• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 06 / 30

چگونه بازار را تصاحب کنید؟

نسخه صوتی

مهمترین کار یک کسب و کار این است که بتواند تمام یا بخش بزرگی از بازار را مال خود کند. به این ترتیب کسب و کار شما در برابر رقبا محکم و قدرتمند حرکت می کند و این، آنها هستند که باید تلاش کنند و پشت سر هم حرکت کنند. اما چگونه می توان در یک بازار به چنین قدرتی دست یافت؟

چگونه بازار را تصاحب کنیم؟

مروجین را تقویت کنید

در هر کسب و کار افرادی وجود دارند که می توانند مشتریان زیادی برای شما به ارمغان بیاورند. ویزیتورها، فروشنده ها، شرکت های واسط، دلال ها و… آنها به نوعی در حال ترویج و معرفی کردن محصول و کسب و کار شما به مشتریان احتمالی هستند. اگر هوای این افراد را داشته باشید و کاری کنید که آنها سود بیشتری از فروش داشته باشند در حقیقت به سادگی کاری کرده اید که آنها با انگیزه بیشتر تلاش کنند و کالا و خدمات شما را به فروش برسانند.

خوب در یک بازار رقابتی که فروشندگان و بازاریابان به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند کافی است بیشترین پول را از شما دریافت کنند و اگر کالا و خدمات شما ارزش بالایی داشته باشد بدون شک درصد بیشتری هم می توانید به آنها پرداخت کنید. به عنوان مثال اگر یک کالای یک میلیون تومانی می تواند به سادگی 300 هزار تومان برای فروشنده سود داشته باشد حال اگر بتواند کالایی را به قیمت 20 میلیون به فروش برساند و کارمزد او از هر فروش 5 میلیون تومان باشد آیا عاشق این کار نخواهد شد؟

پس کاری کنید که مروجین شما بتوانند بسیار بیشتر از رقبا کسب درآمد کنند و شک نکنید که همه تلاش خواهند کرد کالای شما را بفروشند.

برای تبلیغات و بازاریابی بیش از همه خرج کنید!

بیشتر کارآفرینان تلاش می کنند ارزان ترین تبلیغات را انتخاب کنند و می خواهند کمترین هزینه را برای بازاریابی بپردازند. در حقیقت آنها تلاش می کنند مشتری کمتری جذب کنند! و یک کسب و کار به این روش نمی تواند سرپا بایستد.

در دنیای امروز باید به صورت اقتصادی عمل کنید و البته با چشم باز و با حساب و کتاب، و این به معنای کم خرج کردن برای جذب مشتری بیشتر نیست.

«روش اقتصادی پیشرفت در یک کسب و کار این است که شما بتوانید بیش از رقبا برای بازاریابی و جذب مشتری هزینه کنید.»

در حقیقت امروزه مشتری را می خرند! و آن کس برنده است که مشتری بیشتری از رقبای خود خریداری می کند! و باید به ازای هر تومان پولی که برای بازاریابی هزینه می کنید بدانید که چقدر سود نصیب شما شده است. به این ترتیب به خوبی خواهید فهمید چگونه کسب و کار خود را توسعه دهید و مشتری بیشتری جذب کنید.

وقتی رقبای شما در تلگرام یا اینستاگرام دو میلیون تومان در ماه هزینه می کنند آنگاه شما باید بیش از آنها هزینه کنید و البته آنجا که آنها هزینه نمی کنند می توانید حضور داشته باشید و برتری خود را بیش از آنها نمایش دهید. تبلیغات آنلاین، بنری و … همه اینها به راحتی می توانند به شما کمک کنند سریعتر از دیگران در بازار نفوذ کنید و جایگاه خود را محکم کنید. آنها محدود می شوند و شما رشد می کنید به همین سادگی!

به خاطر داشته باشید این ربطی به مقدار سرمایه یا درآمد شما ندارد این به مدل کسب و کار مربوط می شود نیازی نیست که در ابتدای کار درآمد زیادی داشته باشید کافی است که هر ماه بخشی از درآمد خود را صرف تبلیغات و بازاریابی کنید و هر ماه از ماه قبل که درآمد بیشتری داشتید می توانید مبلغ بیشتری برای تبلیغات و بازاریابی هزینه کنید و به این ترتیب نفوذ خود را در بازار و جذب یا همان خرید مشتری آغاز کنید.

بهترین ها را استخدام کنید

با بازاریابی و تبلیغات خوب می توانید مشتری بیشتری داشته باشید و سود بیشتر خواهید داشت حالا دست شما باز است که متخصصین قوی تر و بهتری استخدام کنید. با پرداخت بهتر، کارکنان شما بهتر کار می کنند و تعهد بیشتری به کار خواهند داشت.

همیشه بهترین کارکنان در بازار نصیب شرکت هایی می شوند که بیشترین حقوق را پرداخت می کنند. به قول معروف “هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد!” آنها برای کسب و کار شما خوب و مفید هستند و این را خودشان به خوبی می دانند و باز هم کارآفرینان نه همه. ولی بیشتر آنها به این مشکل گرفتار می شوند که نمی توانند افراد خوبی را استخدام کنند و دلیل آن بسیار ساده است، چون آنها دستمزد کافی به کارکنانشان نمی پردازند.

طبق یک تحقیق که چندی پیش صورت گرفت و اکنون دقیقا منبع آنرا به یاد ندارم سازمان های موفق نه حداقل دستمزد را پرداخت می کنند و نه میانگین درآمد جامعه را بلکه بسیار بیش از میانگین حقوقی به کارکنان پرداخت می کنند. حتی به آنها بخشی از سهام شرکت خود یا پاداش های مختلف پرداخت می کنند و به هر طریقی تلاش می کنند با پرداخت بیشتر، سود دهی خود را افزایش دهند و در بازار و نزد مشتریان بهترین خواهند بود چون همه، آنها را با کارکنانشان می شناسند.

به کمک این راهکارها شما می توانید سلطان بازار خود باشید نه تنها کسب و کار خود را سر پا نگه دارید بلکه پیشرو صنعت خود باشید.

علی یـزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید