• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 12 / 31

نحوه استفاده از ماسک آلوئه ورا برای داشتن موهای براق و پوست سر سالم

آلوئه ورا با خاصیت تسکین دهنده پوست شناخته شده است. در این مقاله، توصیه های ما را از متخصصان برتر پوست و مو بخوانید.

طرز تهیه ماسک مو و پوست آلوئه ورا:

یک راهنمای دو مرحله ای بسیار ساده برای تهیه ماسک آلوئه ورا.

نحوه استفاده از ماسک آلوئه ورا برای داشتن موهای براق و پوست سر سالم

1. آلوئه ورا تازه و خالص انتخاب کنید.

چند روش مختلف برای ساخت ماسک مو یا پوست سر با استفاده از آلوئه ورا وجود دارد، مطمئن شوید که از آلوئه ورا خالص استفاده می کنید. سینتیا بیلی، متخصص پوست و مو می گوید: “آلوئه ورا تازه بهتر است، زیرا خواص دارویی آن با گذشت زمان رو به زوال می رود. بسیاری از ژل های تجاری و نوشیدنی های حاوی آلوئه ورا حاوی مواد دیگری مانند مواد نگهدارنده هستند.”

بهترین راه برای به دست آوردن آلوئه ورا خالص این است که خودتان ژل گیاه را خارج کنید. بیلی پیشنهاد می کند 8 تا 24 ساعت پس از جدا کردن برگ از گیاه، ژل آن را استخراج کنید و سپس روی پوست بمالید.

برخی از دستور العمل های ماسک مو آلوئه ورا در ترکیب ژل با سایر مواد هستند، اما بهتر است آن را به تنهایی استفاده کنید. شاب رِسلان، متخصص مو می گوید:” از ترکیباتی که باعث ایجاد لایه ای روی پوست سر و ساقه مو می شوند جلوگیری کنید. ایجاد لایه هایی روی پوست سر منجر به التهاب، مشکلات پوست سر و در نتیجه سبب نازکی مو یا ریزش مو خواهد شد. از مضرات دیگر آن در هم پیچیدگی مو و کدری مو است.”

2. حداکثر 20 دقیقه ژل آلوئه ورا را روی سر قرار دهید.

رسلان پیشنهاد می کند که 20 دقیقه قبل از دوش گرفتن، آلوئه ورا خالص را روی پوست سر خود بمالید. وی می گوید: “آن را مستقیماً روی ریشه های مو بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا به همه قسمت های سر برسد و به نفوذ مواد مغذی کمک کند. البته از قبل پوست سر خود را تمیز کنید. پوست سر هرچه تمیز تر باشد، برای نفوذ مواد مغذی بهتر است.”

فقط اجازه ندهید آلوئه ورا بیش از 20 دقیقه روی پوست سرتان بماند. رسلان می گوید: “آلوئه ورا برای آب رسانی و پاک سازی پوست سر بسیار مفید است اما نه برای طولانی مدت زیرا ژل اثر مرطوب کننده خود را از دست می دهد و به طور بالقوه باعث سوزش و خشک شدن پوست سر می شود. در ضمن اگر بیش از حد در طولانی مدت روی پوست سر بماند، شستشوی آن نیز سخت است.”

چرا آلوئه ورا برای مو و پوست سر مفید است؟

در این قسمت پنج دلیل بسیار خوب برای فواید آلوئه ورا برای پوست ذکر شده است:

1. آلوئه آب رسان بسیار خوبی است.

بیلی می گوید بزرگ ترین فایده آلوئه ورا این است که پوست و ساختارهای کراتین مانند مو را آب رسانی می کند. او می گوید: “مطالعات در مورد آلوئه ورا در درجه اول به مزایای پوست متمرکز شده است، اما با توجه به این که مو از کراتین نیز تشکیل شده است، برای مو نیز مفید است.”

2. خاصیت ضد التهابی دارد.

گری گلدنبرگ استادیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی در نیویورک می گوید: “آلوئه ورا هم چنین دارای خواص ضد التهابی است، بنابراین احتمالا به نفع افراد مبتلا به التهاب و تحریک پوست سر است.”

3. ممکن است با پوسته پوسته شدن سر مبارزه کند

تحقیقات زیادی در مورد تأثیر آلوئه ورا بر روی مو و پوست سر وجود ندارد، اما یک مطالعه قدیمی تر که در مجله درمان امراض پوستی منتشر شده است، نشان داد که مخلوط آلوئه ورا به طور قابل توجهی بهتر از یک پلاسیبو یا دارونما (دِل خوش کُنَک) در پاکسازی موارد پوستی مانند درماتیت سبورئیک است، درماتیت سبوره‎ ای یا سبورئیک نوعی التهاب پوست است که اغلب مزمن و عود کننده است و بیشتر در پوست سر و صورت دیده می‌شود. درماتیت سبورئیک معمولاً با شوره سر همراه است و در دو دورهٔ شیرخوارگی و بزرگسالی بروز می‌کند.

دارونما (یا دِل خوش کُنَک) به استفاده از روش‌های درمانی صوری و تلقینی گفته می‌شود که می‌تواند با فریب بیمار، اثر مثبتی در روند بهبودی وی داشته باشد. اثر درمانی که از به کار بستن چنین روش‌هایی حاصل می‌شود را نیز اثر پلاسبو می‌نامند.

4. آلوئه ورا می تواند موهای آسیب دیده را ترمیم کرده و پوست سر را متعادل کند.

گلدنبرگ می گوید: آلوئه ورا حاوی هفت از هشت اسید آمینه است: ایزولوسین، لوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین و والین — و این می تواند به ترمیم موهای آسیب دیده در اثر رنگ آمیزی یا سشوار بیش از حد کمک کند. گلدنبرگ می گوید آلوئه ورا هم چنین pH خنثی دارد، همانند pH موهای خودتان، که “به تعادل pH پوست سر و مو کمک می کند و باعث رشد سالم می شود.”

5- گردش خون را بهبود می بخشد که می تواند منجر به رشد شود.

درمورد ادعاهایی که در این زمینه وجود دارد که آلوئه ورا می تواند به رشد موهای شما کمک کند، حتما حقیقتی پشت آن وجود دارد. رسلان می گوید: “آلوئه ورا حاوی ویتامین های A ، C و E است که برای رشد مو ضروری هستند. این آنتی اکسیدان ها به کاهش و خنثی سازی رادیکال های آزاد معروف به ایجاد ریزش مو کمک می کنند، آلوئه ورا هم چنین حاوی ویتامین های B12 و B9 (اسید فولیک اسید) است که هم چنین مواد مغذی مهمی برای رشد مو محسوب می شوند.”

متأسفانه ، هیچ مطالعه علمی وجود ندارد که به طور مستقیم آلوئه ورا را با رشد مو پیوند دهد، اما این بدان معنی نیست که این گیاه نمی تواند به رشد مو کمک کند. بیلی می گوید: “نشان داده شده است که آلوئه ورا که به صورت موضعی اعمال می شود، میکروسیرکولاسیون پوست (گردش خون در کوچک ترین رگ های خونی) را افزایش می دهد و رشد مو را به طور بالقوه تحریک می کند.”

آیا همه افراد می توانند از آلوئه ورا استفاده کنند؟

معمولا، بله. بیلی می گوید: “همه افراد با انواع مو می توانند برای درمان مو و پوست سر از آلوئه ورا استفاده کنند، مخصوصاً وقتی مو خشک است یا پوست سر خارش دارد یا ملتهب است.”

به طور کلی، افرادی که موهای خشک دارند، موهای مجعد و موهای درشت دارند از بیشترین مزایای آلوئه ورا بهره می برند، اما افرادی که موهای نازک دارند نیز قادرند آلوئه ورا به درون موهایشان نفوذ کند. بیلی می گوید: “آلوئه ورا حتی برای پوست سر چرب نیز مفید است زیرا به از بین بردن چربی اضافی کمک می کند.”

خط آخر:

آیا علاقه دارید ماسک آلوئه ورا را برای مو و پوست سر خود امتحان کنید؟ دلیلی برای نه گفتن وجود ندارد. گلدنبرگ می گوید: فقط مواظب علائمی مانند خارش، سوزش یا قرمزی باشید. در عین حال که آلوئه ورا برای پوست آرامش بخش است، می تواند سبب خارش، قرمزی یا سوزش پوستی نیز شود. اگر متوجه چنین حساسیت پوستی شدید، بلافاصله پوست سر را بشویید و آلوئه ورا مصرف نکنید.

بهتر است ماسک آلوئه ورا را حدود یک بار در ماه به کار برید.

ترجمه: سمیه مظفری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید