• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 04 / 05

سالاد الویه

سالاد الویه

مواد لازم:

سینه مرغ 1 عدد

پیاز کوچک 1 عدد

کالباس 200 گرم

سیب زمینی 4 عدد

نخود فرنگی 200 گرم

خیارشور 5 عدد

تخم مرغ 2 عدد

شبید و پیازچه از هر یک 2 شاخه

سس مایونز، روغن زیتون، آبلیمو، سرکه، فلفل و نمک به میزان لازم

گوحه فرنگی، هویج و زرده تخم مرغ آب پز برای تزیین

طرز تهیه:

ابتدا مرغ را با یک پیاز کوچک، یک استکان آب و نمک آب پز کنید. 2 قاشق از آب مرغ را برای مزه دار کردن سالاد نگه دارید. استخوان های مرغ را خارج کنید. سپس آن را با دست به شکل نازک، کوچک و هم اندازه ریش ریش کنید.

سیب زمینی و تخم مرغ را آب پز کرده، پوست کنید و به قطعات نگینی خیلی کوچک و هم اندازه ریز کنید.

چهار عدد خیار شور و کالباس را هم اندازه سیب زمینی ها، ریز کنید.

شبید و پیازچه را تا حد ممکن ریز کنید.

سس مایونز، روغن زیتون، آبلیمو، سرکه و فلفل و نمک را مخلوط کنید تا سس، رقیق و طبق ذائقه شما، خوشمزه شود. برخی به سس رقیق شده، کمی ماست نیز اضافه می کنند و در عوض از آبلیمو و سرکه کمتری استفاده می کنند.

2/3 نخود فرنگی را با سیب زمینی، تخم مرغ، کالباس، خیار شور، نمک، فلفل، روغن زیتون، آب مرغ و نصف میزان سس را مخلوط کنید تا یکدست شود.

سالاد الویه را در دیس بکشید و رویش را صاف کنید. بقیه سس را روی سالاد بمالید تا سطح آن سفید رنگ شود. حال با مابقی نخود فرنگی، هویج آب پز، خیار شور، گوجه فرنگی و زرده تخم مرغ روی سالاد را تزیین کنید.

برخی مادران سالاد الویه را به خاطر کالباس و سس مایونز، غذای سالمی برای کودکان و خانواده خود نمی دانند. پس می توانند به جای کالباس از مرغ بیشتری و به جای سس از مخلوط ماست، آبلیمو، سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل استفاده کنند و حتی عده ای از سس مایونز خانگی بهره می برند که سالم تر از سس بازار و فاقد مواد نگهدارنده است.

این سالاد بسیار مقوی، خوشمزه و خصوصا مورد علاقه بچه هاست. سالاد الویه برای مهمانی عصرانه، جشن تولد و جشن های دیگر مناسب است و می توانید به عنوان صبحانه یا چاشت مناسب و سالمی برای مدرسه و مهدکودک کودکان باشد. برخی سالاد الویه را با نان لواش و برخی با نان باگت می پسندند.

حوریه گیفانی

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید