• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 30

گمنامی و بی پولی

نسخه صوتی

شما یک متخصص هستید؟ در کاری تجربه فراوان دارید؟ مدت ها برای تقویت مهارت های خود تلاش کرده اید؟ اما هنوز هم نمی توانید پول کافی به دست آورید؟ فکر می کنید علت چیست؟ چون سرمایه ندارید؟ یا پارتی ندارید؟

پاسخ درست

پاسخ درست این سوال هر چه باشد نداشتن پول و پارتی نیست. پاسخ این سوال گمنامی است وقتی به تعداد کافی از مشتریان احتمالی، شما را نشناسند پول کافی هم به دست نخواهید آورد. برای آن ها که اعتبار دارند و شناخته شده هستند پول در آوردن کار ساده ای است. بسیار ساده تر از آن که فکرش را کنید. من در این مقاله می خواهم راه ساده ثروتمند شدن بسیاری از افراد را در دنیای امروزی بر ملا کنم.

گمنامی و بی پولی

چگونه شناخته شده و ثروتمند باشیم؟

قبل از هر چیز نیاز است که خدمات یا کالایی که ارائه می دهید یک برتری قابل توجه نسبت به دیگران داشته باشد به این ترتیب دلیلی در اختیار مشتری قرار می دهید تا شما را به عنوان فروشنده یا ارائه دهنده خدمات انتخاب کند. به عنوان مثال گارانتی بلند مدت به خاطر کیفیت بالا دارید، یا پاکیزه ترین محیط را در رستوران خود فراهم کرده اید، یا این که تخصص ویژه ای در تعمیر خودروهای گران قیمت به دست آورده اید و مانند آن.

در مرحله بعد باید شما و این ویژگی شما به عنوان یک ادعای ثابت شده در فعالیت های بازاریابی تان مطرح شود و کاری کنید که همه مشتریان احتمالی، شانس دیده شدن شما را داشته باشند.

به عنوان مثال اگر در زمینه خرید و فروش خودرو کار می کنید باید کاری کنید که مشتریان احتمالی هر گاه قصد خرید کردند شما را به خاطر بیاورند ولی قبل از هر چیزی آن ها باید شما را بشناسند!

جالب است بدانید که یک ویژگی مشترک در بیشتر کسب و کارهای بی رونق وجود دارد و آن چیزی نیست جز این که کسی آنها را نمی شناسد! آن ها گمنام هستند. به خاطر دارم چندی پیش برای خرید یک اسپیکر به فروشگاه کوچک و خلوتی رفتم در حال گفتگو با او بودم که متوجه شدم آن ها هم یک وبسایت دارند و وقتی متوجه شد بنده مسئول وب سایت یاد بگیر دات کام هستم شروع کرد از صحبت کردن درباره فعالیت های خود که چقدر تلاش کرد و هزینه کرده تا با افراد با نفوذ و متمول آشنا شود و برای وب سایت خود از آن ها کمک مالی دریافت کند یا وام بگیرد و باید بگویم بسیار موفق عمل کرده بود و در میان این همه تلاش یک خریدار خوب پیدا کرده بود وب سایتی را که در حدود 30 میلیون تومان برایش هزینه کرده بود 15 میلیون کمک بلاعوض از مسئولین گرفته بود و در حال مذاکره برای فروش آن به قیمت بیش از 200 میلیون تومان بود! این همان بازاری است که خیلی ها از کسادی و بی رونقی آن صحبت می کنند! او وب سایت چندان موفقی نداشت اما اجازه نداده بود این وب سایت که متاسفانه نام آن را به خاطر ندارم در گمنامی مدفون شود!

خوب چه راه هایی برای خارج شدن از دنیای تاریک و ترسناک گمنامی وجود دارد باید بگویم بی نهایت راه و روش وجود دارد که هر چند می توان به تعدادی از آن ها اشاره کرد اما نمی توان این راه ها را محدود کرد و شمرد. در حقیقت راه های بیرون آمدن از چاله گمنامی برای کسب و کارتان، با خلاقیت شما محدود می شود.

«هرچه خلاق تر باشید می توانید به روش های بیشتری کسب و کار خود را به مشتریان آینده معرفی کنید.»

این راه ها می توانند از روش های رو در رو و صحبت کردن با افراد قدرتمند و با نفوذ گرفته تا استفاده از شبکه های اجتماعی و نصب یک تابلوی عجیب که جلب توجه می کند، یا یک شعار تبلیغاتی که باعث شگفتی مخاطب شود و بسیاری روش های دیگر باشد.

آن چه اهمیت دارد این است که برای شناخته شدن به یک روش عمل نکنید و با شناختن بازار هدف و مشتریان احتمالی همه روش هایی را که فکر می کنید پاسخ می دهد امتحان کنید و روی آن هایی که پاسخ بهتری داشته اند سرمایه گذاری کنید.

و آشنایی با روش های مختلف بازاریابی به شما کمک می کند در این زمینه بهتر کار کنید و اگر مقالات گذشته ما را دنبال کرده اید در این زمینه بسیار گفته ایم و در آینده هم در مورد آن صحبت خواهیم کرد چون واقعا بازاریابی کاری حرفه ای و پر اهمیت است که هیچ کسب و کاری بدون آن نمی تواند موفق باشد. به عبارتی از بازاریابی برای کسب و کار خود هیچ گاه راضی نشوید!

و اگر شما کسب و کار موفق یا نسبتا موفقی دارید بدون شک یک یا چند روش بازاریابی را به خوبی اجرا می کنید یا حتی شاید کسی باشید که به صورت آکادمیک با بازاریابی آشنا نشده باشید اما توانایی های ارتباطی قوی شما سبب شده که ذاتا بازاریاب خوبی باشید یا کسی باشید که اهل ریسک و امتحان کردن روش های جدید باشد و این خود می تواند به صورت خودکار به روند بازاریابی شما کمک کند و بسیاری روش های دیگر، ولی بدون شک به شما می گویم اگر کسی در کسب و کار خود در هر زمینه ای موفق است بدانید که او توانایی بالایی برای خارج شدن از گمنامی داشته است.

اگر می خواهید به کسب و کار خود رونق ببخشید باید تلاش کنید خود یا کسب و کار خود را معرفی کنید و هر چه در این کار بهتر باشید شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

در این مقاله از گمنامی و بازاریابی در کنار هم صحبت کردیم و بنده فکر میکنم باید روشن کنم که این دو با هم متفاوت هستند و در حقیقت خارج شدن از گمنامی اولین مرحله از فعالیت بازاریابی شماست!

پیروز و موفق باشید

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید