• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 27

جاذبه های توریستی بانکوک پایتخت کشور تایلند

بانکوک با جمعیتی بالغ بر 9 میلیون نفر، از جمله بزرگترین شهرهای دنیا به شمار می رود. ترافیک سنگین، گرمای شدید و زندگی شبانه زننده آن، مواردی نیستند که چندان مورد توجه توریست ها باشد. با این وجود همیشه اولین نشانه ها گمراه کننده هستند.

جاذبه های توریستی بانکوک پایتخت کشور تایلند

این شهر یکی از مهم ترین شهرهای بین المللی آسیا بوده که با داشتن کاخ ها و معابد برجسته و معروف، کانال های بزرگ، تفریحات شبانه پر شور و فروشگاههای خوب، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

با توجه به ترافیک سنگین همیشگی بانکوک، شاید بهترین راه جهت تردد قطارهای هوایی (اسکای ترن)، مترو و توک توکز است. اگر می خواهید در مسیری خاطره ساز در بانکوک بگردید، پیشنهاد ما قایق سواری در کانال های موجود در مسیر آبی این شهر است. در ادامه به بررسی چند جاذبه گردشگری مهم بانکوک می پردازیم.

معبد وات تارمیت

معبد وات تارمیت که در محله چینی های بانکوک واقع شده، بیشتر به خاطر مجمسه بودایی طلایی 3 متری آن معروف است که بیش از 5 تن وزن دارد. این مجسمه عظیم سوخوتایی با قدمت 900 ساله خود، از همان اوایل ساختش با گچ پوشیده شده بود تا ارزش واقعی آن مخفی نگه داشته شود(برای مخفی نگه داشتن ارزش واقعی این مجسمه از دست ارتش هایی که در جنگ به آن جا یورش می بردند). در سال 1957 بود که حین حمل آن به معبدی تازه و وقتی مجسمه از روی جرثقیل سر خورد، راز این مجسمه آشکار شد و مشخص شد که این مجمسه کاملا از طلای ناب ساخته شده است. خود معبد مدعی است که قدمت این مجمسه به اوایل قرن سیزدهم باز می گردد.

معبد وات تارمیت از جاذبه های گردشگری بانکوک

کاخ دوسیت

کاخ دوسیت نام مجموعه ای از اقامتگاه های اشرافی است که در سال های بین 1897 و 1901 به سبک اروپایی برای شاه رامای پنجم بنا شد. مهمترین بنای این مجموعه، عمارت ویمانمک است که کاملا از چوب ساج طلا کاری شده ساخته شده است.

این عمارت با عنوان بزرگترین عمارت چوبی جهان، دارای ۸۱ اتاق، سالن تخت پادشاهی و سرویس بهداشتی است. البته توصیه ما این است که پیش از دیدن این عمارت، از کاخ اصلی دیدن نمایید، در این صورت می توانید با همان بلیت به صورت رایگان از عمارت ویمانمک هم دیدن کنید.

کاخ دوسیت از جاذبه های گردشگری بانکوک

پارک لومپینی

پارک لومپینی چیزی بیشتر از یک واحه طبیعی در دل شهر شلوغ و پر جنب و جوش بانکوک است. اساسا این پارک برای به نمایش در آوردن صنایع دستی و گل های تایلندی احداث شده است.

این پارک محلی آرام است که مردم در پیاده رو های آن قدم زده، قایق سواری کرده و یا فقط در پارک نشسته و دیگران را که در حال انجام فعالیت های صبحگاهی و عصرانه خود هستند، تماشا می کنند.

بازدیدکنندگانی که قصد قدم زدن کنار برکه این پارک را دارند ممکن است شانس دیدن سوسمار هایی به اندازه یک کروکودیل جوان را داشته باشند. همچنین هر یکشنبه بعد از ظهر، کنسرت های رایگان در این پارک اجرا می شوند.

پارک لومپینی از جاذبه های گردشگری بانکوک

بازار هفتگی چاتوچاک

این بازار که در میان بومیان این ناحیه به بازار جی جی معروف است، در نوع خود بزرگترین بازار هفتگی تایلند محسوب می شود. حتی برخی بر این باورند که این بازار، بزرگترین بازار هفتگی دنیا است.

این بازار بار چیزی بالغ بر 8000 مغازه در حاشیه پیاده رو ها، در کنار رستوران های با کیفیتش، انواع بوتیک ها، فروشگاههای لباس و وسایل خانه را در خود جای داده است. این بازار محبوب، هر هفته چیزی بیشتر از 200,000 نفر را به خود جذب می کند. همچنین خریداران توسط نمایش هایی که شامل رقص و موزیک می شوند سرگرم می شوند.

بازار هفتگی چاتوچاک از جاذبه های گردشگری بانکوک

خیابان کاسانرود

خیابان کاسانرود از لحاظ فنی، خیابانی کوچک است که نزدیک به رودخانه چاو فاریا واقع شده است. کاسان که در زبان تایلندی به معنای آرد برنج است یادآور زمان های دوری است که این خیابان در واقع بازار اصلی خرید و فروش برنج در بانکوک بوده است.

با این وجود طی 20 سال گذشته این خیابان به یکی از پاتوق ها و یا مراکز مورد توجه گردشگران بک پک (مسافران چمدانی و یا توریست هایی که با یک کوله پشتی حاوی حداقل ملزومات، یک سفر توریستی کم هزینه را آغاز می کنند) تبدیل شده است.

در این خیابان می توان منازل ارزانی همچون انواع خوابگاه تا هتل های سه ستاره قابل قبول پیدا کرد، همچنین بار، غذا خوری، رستوران، خوار و بار فروشی، کافه های دوست داشتنی و آژانس های مسافرتی نیز در این خیابان دیده می شوند.

خیابان کاسانرود از جاذبه های گردشگری بانکوک

خانه جیم تامسون (موزه)

مامور بد نام سازمان سیا، جیم تامسون، پس از جنگ جهانی دوم صنعت ابریشم تایلند را مجدد احیا کرد و این خانه را به وسیله ادغام 6 خانه قدیمی تایلندی ساخت. همچنان که وی در حال ساخت شرکت ابریشمیش بود، تبدیل به یکی از مهمترین مجموعه داران هنر جنوب شرقی آسیا نیز شد.

خانه جیم تامسون روی یک کانال و بر فراز رودخانه بانکورا قرار دارد، جایی که همه منسوجات او در آن جای گرفته اند.

بهتر است تا توریست ها تورهای گشت با راهنما را برای بازدید از این خانه انتخاب کنند که معمولا راهنمایی هایی به اکثر زبان های دنیا در این محل ارائه می شود.

خانه جیم تامسون (موزه) از جاذبه های گردشگری بانکوک

معبد وات آرون (معروف به معبد سپیده دم)

این معبد که در کرانه غربی (تنبوری) دریاچه چائو فارایا واقع شده است، در واقع یکی از قدیمی ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری بانکوک به شمار می رود. این معبد بیشتر تمثالی با شکوه از کوهستان مرو، مقدس ترین مکان بودایی ها است. علی رغم نام این معبد (سپیده دم)، بهترین زمان برای دیدن آن، عصر هنگام و زمانی است که خورشید در ورای آن غروب می کند.

معبد وات آرون (معروف به معبد سپیده دم) از جاذبه های گردشگری بانکوک

مرکز خرید سنترال ورلد

این مرکز خرید که در سال 1990 افتتاح شد، با هشت طبقه، در واقع یک مرکز خرید معمولی و برای قشر متوسط و می توان گفت در حقیقت مرکز خریدی مناسب همگان است. می توان ادعا کرد این مرکز خرید نقطه مقابل گرانقیمت ترین مرکز خرید تایلند، سیام پاراگون، است.

در نوزدهم ماه می سال 2010، این مرکز خرید در میان اماکنی بود که توسط معترضان دولت به آتش کشیده شد. این مرکز خرید به مدت دو روز در آتش سوخت و طبقه موسوم به بخش زِن آن کاملا در آتش سوخت و ویران شد. پس از ماه ها تلاش در جهت تعمیر و باز سازی آن، در بیست و هشتم ماه سپتامبر این مرکز خرید مجددا بازگشایی شد در حالی که 80 درصد از فروشگاه های خرده فروشی آن به امور تجاری اختصاص یافته بود.

مرکز خرید سنترال ورلد از جاذبه های گردشگری بانکوک

معبد بودای خفته

وات فو معبدی است که به خاطر تندیس عظیم الجثه بودای خفته اش معروف شده است. این معبد یکی از بزرگترین و همچنین از قدیمی ترین معابد بانکوک است که حدود دویست سال، پیش از آنکه بانکوک پایتخت تایلند شود احداث شد. معبد وات فو علاوه بر اینکه بزرگترین تندیس بودای خفته را در خود جای داده، شامل تعداد بسیار زیادی از مجسمه های بودایی دیگر تایلند نیز می شود.

این مجمسه بودایی خفته طلا اندود شده، 46 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد، و در واقع تمثیلی از سیر سلوک انسان در آیین بودایی به آخرین مرحله سلوک آن یعنی نیروانا (عبور انسان از خشم و جهل و وابستگی و رسیدن به فرزانگی) است.

معبد بودای خفته از جاذبه های گردشگری بانکوک

کاخ پادشاهی (قصر بزرگ) و وات پرا کائو

ساخت این کاخ در سال 1782، درست زمانی آغاز شد که پایتخت سیام (نام سابق تایلند) از تونبوری به بانکوک منتقل شد. این مکان تا زمان مرگ مرموز شاه اناندا ماهیدول (هشتمین پادشاه تایلند از دودمان چاکری) در سال 1946،  اقامتگاه پادشاهان تایلند بود.

کاخ پادشاهی (قصر بزرگ) و وات پرا کائو از جاذبه های گردشگری بانکوک

برادر او پادشاه بومیبول ادولیادج موفق شد به طور دائم به کاخ چیترالادا نقل مکان کند. امروزه این کاخ از مهمترین جاذبه های توریستی بانکوک به شمار می رود. بخشی از فضای این کاخ متعلق به معبد اشرافی آن معروف به معبد وات پارا کائو است که در واقع مقدس ترین معبد تایلند و مامن مجسمه بودایی معروف به نام بودای زرین است. این مجسمه که از سنگ نیمه قیمتی یشم ساخته شده است با پوششی زرین زینت یافته است.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید