• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 07 / 17

عکاسی از محصول یا کالا یا پروداکت فتوگرافی چیست؟

تعریف عکاسی از محصول

عکاسی از کالا یکی از شاخه های عکاسی است که برای تبلیغ محصول، عکسی دقیق و جذاب از کالا گرفته می شود. عکاسی از کالا در بسیاری از وب سایت های تخصصی، رشد خوب و مهمی داشته است. این افراد روشهای خاصی را برای عکاسی از کالای خود به کار می بندند، از نور صحیح، پس زمینه مناسب، زاویه دوربین، فاصله کانونی عدسی، عمق میدان و سایر ویژگی های فنی به عنوان بخشی از کار استفاده می کنند.

عکاسی تجاری یک اصطلاح دیگر است که به تبلیغات و بازاریابی اشاره می کند که هدف آن تبلیغ برای فروش یک محصول یا ارائه خدمات است. در این موارد معمولا به لوازم عکاسی، محلی که عکاس برای عکاسی انتخاب می کند، ویرایش یا فتوشاپ عکس توجه می شود. فضاهایی که برای چنین کاربردی عکاسی می شود شامل شیوه زندگی، غذا، معماری و پرتره است.

عکاسی از محصول چیست؟
چالش های عکاسی از محصول یا کالا

چالش های متعددی برای عکاسی محصول وجود دارد. عکاسان باید محصول را بدون جعل و اغراق، با استفاده از نور خوب، سایه های ملایم و بدون انعکاس، و با طیفی از سرعت به گونه ای نشان دهند که سایه ها و نور با یکدیگر سازگار باشند.

محصولاتی که عکاسی از آنها سخت است محصولاتی اند که شفاف، بسیار بازتاب دهنده یا سفید یا سیاه هستند.

تجهیزات عکاسی از محصول یا کالا

تجهیزات مورد استفاده در عکاسی محصول بسیار مهم است و می تواند کیفیت و نتیجه نهایی را تغییر دهد. در این بین تنها داشتن یک گوشی باکیفیت برای عکاسی مثل گوشی آی فون کافی نیست.

برای عکاسی از اکثر محصولات، تجهیزات استانداردی نیاز است که شامل یک چادر بزرگ برای پوشش طیفی از نور، یک کُو، لنزهای خیلی کوچک یا میکرو لنزها، سه پایه، و چند لامپ و چراغ مخصوص استودیو. به جای چراغ بارق یا لامپ استروبوسکوپ، بعضی از عکاسان از فتوفلادها استفاده می کنند تا تصویر را با سایه های بیشتر نمایان سازند.

برای محصولاتی مانند جواهرات، یک پارچه بافت دار در رنگ متضاد استفاده می شود. بعضی از محصولات ممکن است انعکاس ملایمی داشته باشند، که شاید برای عکاسی از آن کالا مفید باشد و با یک نگاه خاص از دیگر محصولات متمایز شود.

عکاسی برخی محصولات نیاز به پارچه ای با رنگ متضاد

کُو یک پشت زمینه منحنی به رنگ سفید یا هر رنگ دیگری مانند سبز است. کُو هیچ گوشه ای ندارد تا در پس زمینه کار احساس بی نهایت و پایداری را القا کند.

کُو یک پشت زمینه منحنی به رنگ سفید

چراغ بارق یا لامپ استروبوسکوپ، لامپی است که نور کوتاه را برای عکاسی از اشیاء با سرعت بالا تولید می کند. یک چراغ بارق، دستگاهی است که برای تولید چشمک های منظم نور استفاده می شود.

استروبوسکوپ نور کوتاه برای عکاسی

فتوفلاد لامپ یا منبع نور مصنوعی است که یک پرتو گسترده ای از نور روشن به صورت مداوم تولید می کند و بر خلاف فلاش، تابش لحظه ای ندارد و می تواند به طور مداوم ساعتها صحنه عکاسی را روشن کند. این نور برای روشن کردن موضوع عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد.

فتوفلاد نور مصنوعی دائمی بر روی موضوع عکاسی
عکاسی از محصولات با استفاده از مدل ها

در عکاسی از محصول گاهی اوقات، مردمی مانند مدل ها و افراد مشهور را به بخشی از محصول وارد می کنند. آن شخص یا چهره محبوب، مردم را برای دیدن محصول، جذب و ترغیب می کند. این یک حرکت هوشمندانه است و معمولا این افراد را در مد، کالاهای معمول و سایت های سراسری و یا موسسات خیریه می بینید.

عکاسی از محصول یا کالا تنها یکی دیگر از شاخه های متعدد عکاسی است که به طور کاملا حرفه ای از آن استفاده می شود. این تبلیغات واضح و شفاف است و بر روی بیل بوردها (تخته اعلانات و آگهی ها) و پوسترها و هر جای دیگر قرار می گیرند. با بهره گیری از عکاسی محصول، همه چیز برای یک تبلیغ عالی و شناساندن محصول تا رسیدن به یک موفقیت بزرگ مهیا شده است.

عکاسی از محصول با چرخش 360 درجه

عکاسی از محصول به صورت 360 درجه، “عکاسی اسپین” یا “چرخش محصول” نامیده می شود. این نیز روشی از عکاسی است که در آن یک سری عکس های جداگانه از شی گرفته می شود تا شی به صورت تمام و کمال با 360 درجه چرخش بر روی چند محور به نمایش گذاشته شود. با افزایش تعداد فریم ها /چرخش ها مسلما، صحت چرخش را بهبود می بخشد.

برای اهداف تجاری، 20 تا 30 فریم در هر چرخش، استاندارد مشترک است، با این حال با پیشرفت تکنولوژی تعداد عکس ها در هر چرخش افزایش می یابد. نرم افزاری برای ساخت این تصاویر جداگانه در یک صفحه 360 تعاملی مورد استفاده قرار می گیرد که از کشیدن / ضربه برای حرکت شی به سمت چپ / راست و همچنین بالا / پایین در چندین محور استفاده می شود. این باعث می شود که چشم، شی را به صورت متحرک در حال چرخش ببیند.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید