• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 07 / 14

چگونه بیندیشید و ثروتمند شوید!

یکی از موفق ترین کتاب های تاریخ بشر کتاب “بیندیش و ثروتمند شو” از ناپلئون هیل است که قبلا در مورد او و کتابش در یاد بگیر دات کام مقالاتی داشته ایم. اما صحبت امروز بنده این است که چرا بسیاری از افرادی که این کتاب را خوانده اند ثروتمند نشده اند؟ چرا همان زندگی قبلی خود را دارند در حالی که بسیاری از موفق ترین افراد و ثروتمندان دنیا می گویند این کتاب نقش بزرگی در ثروتمند شدن آنها داشته است. خوب پس چرا بیشتر افراد نتوانسته اند از این کتاب برای ثروتمند شدن استفاده کنند؟

کتاب بندیشید و ثروتمند شوید ناپلئون هیل

خوب دلیل آن این است که بیشتر مردم به پیام عمیق این کتاب توجه نکرده اند! حالا من از شما می پرسم راه واقعی فکر کردن و ثروتمند شدن چیست؟

فکر کردن و ثروتمند شدن به این معنی نیست که گوشه ای بنشینید، تمرکز کنید، کاری انجام ندهید و پول به سمت شما سرازیر شود به این نمی گویند “بیندیش و ثروتمند شو” بلکه بهتر است بگویید مدیتیشن کن و فقیر شو!

اگر این کتاب را خوانده باشید می دانید که بیشتر افراد فصل اول آن را بیشتر دوست دارند. فصل اول در زمینه خواستن عمیق و تمرکز داشتن صحبت می کند یعنی آن نیروی لازم پیشران به سوی موفقیت را در اختیار بگیرید. اما به عقیده من مهمترین بخش از این کتاب 11 اصل کامیابی است و کمتر کسی در مورد آن صحبت می کند. اگر این فصل از کتاب را بخواهیم در یک جمله معنی کنیم می شود “تفکر دقیق داشتن”.

دقیق فکر کردن به معنای درک صحیح داشتن از شرایط و خود است. این سخت ترین کاری است که می توانید انجام دهید از هر کاری که در مورد آن فکر کرده باشید سخت تر است. به عنوان یک مرد یا زن موفق اگر از آنها همه چیزشان را بگیری و یک چیز با ارزش برای آنها باقی بگذارید با ارزشترین چیزی که آنها را دوباره به موفقیت خواهد رساند، توانایی درست فکر کردن آنهاست. چون کسب و کار یک ورزش فکری است، خلق ثروت یک ورزش ذهنی است، موفق بودن یک ورزش ذهنی است. لزوما ضریب هوشی شما توانایی درست فکر کردن را در اختیارتان قرار نمی دهد. نیازی نیست که خیلی باهوش باشید همچنان که فوق موفق ها بالاترین ضریب هوشی را ندارند!

بیشتر افراد به اندازه کافی فکر نمی کنند چون واقعا یکی از سخت ترین کارهای دنیاست. هنری فورد به زیبایی این سخن را گفته است: “اندیشیدن سخت ترین کار دنیاست. به همین دلیل افراد کمی خود را درگیر آن می کنند.”

اما مقصود از درست فکر کردن و دقیق فکر کردن چیست؟

درست فکر کردن به این معنا نیست که خود را در اتاقی زندانی کنید و اجازه دهید هر فکر و خیالی به ذهن شما را پیدا کند. این درست فکر کردن نیست! اجازه دهید به شما بیاموزم چگونه می توانید درست و دقیق فکر کنید و احتمالا شما که این مقاله را تا اینجا خوانده اید بهترین شخص برای آموختن و ثروتمند شدن باشید. چون این یکی از ارزشمندترین مهارت ها و یکی از ارزشمندترین درسهایی است که می توانید بیاموزید.

در اتاقی خلوت و ساکت که احساس آرامش می کنید بنشینید. برای شروع باید بدانید که

“فکر کردن درست، چیزی جز پرسیدن سوالاتی عمیق و ژرف نیست.”

اما پرسش های عمیق چه هستند؟ آنها پرسش هایی هستند که برای پاسخ دادن به آنها باید وقت بیشتری صرف کنید. باید واقعا برای رسیدن به پاسخ دقیق و بهترین پاسخ، انرژی صرف کنید. و بی شک پرسش های سطحی را نمی توان در این دسته قرار داد، اجازه دهید با مثال موضوع را روشن تر کنیم.

اگر از خود بپرسید: “چرا نمی توانم از این بیشتر پول در بیاورم؟” این از آن سوال های خوبی است که به پاسخ های ضعیفی منجر می شود و گاه پاسخ های وحشتناک. چرا؟ چون از ذهن خود می پرسید چرا من نمی توانم پول بیشتری بدست آوردم؟ چه چیزی به ذهن شما خطور می کند. چون آنقدر ارزشمند نیستی! چون خوب نیستی! چون هیچ کس تو را دوست ندارد، چون هیچ کس نمی خواهد محصول تو را بخرد، چون هیچ کس دوست ندارد با تو کار کند! چون تجربه کافی نداری! منابع کافی نداری! روابط خوبی نداری و از این قبیل پاسخ ها که در عمل کمک زیادی به شما نمی کنند. پس راه حل چیست؟

چگونه بیندیشید و ثروتمند شوید!

پرسش عمیق تری مطرح کنید: “چگونه می توانم پول بیشتری بدست آورم؟”

حتی این پرسش هم خیلی کلی است و به اندازه کافی عمیق نیست و اگر یک پاسخ دقیق و درست می خواهید که باز هم شما را به سوی موفقیت بیشتر سوق دهد باید باز هم سوالات دقیق تری مطرح کنید گاه پاسخ هایی که به سوالات کلی می دهید به شما کمک می کند پرسش های عمیق تری مطرح کنید در پاسخ سوال چگونه می توانم پول بیشتری بدست آورم پاسخ های زیادی وجود دارد که هر کدام می تواند یک شاخه شود پاسخ اول این است:

پاسخ: “با فروش بیشتر” که منجر به پرسش عمیق تر زیر می شود:

چگونه می توانم فروش بیشتری داشته باشم؟

پاسخ: “بازاریابی بهتر و اثر بخش تر” که منجر به پرسش عمیق تر زیر می شود:

چگونه می توانم بازاریابی اثرگذاری انجام دهم؟

پاسخ: تمرکز بر مشتری هدف و پرسش عمیق تر بعدی:

چگونه مشتری هدف خود را شناسایی کنم؟ آنها کدام رسانه را استفاده می کنند؟ و  همین طور می توانید عمیق تر شوید و در شاخه های دیگر هم پیش روید چنان که یک پاسخ شما برای پرسش چگونه می توانم پول بیشتری بدست آورم می تواند این باشد: محصولاتی با سود بیشتر بفروشم. و همین طور عمیق تر شوید.

یا حتی باز هم پرسش های جالب تری خلق کنید “چگونه فروش بیشتری داشته باشم بدون اینکه مشتری بیشتری نیاز داشته باشم؟” یا باز هم از دیدی متفاوت نگاه کنید و بپرسید: “چگونه می توانم فروش بیشتری داشته باشم بدون اینکه مشتری بیشتری را داشته باشم و بدون اینکه هزینه بیشتری صرف کنم؟”

اینها پرسش های با کیفیت تری هستند که پاسخ آنها ارزشمندتر است اما پیدا کردن آن سخت تر، ولی با این تفاوت که سبب تمایز شما از رقبا خواهد شد.

حتما از یک برگه کاغذ و قلم استفاده کنید آنها را بنویسید و به آنها پاسخ دهید این روش کار کردن ذهن است. ذهن خود را به چالش بکشید.

این درست و دقیق فکر کردن است نه اینکه فقط با خود بگویید چگونه می توانم پول بیشتری به دست آورم کار به جایی نمی برد! پرسش های عمیق تر مطرح کنید سطح خود را بالا ببرید! با پرسش های عمیق تر و دقیق تر. و وقتی به این روش عمیقا روی حل مسائل کار می کنید آن زمان است که رشد می کنید و

می اندیشید و ثروتمند می شوید

علی یزدی مقدم

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. منم می خوام با فکرم ٍروتمند بشم پرسش های جالبی مطرح کردید که می شه واقعا باهاشون پول بیشتری درآورد

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید