• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 04 / 18

بلبرینگ های سرامیکی

امروزه بلبرینگ های ترکیبی با حلقه های استیل و توپ های سرامیکی برای بسیاری از کاربردها ضروری است. تقاضای زیاد برای محصولاتی با کارآیی بالا، ضعف بلبرینگ های استیل را نمایان می سازد.

بلبرینگ های سرامیکی

بلبرینگ های سرامیکی از سیلیکون نیترید و زیرکونیوم اکسید ساخته شده است این مواد از استیل قوی تر بوده و 60 درصد از استیل سبک تر هستند.

علاوه بر عایق الکتریکی بودن، بلبرینگ های ترکیبی توانایی سرعتی بالایی دارند. این موضوع باعث شده است بلبرینگ های ترکیبی عمر بیشتری نسبت به بلبرینگ های استیل داشته باشند. وقتی جریان الکتریکی از این بلبرینگ ها عبور می کند، یک الگویwashboard  در محل عبور برق با ظاهر تیره نمایان می شود. این کار باعث آسیب به سطح بلبرینگ ها می شود. استفاده از سرامیک در بلبرینگ از ایجاد این آسیب جلوگیری می کند.

قیمت اولیه ی ساخت بلبرینگ های ترکیبی ممکن است بیشتر از بلبرینگ های استیل باشد. اما هزینه ی نگهداری این بلبرینگ ها به شدت کاهش می یابد.

به خاطر خواص سرامیک، بلبرینگ های ترکیبی ساخته شده با سرامیک 10 برابر عمر بیشتری نسبت به سایر بلبرینگ ها دارند.

از آنجایی که چگالی توپ های سرامیکی 40 درصد توپ های استیلی است، بار گریز از مرکز ایجاد شده در آن ها کمتر است. چگالی پایین و اصطکاک، خنک کننده را قادر می سازد در شرایط یکسان و با سرعت دورانی بالا عمل کند. این موضوع باعث کاهش دمای عملیاتی می شود.

توپ های سرامیکی سیلیکون نیترید نیز به عنوان سرامیک شناخته شده اند اما این سرامیک ها با سرامیک هایی که در ساخت وسایل خانگی مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت هستند. سرامیک های سیلیکون نیترید که در ساخت بلبرینگ ها استفاده می شود، نرم تر، محکم تر، سبک تر و قوی تر از بلبرینگ های ساخته شده با استیل هستند.

بلبرینگ های سرامیکی در مقابل اکسیداسیون، مواد شیمیایی غیر قابل نفوذاند. بنابراین این بلبرینگ ها نیازی به روغن کاری ندارند.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



  1. عالي

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید