• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 03 / 04

لباس های مناسب دوران بارداری

در دوران بارداری، راحت بودن لباس در اولویت انتخاب قرار دارد. اما مناسب بودن لباس و زیبا جلوه نمودن آن نیز مهم است. برای انتخاب لباس، بایستی به بزرگ شدن شکم در طی بارداری توجه نمود.

  bardari2

در این مقاله به چند نکته برای انتخاب لباس بارداری اشاره می شود که شما را در نظر دیگران زیباتر و لاغرتر جلوه دهد و اعتماد به نفس بیشتر و احساس بهتری از وضعیت جسمانی خود داشته باشید.

نکته هایی برای انتخاب لباس بارداری

معمولا بیشتر زنان دوست ندارند تا سه یا چهار ماهگی، بارداری خود را بروز دهند. ولی تا این زمان نیز نیاز دارید تا شلوارهای گشادتری بپوشید و یا لباس هایی مانند لباس راحتی در منزل را ترجیح می دهید. شکم شما در چند ماه اول نیاز به لباس خیلی گشادتری نسبت به قبل ندارد. ولی رفته رفته نیاز به لباس های بارداری و شلوارهایی دارید که دارای دکمه یا کش قابل تنظیم باشد و بتوانید به تدریج کمر شلوار را بزرگ تر کنید.

پارچه ی لباسی که خریداری می کنید هم از لحاظ جنس و هم از لحاظ قابلیت کشش پارچه، مهم است. جنس لباس بایستی به گونه ای باشد که هوا به راحتی از آن عبور کند و پوست بدن بتواند به راحتی تنفس کند. سعی کنید از پارچه هایی استفاده کنید که قابلیت جذب رطوبت در آن ها زیاد باشد خصوصا در ماه های گرم سال که دوست دارید خنک شوید.

یک نوع مدل لباس به نام مدل عروسکی وجود دارد که چون مدل گشادی است بزرگی شکم در بارداری را کمتر نشان می دهد و در کل دوران بارداری نیز قابل پوشیدن است.

همان طور که در تصویر زیر می بینید لباس مدل عروسکی لباس کوتاهی شبیه لباس شب است. این لباس از بالا تنه تا زیر شکم و بالای ران حالت چین دار و گشاد پیدا می کند.

bardari1

در مدل عروسکی لباس هایی که بالا تنه ی مجزایی دارند یا دارای کمربند هستند، بالا تنه را لاغرتر و کشیده تر نشان می دهند. مدل عروسکی را با انواع پارچه می توانید تهیه کنید و در فصول مختلف سال، قابل پوشیدن است اما رنگ پارچه را سعی کنید یا تک رنگ باشد و یا حداکثر دو رنگ بیشتر به کار برده نشده باشد.

مدل دیگر به مدل رپ معروف است این مدل خصوصا در زنان ریزه اندامی که در بارداری افزایش سایز پیدا می کنند، مناسب است این مدل لباس افزایش سایز بالا تنه را مخفی می کنند  استفاده از دستمال گردن یا گره هایی بر روی لباس باعث می شود که توجه ی دیگران به بزرگی شکم کمتر جلب شود.

مدل رپ، پیراهن های کوتاه جلو بسته با یقه V شکل است که در کمر با یک کمربند بسته می شود. این مدل برای میهمانی ها نیز مناسب است.

لباس مناسب دوران بارداری

همان طور که قبلا اشاره شد در بارداری از لباس های تک رنگ استفاده کنید برای این که لاغرتر به نظر می آیید رنگ سیاه تنها گزینه مناسب برای لاغرتر نشان دادن فرد نیست. سعی کنید لباس هایی که در بیرون منزل می پوشید تک رنگ یا سایه روشنی از یک رنگ باشد تا شما را متناسب تر نشان دهد.

سعی کنید در حاملگی، بیشتر پیراهن هایی که زیر کفل و روی ران پا قرار دارند، بپوشید که از ناحیه ی زیر سینه چین دار و گشاد می شوند این گونه لباس ها هم راحت هستند و هم بدن را بلند قامت تر نشان می دهند. پارچه ی این لباس ها را از جنس نازک و سبکی انتخاب کنید و با ساپورت های تنگ بپوشید. این لباس ها چون گشاد است با بزرگ شدن شکم نیز احساس بدی پیدا نمی کنید. بلوزهایی که انتخاب می کنید بلند باشد تا روی کفل و ران را بپوشاند.

در فصول سرد سال، اگر تونیک های کشباف آستین بلندی می پوشید که به بدن می چسبند توجه داشته باشید به جای این که شما را لاغرتر نشان دهد منحنی های بدن را بیشتر نمایان می کند سعی کنید در بارداری از تونیک های راه راه و کشباف هایی که با راه های عمودی بافته شده اند، استفاده کنید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید