• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 18

درمان آلزایمر

تحقیقات جدید محققان نشان می دهد که سیستم ایمنی بدن انسان قادر است مغز انسان را از یک پلاک سمی که باعث آلزایمر می شود پاک کند.

درمان آلزایمر

بیماری آلزایمر یک بحران سلامتی برای جامعه ی اکنون است. ولی درمان موثری برای این بیماری هنوز وجود ندارد. مطالعات جدید نشان می دهد که متعادل سازی سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن پلاک های سمی در مغز می تواند آینده ای روشن برای درمان این بیماری ویرانگر به همراه داشته باشد. آلزایمر یک بیماری بر گشت ناپذیر و پیشرفت کننده ی مغزی است که باعث ایجاد مشکل در حافظه، قدرت تفکر و رفتار می شود.

این بیماری یکی از شایع ترین نوع جنون است. افرادی که دچار این بیماری می شوند به مرور زمان حافظه ی خود را از دست می دهند. ولی اتفاقی که در مغز این افراد رخ می دهد چیست؟

به گفته ی دانشمندان، پروتئینی به نام بتا آمیلوئید در مغز باعث تشکیل پلاک های چسبنده می شود این پلاک های چسبنده باعث تحریک از دست رفتن و کم شدن حافظه می شوند.

در این بیماری سیستم ایمنی بدن که مسوول از بین بردن و پاک سازی بدن از سموم است نامتعادل شده و در پاک سازی این پلاک ها ناموفق عمل می کند.

در مطالعات انجام شده، دانشمندان از یک موش اصلاح شده ی ژنتیکی برای این کار استفاده کردند. آن ها نشان دادند که مسدود کردن ماده ای به نام اینترلوکین 10 باعث فعال سازی سیستم ایمنی بدن در پاک سازی این پلاک ها می شود.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید