• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 06 / 13

میلیاردها مخترع نیستند ولی نوآور هستند

میلیاردهای خود ساخته که توانسته اند سازمان یا سازمان های بزرگی را هدایت کنند و به موفقیت های بزرگ دست یابند افرادی نوآور و مبتکر هستند، آن ها دانشمندان و نابعه هایی نیستند که تمام عمر خود را صرف مطالعات علمی کرده باشند.

میلیاردرها نوآورند ولی نه مخترع
چه تفاوتی بین نوآوری و اختراع وجود دارد؟

هر چند یک مخترع، انسان ارزشمند و برجسته ای است اما معمولا این افراد خیلی ثروتمند نمی شوند و سال های طولانی از عمر خود را صرف تحقیقات، آزمایش ها و ساخت نمونه های مختلف می کنند تا به نتیجه برسند و آن گاه تازه به دنبال سرمایه گذار می گردند و معمولا نمی توانند قرارداد سودمندی داشته باشند!

اما کسی که نوآور و کمی هم بازاری باشد به خوبی می داند که چگونه با رفع نیاز مردم کسب درآمد کند و ثروتمند شود. آن ها چرخ را دوباره اختراع نمی کنند بلکه کاری می کنند که بهتر و روان تر بچرخد، راحت تر و سبک تر باشد و برای این منظور نیازی نیست همه چیز را بدانند.

اگر می خواهید پول زیادی به دست آورید لازم نیست یک ایده یا طرح جدید داشته باشید هر چند اگر چنین چیزی هم در ذهن دارید ضرری ندارد.

نوآوری چیست؟

نوآوری، خلق ارزش جدید یا رسیدن به ارزش از راهی جدید است.

نوآوری چیز جدید در کسب و کار شماست که می تواند نیاز مشتری را مرتفع کند. فراموش نکنید این جا صحبت از چیزی که شما دوست دارید یا به نظرتان جالب می رسد نیست بلکه صحبت از نیاز مشتری است، صحبت از رفع نیاز است. به این ترتیب می توانید ارزشی جدید خلق کنید یا از راهی جدید (یا بهتر) خلق ارزش کنید.

چندی پیش کتابی از همسر یکی از میلیونرهای معروف را می خواندم و او سخن جالبی درباره قدرت نوآوری همسرش داشت او گفته بود: «او نوآوری می کند در حقیقت چیزی را که وجود دارد تبدیل به چیز دیگری می کند یا آن را به شکل دیگری نمایش می دهد تا همه عاشق آن شوند!»

یکی از راه های نوآوری همین است تبدیل، تغییر و اصلاح آن چه که هست به آن چه نیاز بازار است. گاه فقط یک بسته بندی بهتر، فروش را به شکلی حیرت آور بالا می برد. گاه ترکیب یا تلفیق دو یا  چند اختراع می تواند به وسیله ای بسیار مفید تبدیل شود. گاه لازم است از یک صنعت دیگر کمک بگیرید تا محصول شما را مطابق خواسته و نیاز مشتری تغییر دهد. فراموش نکنید نیازی نیست چیزی را که قبلا اختراع شده دوباره اختراع کنید. فقط تلاش کنید تا آنجا که ممکن است از بهترین ها استفاده کنید.

یک نمونه

هالیوود را همه می شناسید و می دانید که آن ها از فیلم ها، درآمدهای میلیارد دلاری دارند اما چگونه؟ آن ها از یک خلاقیت و ایده که وجود داشته بارها و بارها و دوباره کسب درآمد می کنند.

احتمالا درباره سری فیلم های جنگ ستارگان شنیده اید اولین فیلم اگر اشتباه نکنم در دهه 1980 میلادی ساخته شد و هنوز اِپیزُودهای آن ساخته می شود آن ها همان ایده و طرح قدیمی را با رنگ و لعاب جدید روانه بازار می کنند با این تفاوت که این رنگ و لعاب مطابق خواسته بیننده یا همان مشتری تغییر می کند. یا مجموعه فیلم های سریع و خشن یا ارباب حلقه ها و.. که میلیاردها دلار نصیب سرمایه گذاران خود می کنند نمونه های دیگری از این دست هستند. در حقیقت خلاقیت زیادی در سری های بعدی این فیلم ها وجود ندارد اما باز هم هر کدام چند صد میلیون دلار می فروشند.

بعد از این که بستنی ساخته شد شاید بیش از هزار سال طول کشید تا بستنی قیفی وارد بازار شود.

نان و گوشت را خیلی ها با هم می خورند اما مدت ها طول کشید تا ساندویچ ساخته شود و کسی که آن را به مردم می فروخت توانست درآمد خوبی داشته باشد.

توالت سال ها قبل اختراع شده است اما دستمال توالت سال ها طول کشید تا وارد بازار شود و فروشنده آن را ثروتمند کند.

بنابراین با هر چه که در اطراف شما وجود دارد اگر می توانید به روشی جدید نیازی را رفع کنید، ارزشی خلق کرده اید که می تواند منبع تولید ثروت برای شما باشد. در این مسیر هر چه می توانید از کمک افراد مختلف استفاده کنید هر چه انسان های بیشتری با شما در ارتباط باشند و با شما کار کنند احتمال موفقیت شما بیشتر است و به کمک این افراد کارها را سریع تر انجام خواهید داد.

علی یـزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید