• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 29

نعمت ها در مصائب، بلاها و مشکلات

قبل از نوشتن این مقاله لحظات سختی داشتم و احساس ناامیدی و تردید مانند خوره به جانم افتاده بود. تلاش های چند ماهه نتیجه عکس می داد خستگی بر من چیره شده بود و فشار کار و زندگی از سوی دیگر و در این میان درد چشم و کمر کار کردن را برایم سخت تر می کرد و همه اینها سبب شد ترمز کنم. کار کردن بی وقفه را متوقف کنم و کمی فکر کنم احساس بهتری داشته باشم و از نو شروع کنم و این چند خط را برای شما خوانندگان عزیز یاد بگیر دات کام بنویسم تا شما هم از آن نیرو بگیرید.

برای همه ما پیش آمده است که در لحظات سخت، گرفتار بحران هایی شده ایم که به نظر غیر قابل حل می آمده اند، سیل، زلزله، طوفان، تصادف، اعتیاد، از دست دادن یک عزیز، بیماری دردناک و سخت و بسیاری مصائب و بلایا که می توانند ضربه سنگینی باشند. اما لطف خدا همیشه با همه ما هست اکنون که این مقاله را می خوانید به این معنی است که لطف خدای بزرگ شامل حال شما شده است و هم اکنون هم شامل حال همه ماست.

نعمت ها در مصائب، بلاها و مشکلات

لحظاتی را به خاطر دارم که با همکاران سابق در جاده ای کوهستانی وانت ما چپ شد. همه چیز در چند لحظه اتفاق افتاد ولی در آن لحظات سخت که ماشین خاموش شده بود و وانت سنگین همراه با بار در شیب تند عقب می آمد راننده ترمز می کرد اما فایده ای نداشت هر کس به روش خودش کمک می خواست و من خشکم زده بود چون کنار راننده نشسته بودم و دره عمیق کنارم را می دیدم. همه آماده مرگ بودیم اما یک سنگ بزرگ باعث شد وانت چپ شود و بار وانت مانع از غلطیدن آن شد!

وقتی ماشین پشت سری از راه رسید و ما را بیرون کشیدند احساس کردم همه چیز تمام شد و به خیر و خوشی گذشت. فکر می کردم در آن لحظه لطف خدا بود که ما را نجات داد ولی حالا که آن روزها را به خاطر می آورم متوجه می شوم که فقط در آن لحظه متوجه لطف بزرگ خدا شده بودم آن احساس آرمش، سلامتی همیشه با من بوده. ولی تمام مدت آن را نمی دیدم!  و آن لحظه همه ما از ته دل از خدا خواستیم تا زنده بمانیم و این گونه شد.

ولی چرا در سختی ها و مشکلات روزمره زندگی، فراموش می کنیم که لطف خدا پایان ناپذیر است و از پروردگار بزرگ کسی مهربان تر و دست و دلبازتر نیست! و ما چقدر راحت این امتیاز بزرگ را فراموش می کنیم. فراموش می کنیم که مشکلات و سختی ها حرف آخر را نمی زنند بلکه پروردگار تواناست که می تواند حرف آخر را بزند!

بیماری، اعتیاد آدم های منفی و مزاحم هیچکدام قدرت بزرگی در برابر توانایی پروردگار نیستند تا شما را به هدف والایتان برسانند. باور شما به این لطف و توانایی پروردگار چون عصای حضرت موسی است که پیروانش را در میان دیواری از آب در امنیت و سلامت نگه داشت. کافی بود پیامبر خدا چنین ایمانی نداشت همه پیروانش کشته می شدند.

پروردگار همان پروردگار تواناست چرا باید به توانایی او شک کنیم؟ در زمان سختی ها کافی است به خودمان یادآوری کنیم ما آفریده ی توانای جهان هستیم همان که تاکنون با لطف خود از ما محافظت کرده باز هم چنین خواهد کرد. ما این بار انتخاب شده ایم تا قوی تر شویم، انتخاب شده ایم تا راز جدیدی را کشف کنیم. انتخاب شده ایم تا با تجربه تر شویم.

در شرایط سخت وقتی به خدای بزرگ تکیه می کنیم احساس آرامش شگفت انگیزی خواهیم داشت آنگاه می توان روی مسئله متمرکز شد و این راز را می دانیم که خدا با ماست و می دانیم که خداوند یاور ما در این نبرد است.

شما هستید که برای خانواده خود تلاش می کنید، راهی پیدا می کنید، با بیماری مبارزه می کنید و باور دارید که در زیر چتر محبت خداوند هستید. و در پایان وقتی آن مشکل را حل کردید دیگر به نظر مشکل بزرگی نخواهد آمد. شما قوی تر، با تجربه تر و شجاع تر شده اید.

و این لطف خداوند است که به شما این توانایی های جدید را بدهد تا به سطح بالاتری از دانش، تجربه و توانایی برسید. چنان که اطرافیان به شما تکیه کنند و در سایه شما با قدرت و اعتماد به نفس گام بردارند. و دشمنان شما بفهمند که قوی تر شده اید و نمی توانند به همین سادگی به شما لطمه بزنند.

لطف خدا این نیست که هیچ مشکلی برای شما پیش نیاید بلکه در این است که به شما توانایی خواهد داد که از میان طوفان خود را بیرون بکشید. و این نعمت و لذت به آنها که تسلیم می شوند نخواهد رسید!

بعضی موقع به نظر می رسد زندگی عادلانه نیست اما فراموش نکنید که خداوند می داند چه می کند. و ما فراموش می کنیم که راه عاقلانه او با راه عاقلانه ما متفاوت است.

بعضی مواقع خداوند ما را در برابر مشکلات قرار می دهد تا آنها را از مقابل خود برداریم. در نگاه اول از میان برداشتن آنها غیر ممکن به نظر می رسد اما بعد از اینکه از آن مشکل عبور کردید آنقدرها بزرگ به نظر نمی رسند. گاه پروردگار هدفی دارد که ما متوجه آن نیستیم چون تمام توجه و تمرکز ما بر خود مشکل است و نه راه حل آن.

بیماری، درد، تنهایی، بی کاری، فقر مقصد شما نیستند آنها مشکلاتی هستند که در برابر خداوند بزرگ بسیار کوچک هستند. بهبودی و سلامتی خواهد آمد، دردها درمان خواهد شد، برای همیشه تنها نخواهید ماند، صاحب شغلی خواهید شد، بی پولی پایان خواهد یافت چون در آن روزهای سخت خدا در کنار ما بوده است، ما او را فراموش کرده ایم و از او فاصله گرفته ایم، ما دست خود را دراز نکردیم  تا دست رحمت او را بگیریم.

خداوند موفقیت ها را در میان بزرگترین مشکلات هدیه می دهد. و باید سپاسگزار او باشیم. سپاسگزار برای مشکلات و مصائبی که به ما کمک می کنند قوی تر باشیم.

وقتی که هیچ چیز به نظر خوب نمی رسد منفی باف ها می خواهند شما را منصرف کنند، رقبا مقابل شما سنگ می اندازند به مبارزه ادامه دهید چون به کمک پروردگار از همه آنها قوی تر هستید. تنها نیستید چون لطف پروردگار را از ته دل طلب کرده اید. نیازی نیست خود را به کسی ثابت کنید. فقط روی هدف خود تمرکز کنید و با آرامش ادامه دهید چون خداوند نگهدار شماست.

روزی خواهد رسید که بسیاری از آنها که شما را سرزنش می کنند زبان به تحسین گشایند. این مسیر ممکن است خوشایند به نظر نرسد اما برای رسیدن به هدف باید از میان آنها عبور کنید. شما هم اکنون مورد لطف خداوند هستید آنرا دریابید و مانند یک قهرمان به مبارزه برخیزید و لطف خدا را کسب کنید.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید