• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 04

چگونه سفر ارزان تری به ژاپن داشته باشیم – قسمت دوم

چگونه سفر ارزان تری به ژاپن داشته باشیم – قسمت اول

ژاپن فرهنگ غنی دارد و یک کشور شگفت انگیز و متحیر کننده برای دیدن است، بنابراین دیدن این کشور زیبا را فقط به خاطر گران بودن آن، از دست ندهید. اگر تلاش بیشتری کنید و به دقت برنامه ریزی کنید که چه زمانی سفر کنید، زمانی که درختان گیلاس در ماههای آوریل/می شکوفه می دهند و در پاییز بین ماههای سپتامبر/اکتبر از سفر به ژاپن خودداری کنید، زودتر از موعد رزرو کنید و با رعایت مطالبی که در طول مقاله قبلی و این مقاله بیان می شود، می توانید سفر نسبتا ارزان تری به ژاپن داشته باشید.

راهکارهایی برای سفر ارزان قیمت تر به ژاپن

در قسمت اول با عنوان “چگونه سفر ارزان تری به ژاپن داشته باشیم – قسمت اول” به غذا، خوراک و محل اتراق اشاره شد. در ادامه مقاله بخش حمل و نقل در سفر ارزان به ژاپن را بررسی می کنیم.

حمل و نقل

پس از خوراک و محل اتراق، نوبت به حمل و نقل می رسد که برای گردشگری داخل شهری که به آن سفر کرده اید، ضروری است. حمل و نقل در ژاپن معمولا گران است. اما برخی بلیطها وجود دارد که ارزان ترند و نیاز به سرقت بانک ندارید!

قطار

سیستم ریلی در ژاپن بهترین نمونه این سیستم در جهان است! قطارها در هر جایی قرار دارند که همیشه سر وقت و به موقع حرکت می کنند، آنها سریع، بسیار تمیز و استفاده از آنها آسان است. پیشنهاد می کنیم که از قطارهای درجه یک ژاپن برای حمل و نقل استفاده کنید.

شینکانسن نام قطارها و شبکه قطارهای سریع ژاپن است که از سال ۱۹۶۴ راه‌اندازی شده‌ است. این خطوط قطار مربوط به شبکه راه آهن ژاپن جی‌آر است و سرعت آنها به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. سرعت آزمایش‌شده در سال ۱۹۹۶ میلادی برای ریل‌های متداول برابر ۴۴۳ کیلومتر در ساعت و برای قطارهای مگلو با رکورد جهانی ۵۸۱ کیلومتر در ساعت در سال ۲۰۰۳ میلادی بوده‌ است.

شینکانسن از نظر امنیت، رکورددار قطارهای سریع جهان به شمار می‌رود که در طول ۴۴ سال فعالیت و حمل ۷ میلیارد مسافر تاکنون هیچ تلفاتی بر جای نگذاشته است (با احتساب زلزله و طوفان).

سیستم ریلی ژاپن (جی آر)

به منظور مدیریت پول و پس انداز آن، بهترین روش برای خرید در ژاپن، سیستم جی آر است. بلیطهای پیش پرداخت نامحدودی برای استفاده از سیستم قطار گران قیمت ژاپن ارائه می شود. این زمانها از 7، 14 یا 21 روز می باشد.

قیمت سیستم ریلی ژاپن از 425 دلار برای 14 روز استفاده عادی از سیستم ریلی می باشد. کارت سبز ممتاز و درجه یک به ارزش 600 دلار است. به نظر می رسد تا حدی گران است اما برای یک روز تنها 30 دلار است و می توانید به صورت نامحدود گردش کنید.

بلیط بین توکیو و کیوتو و هیروشیما حدود 100 دلار به صورت یک طرفه است. بنابراین استفاده از مسیر توکیو – کیوتو – هیروشیما – توکیو در کل 120+120+100+100=440 دلار خواهد بود که سبب می شود مسیر ریلی به صرفه باشد و تنها بین سه شهر در حرکت خواهد بود.

اگر برنامه ریزی کردید که اطراف ژاپن سفر کنید، مسیر جی آر عالی است! این مسیر ریلی برای توریستهای خارجی در دسترس است.

سیستم ریلی راهکاری برای داشتن سفر ارزان قیمت تر به ژاپن

اتوبوس

اتوبوس همچنین گزینه ای برای سفر در ژاپن است به ویژه برای سفرهای روستایی کوچک. علاوه بر روز، در طول شب نیز اتوبوس بین تمام مکانها در ژاپن موجود است. ما برای رفتن به تاکایاما از اتوبوس استفاده کردیم چون قطار برای چنین دهکده های دوردست کوچک، وجود ندارد. به عقیده ما اتوبوسها خیلی ارزان نیستند و زمان زیادی نیز صرف می شود.

برای مثال اتوبوس بین توکیو و اساکا حدود 10 ساعت رانندگی می کند، در حالی که با قطار این مسیر دو ساعته طی می شود. اگر ممکن است با قطار تردد کنید، چرا که بسیار راحت تر است.

استفاده از راههای اتوبوسی در دسترس به صورت سه روزه به مبلغ 92 دلار در حالی که 5 روزه 138 دلار می باشد.

اتوبوس راهکاری برای داشتن سفر ارزان قیمت تر به ژاپن

مترو

در شهرهای بزرگ مثل توکیو و کیوتو، سیستم مترو در دسترس و بسیار راحت است. اگر اطراف شهر، زیاد سفر می کنید بهتر است از روز برای سفر استفاده کنید که پول بیشتری پس انداز خواهید کرد. چندین خطوط مترو وجود دارند که توسط شرکتهای مختلف به کار گماشته شده اند.

مترو راهکاری برای داشتن سفر ارزان قیمت تر به ژاپن

تاکسی

تاکسی ها در ژاپن بسیار گران هستند!! شاید قیمت آن قابل مقایسه با اسکاندیناویا و برخی شهرهای اروپایی و آمریکایی نباشد، اما بسیار گرانتر از شهرهای آسیایی است.

به رانندگان تاکسی با دستکشهای سفید، کلاه و لباسهای یک شکل دقت کنید!

ما زمانی از تاکسی استفاده کردیم که قطار و مترو در شب متوقف شده باشند یا بخواهیم خارج از وقت حرکت آنها، حرکت کنیم و یا برای رسیدن به جایی عجله دارید و می خواهید قبل از بسته شدن، به آنجا برسید.

تاکسی گرفتن در ژاپن را هر کسی باید امتحان کند. هرگز چنین ادب، تمیزی و حرفه ای بودن را در جایی ندیده اید. ما می خواهیم رانندگی با لیموزین با راننده خصوصی را تجربه کنیم!

تاکسی در تجربه سفر ارزان قیمت تر به ژاپن

نتیجه گیری از سفر ارزان قیمت به ژاپن

آیا همچنان ژاپن کشور گرانی برای گردشگری و دیدنی های آن است؟ بله ژاپن در مقایسه با بسیاری از کشورهای آسیایی، کشور گرانی است. اما با کشورهای اروپای غربی، آمریکا، استرالیا و به ویژه با اسکاندیناویا مقایسه نکنید! درست است که در تمامی سفرها بایستی پول خرج کنید، اما حتی وقتی در تعطیلات به ژاپن می روید، نیاز نخواهید داشت پول بیشتری را نسبت به نروژ، نیویورک، اروپای شمال غربی یا استرالیا خرج کنید.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید