• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 11 / 04

ایده هایی برای رشد گیاهان رونده و صرفه جویی در زمین باغچه

در این مقاله چندین ایده عالی برای صرفه جویی در فضای باغ و باغچه ارائه شده است تا بتوانید گیاهان رونده، سبزیجات و میوه ها را برای رشد عمودی و افزایش کارایی خود در هر متر مربع پرورش دهید. به غیر از مساله جا و فضا، این ایده ها در محافظت از گیاهان از آفات کمک می کنند.

ساخت آنچه در این مقاله ارائه می شود خیلی دشوار نیست شما می توانید با استفاده از مس، بامبو، تیرهای چوبی، تخته، الوار، چوب، شبکه فلزی، و حتی لوازم دور انداختی مثل چرخ دوچرخه و رخت آویز لباس، داربست هایی برای گیاهان خود بسازید.

در زیر برخی از این طرح های ساده ولی پرکاربرد را می بینید:

در تصویر زیر برای ساخت این داربست نیاز به تخته های پهن است تا در کنار یکدیگر قرار دادن تخته ها بتوانید قاب و داربست محکمی بسازید. تخته ها را مانند شکل زیر محکم با میخ به یکدیگر بچسبانید و اگر تخته ندارید باید زمانی را برای بریدن چوبها در نظر بگیرید. این داربست باید به جایی تکیه کند و بر آنجا محکم شود تا بر اثر باد و دست زدن، نیفتد. در صورت امکان یک سمت این داربست را به درخت و سمت دیگر را به دیوار محکم کنید.

ساخت داربست برای گیاهان رونده

در تصویر زیر داربست مسی را می بینید. لوله های مسی را برش دهید. انتهای لوله ها را با چکش بزنید تا پهن شود. همانند شکل زیر لوله ها را به یکدیگر متصل کنید.

داربست مسی گیاهان رونده

در تصویر زیر یک قاب چوبی درست کنید و داخل قاب را با چوب های نازک تری به صورت مربع های کوچک در آورید. این داربست باید کنار دیوار ثابت شود.

 قاب چوبی برای گیاهان رونده

در تصویر زیر دو تیوپ دوچرخه که مورد نیاز شما نیست و یا خراب و پنچر شده است را مقابل هم قرار دهید به گونه ای که یکی روی زمین و دیگری با فاصله در ارتفاع قرار داشته باشد. در مرکز آنها میله فلزی برای ایستایی بهتر گذاشته و بین دو حلقه، سیم های مسی بکشید.

تیوپ دوچرخه برای گیاهان رونده

داربست زیر برای کاشت نخود و سبزیجات رونده مناسب است ساخت آن بسیار ساده می باشد. دو میله فلزی یا چوبی را مقابل هم بر روی زمین قرار دهید. بین دو میله را سیم های پلاستیکی به صورت مربعی و چهار خانه بکشید.

داربست نخود و گیاهان رونده

در تصویر زیر سه قاب چوبی درست کنید در دو قاب عقبی، چوبهای داخلی را به صورت مربعی کنار یکدیگر قرار دهید و در قاب جلویی به صورت لوزی چوب ها را قرار دهید.

قاب های چوبی تکیه گاه بر دیوار

در تصویر زیر حتی از یک چوب لباسی که دیگر مورد نیاز شما نیست می توانید به عنوان پایه ای برای گیاهان رونده خود استفاده کنید.

چوب لباسی برای گیاهان رونده

نمونه های زیر را می توانید به سلیقه و امکانات خود بسازید.

قاب چوبی مربع لوزی برای گیاهان رونده

داربست چوبی برای گیاهان رونده

داربست برای سبزیجات

سیم های مفتولی انعطاف پذیر برای گیاهان رونده و سبزیجات.

سیم های مفتولی برای صرفه جویی در فضای باغجه

نردبانی برای گیاهان رونده.

نردبانی برای گیاهان رونده

امیدوارم این ایده ها مورد پسند و کارایی شما قرار گیرد با ساخت این داربست ها و قاب ها می توانید از وسایل دور ریز منزل خود به بهترین نحو بهره ببرید.

سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید