• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2020 / 01 / 21

درمان معجزه آسای سرفه و سرماخوردگی با ماساژ درمانی

سرماخوردگی و آنفلوآنزا معمولا با گلو درد شروع می شود؛ بنابراین اجازه دهید ابتدا گلو درد را پیش از آن که به مرحله بدتری برسد، درمان کنیم.

با بروز اولین نشانه های گلو درد، بی درنگ با بهره گیری از تمرینات یوگا حرکت (تمرین) شیر را انجام می دهیم. این تمرین ساده، گلو درد را پیش از آن که شروع شود، متوقف می کند. این حرکت یوگا در هر سن و سالی به افراد کمک می کند.

حرکت شیر در یوگا

زانوها را روی زمین قرار دهید و روی پاشنه هایتان بنشینید. دست ها را روی زانوها بگذارید و انگشتان خود را تا آن جا که می توانید از هم باز کنید. نفس عمیقی بکشید و هنگام بازدم، زبان خود را بیرون آورید؛ نوک زبان را به چانه برسانید تا جایی که تقریبا عق بزنید. اکنون انگشتان خود را منقبض کنید و چشمانتان را به حالت تعجب، گشاده و باز نگه دارید و در عین حال، بدنتان را سفت و منقبض کنید. حالت کشیدگی بدن خود را برای چند ثانیه نگه دارید و سپس بدن را از حالت انقباض خارج کنید. این حرکت را 4 یا 5 بار انجام دهید و از درمان سریع خود و رها شدن از گلو درد دچار شگفتی خواهید شد. وقتی حرکت نرمشی شیر را انجام می دهید، ذخیره اضافی خون به قسمت های آلوده بدن جاری می شود. این تمرین، به تنظیم و تقویت ماهیچه ها و رباط های گلو می انجامد.

استفاده از مراکز حساس واکنشی دست

مراکز بازتابی مربوط به گلو در قسمت پایینی شست، در قسمتی که به کف دست وصل می شود، قرار دارد و به شکل یک پرده گوشتی بین انگشتان واقع شده است.

مراکز واکنشی موجود در پا را (روی شست و جایی که به پا متصل می شود)، پیدا کنید و ماساژ دهید. بدین گونه بسیاری از موارد گلو درد را درمان کرده ام.

نتایج سودمندی از غرغره کردن سرکه سیب عاید می شود، به ویژه برای انهدام جرم ها یا میکروب ها مناسب است.

درمان با سرکه سیب

دو قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب حل کنید تا هر نیم ساعت غرغره کنید و هر بار کمی از آن را بخورید تا التهاب گلو فرو نشیند.

درمان سرماخوردگی

برای متوقف کردن عطسه و سرفه، مراکز بازتابی معینی را ماساژ می دهیم تا بدن گونه به خارج کردن مواد سمی از غدد و اندام ها کمک کنیم. این مرکز حساس در زمان سرماخوردگی، مرکز بازتابی هیپوفیز است که در مرکز انگشت بزرگ شست پا و شست دست و مراکز حساس گلو قرار دارند.

هم چنین می توانیم با توجه به شکل زیر مراکز بازتابی مربوط به ریه ها را برای استفاده از اکسیژن بیشتر، ماساژ دهید.

هم چنین مراکز حساس واکنشی را در گوش ها و مراکز حرارتی بدن که در روی سر قرار دارند ماساژ دهید.

 

سرکه و عسل داروهای خوراکی مناسبی هستند. فراموش نکنید که پیاز و سیر، خواص درمانی جادویی دارند. از لیمو ترش به مقدار زیاد استفاده کنید.

برای کاهش تب می توانید از ماساژمراکز بازتابی هیپوفیز استفاده کنید.

چگونه سرفه را درمان کنیم

برای درمان سرفه مفصل نزدیک به انتهای انگشت میانی خود را با دست دیگر شدیدا ماساژ دهید (بچلانید).

تنظیم: سمیه مظفری

برگرفته از کتاب “ماساژ درمانی معجزه انرژی انگشتان در شفا بخشی دردها” نوشته میلدرد کارتر، ترجمه طلا میر هادیزاده – الهام جلائی، انتشارات فرهنگ تارا

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



  1. سلام وقت بخیر تصاویر نمایش داده نمی شود

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید