• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2020 / 01 / 21

دسر ساده اما خوشمزه پودینگ شکلاتی

تهیه این دسر کار دشواری نیست و وقت زیادی هم لازم ندارد و برای سرو در مهمانی ها انتخاب خوبی است و یک دسر خوشمزه و زیبا در سفره های شماست و یک عصرانه مناسب برای تمام اعضای خانواده است.

مواد لازم پودینگ شکلاتی:
  • پودر کاکائو: 3 قاشق غذا خوری
  • زرده تخم مرغ: 2 عدد
  • نشاسته: 3 قاشق غذا خوری
  • شکر: 1 پیمانه
  • شیر: 3 پیمانه
  • بیسکویت خرد شده: 1 پیمانه
  • کره: 50 گرم
طرز تهیه پودینگ شکلاتی:

ابتدا کره و پودر کاکائو را روی شعله ملایم بگذارید تا کره آب شود. سپس زرده تخم مرغ و شکر را اضافه کنید و با مواد خوب مخلوط کنید. نشاسته را در شیر سرد هم بزنید تا حل شود سپس به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید و مدام هم بزنید تا به صورت یک مایع غلیظ به غلظت فرنی در آید. دقت کنید که مدام هم بزنید اگر دست از هم زدن بردارید، گلوله گلوله می شود.

تقریباً 10 دقیقه زمان کافیست تا مایع غلیظ شود. دو راه برای اضافه کردن بیسکویت وجود دارد راه اول این که بیسکویت های خرد شده را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید سپس در ظرف مورد نظر بریزید و راه دوم این که در کف ظرف، بیسکویت های خرد شده را پهن کنید و رویش مواد پودینگ را بریزید. در قالب های مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید.

اگر بخواهید پودینگ شکلاتی را در قالب بریزید بهتر است به روش اول عمل کنید یعنی بیسکویت را به مواد مخلوط کنید و هم بزنید.

بعد از 2 ساعت قرار گیری در یخچال، دسر شما آماده است و می توانید با مواد دلخواه تزئین کنید. برای تزیین می توانید از ترافل ها یا کورن فلکس یا چیپس شکلاتی و موادی مانند آن استفاده کنید.

گاهی تم تولد یا سفره ای که آماده کرده اید رنگ خاصی دارد مثلا صورتی در این مورد می توانید یک بسته پودر ژله توت فرنگی تهیه کنید و آن را همانند دستور ابتدا در یک لیوان آب گرم حل کنید و سپس با یک لیوان سرد مخلوط کنید و روی پودینگی که قبلا در یخچال گذاشته اید و خود را گرفته، بریزید. مجددا در یخچال قرار دهید تا ژله نیز ببندد اگر عجله دارید می توانید کمی ژلاتین به ژله اضافه کنید تا زودتر ببندد.

همان طور که ملاحظه کردید مواد مورد نیاز این دسر بسیار ساده و قابل دسترس همگان است. همین طور زمان کوتاهی برای تهیه آن لازم است و از همه مهم تر این که همه افراد خانواده حتی کودکان از خوردن آن لذت می برند و از آن استقبال می کنند. با تهیه پودینگ شکلاتی سالم در منزل، مواد مغذی مثل شیر و تخم مرغ را به بدن کودکان خود برسانید.

بتول محسنی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید