طلایی مسابقات را دریافت کرد.

دقیقا پیش از بازی های المپیک 2012، مشکلی برای سولو پیش آمد. تست دوپینگ او مثبت اعلام شد؛ برای مصرف ماده ای ممنوع (ماده ای ادرار آور) که او در توضیحاتش گفته بود مصرف این ماده پزشکی و برای بخشی از درمان پیش قاعدگی اش بوده و توسط دکترش تجویز شده است و او نمی دانسته که حاوی ماده ی ممنوعه بوده. پس از همکاری با آژانس ضد دوپینگ آمریکا، او مجوز حضور در بازی ها را دریافت کرد و در مصاحبه ای به خبرنگار NBC sport گفت: «به عنوان کسی که به ورزش سالم باور دارد، خوشحالم که با آژانس همکاری کردم تا این موضوع حل شود و آماده ام تا نماینده ی خوبی برای کشورم باشم».

سولو با وجود مشکلی که برایش پیش آمده بود بر هدف بعدیش تمرکز داشت: قهرمانی در المپیک 2012 و گفته بود: «از لندن 2012 مدال می خواهم. آن هم نه هر مدالی، فقط طلا».

تابستان 2012، در حضور رکورد شکن 80300 تماشاگر، سولو به همراه تیم ملی آمریکا به دومین قهرمانی پیاپی خود، آن هم با پیروزی انتقامی 2-1 برابر ژاپن، دست یافت. او در آن بازی بی رحمانه بازی کرد و 12 شوت از 13 شوت ژاپنی ها را مهار کرد. این قهرمانی، چهارمین عنوان قهرمانی از پنج عنوانی بود که تیم فوتبال زنان آمریکا در مسابقات المپیک از زمان اولین حضورشان در سال 1996 بدست آورده است.

بیوگرافی هوپ سولو

خارج از میدان

سولو بخشی دیگر از شخصیت خود را سال 2011 با شرکت در مسابقاتت رقص با ستارگان به نمایش گذاشت. او در سیزدهمین فصل این مسابقات با افرادی همچون دیوید آرکت بازیگر، چاز بونو فعال و نویسنده و ریکی لیک شومن رقصید. او به همراه ماکسیم چیمر کوفسکی به نیمه نهایی مسابقات راه یافت. او همان سال با نمایش عکسی برهنه از خود بروی مجله ی ESPN جنجال برانگیز شد.

سولو، آگوست سال 2012 اتوبیوگرافی خود را با عنوان «سولو: سرگذشت هوپ» منتشر ساخت و طرفدارانش را با زندگی شخصی و حرفه ای خود بیشتر آشنا کرد.

همان روزها، سولو با جرمی استیونز مهاجم گوش پیشین تیم راگبی سیاتل سی هاوکز آشنا شد و نامزدی شان را دو ماه بعد اعلام کرد. 12 نوامبر 2012 شب پیش از شب جشن ازدواج شان، استیونز برای بررسی یک ورود غیر قانونی به خانه ای در کرکلند و درگیری فیزیکی با هشت نفر در یک پارتی دستگیر شد. بنا بر گزارش ها، افسران پرونده هویت یک قربانی زن که دستش آسیب دیده بوده را سولو تشخیص داده بوده اند. استیونز که به عنوان متهم ردیف 4 بازداشت شده بود خیلی زود به دلیل عدم وجود مدارک و شواهد کافی آزاد شد.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید