• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2020 / 02 / 18

10 قانون برای بیلبورد تبلیغاتی

بر طبق تحقیقات موسسه آربینتون 71 درصد از آمریکایی ها با کنجکاوی به پیام بیلبوردهای تبلیغاتی در حال رانندگی نگاه می کنند. به همین دلیل بیلبوردهای تبلیغاتی تبدیل به یکی از روش های قابل اطمینان تبلیغات شده اند. اما مشکل بیلبوردها این است که همه آن ها ارزش یکسانی خلق نمی کنند. تبلیغات بیلبوردی روش کاملا متفاوتی از تبلیغات است به خصوص اگر آن را با دیگر رسانه ها مقایسه کنید. یک بیلبورد تبلیغاتی باید بتواند از کسب و کار شما داستانی را روایت کند برای این منظور باید از یک عکس اغوا کننده چند کلمه سازگار با تصویر در آن استفاده شود. برای سودمند بودن بیلبورد باید بتواند در لحظه تاثیر خود را روی مشتری بگذارد. در این مقاله ده قانون برای این که بیلبورد تبلیغاتی خود را جذاب تر کنید تقدیم می کنم:

بیلبورد تبلیغاتی تبلیغ موثر تبلیغات

 

  • مشتری هدف خود را نشانه بگیرید.

در پروسه طراحی بیلبورد تبلیغاتی باید از دید مشتریان خود به آن نگاه کنید. فکر کنید چه جور تبلیغاتی مورد پسند آن ها قرار خواهد گرفت. توجه و درک عمیق داشتن از مخاطب به شما کمک خواهد کرد درباره طراحی و محل نصب تبلیغ خود تصمیم بگیرید.

بیلبورد تبلیغاتی خلاق

  • کسالت بار بودن ممنوع

مخاطبان بیلبورد خود را سرگرم کنید. اجازه دهید بیلبورد شما تخیل آن ها را تحریک کند و آن ها را تشویق کند به دنبال اطلاعات بیشتر درباره کسب و کار شما بگردند.

  • بزرگ تر فکر کنید.

گاهی یکی از سخت ترین کارها در طراحی بیلبورد تبلیغاتی اندازه آن است هم چنین بزرگی تصویر و فونت شما اهمیت دارد. به خاطر داشته باشید که بیلبورد تبلیغاتی شما باید از فاصله 150 متر یا بیشتر دیده شود. قد فونت شما باید حداقل 30 سانتی متر باشد و فاصله بین کلمات و خطوط بیشتر باشند.

  • یک جمله بنویسید نه یک کتاب!

دوچرخه سواران، موتور سواران، رانندگان و پیاده ها یک نگاه سریع به بیلبورد می کنند و زمان زیادی برای نگاه کردن به آن ندارند. آن ها فرصتی برای خواندن یک متن طولانی ندارند به عنوان یک قانون نانوشته پیام تبلیغاتی شما در بیلبورد باید در حدود 7 کلمه یا کم تر باشد. اگر نمی توانید پیام کمپانی خود را با عبارتی کوتاه بیان کنید پس بیلبورد تبلیغاتی برای شما مناسب نیست. البته بد نیست بدانید در بخی از انواع تبلیغات مانند تبلیغاتی ایمیل های تبلیغاتی باید به اندازه کافی به مشتری اطلاعات بدهید به خصوص برای برخی کالا ها باید اطلاعات کاملی در اختیار مشتری قرار دهید.

بیلبورد تبلیغاتی کوکاکولا تبلیغ پروموشن فروش

  • قابل خواندن بودن را فراموش نکنید

هر چند ممکن است استفاده از دست خط ها و فونت ها فانتزی جالب به نظر برسد اما برای تبلیغات فضای بیرون از خانه روش مناسبی نیستند. از فونت درست و خوانا استفاده کنید که از فاصله دور قابل تشخیص و قابل فهم باشند.

  • مسئولیت پذیری طراح

باید بین جذاب بودن یا جلب توجه کردن بیلبورد و سبب حواس پرتی راننده شدن یک تمایز بزرگ قائل شویم. استفاده از بیلبوردهایی که نور خیره کننده یا تصاویر نامناسب برای سنین مختلف دارند نه تنها به برند شما کمکی نمی کند بلکه سبب می شود مخاطب حس بدی نسبت به آن داشته باشد. پس در بیلبورد خود جذاب ولی مانند برند خود سنگین و با وقار باشید.

  • از تصاویر متناسب استفاده کنید

عکس های سگ و گربه های کوچک جذاب و دوست داشتنی هستند اما اگر فروشنده حیوانات نیستند استفاده از آن ها اشتباه است. باید محصول یا تصویری نمادین در بیلبورد خود استفاده کنید که بیننده بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

بیلبورد خلاقانه

  • از تصویری با رزولوشن بالا استفاده کنید.

تصاویر مات و بی کیفیت در بیلبورد تبلیغاتی تبلیغاتی که ابعاد بزرگی دارد غیر جذاب و نچسب به نظر می رسند. حداقل رزولوشن تصویر یک بیلبورد تبلیغاتی 300 پیکسل در اینچ است.

  • اطلاعات تماس را فراموش نکنید

درست است که یکی از اهداف بیلبورد برند سازی است اما با هزینه بالای یک بیلبورد تبلیغاتی اگر پل ارتباطی خود با مشتری را ترسیم نکنید در حقیقت بخش زیادی از پول خود را دور ریخته اید. اطلاعاتی مانند شماره تلفن، آدرس وب سایت یا هر پل ارتباطی که در نظر دارید می تواند مشتری احتمالی شما را به شما متصل کند.

  • رنگ و کنتراست

بیلبوردهای تبلیغاتی نباید کسل کننده و یکنواخت باشند. از رنگ های جیغ استفاده کنید چون بیشتر جلب توجه می کنند و از فاصله دور چشم مخاطبان را به سوی خود می کشند توجه داشته باشید که کم تر کسی زیر یک بیلبورد و در نزدیکی آن می ایستد تا اطلاعات آن را بخواند بلکه از فاصله دور این کار را انجام می دهد. و استفاده از رنگ هایی با کنتراست متضاد در کنار یکدیگر این تاثیر را بیشتر می کند. انتخاب ایده آل رنگ ها عبارتند از: سیاه، سفید، قرمز، زرد و آبی.

این نکات ساده به شما کمک می کند بیلبورد تبلیغاتی تاثیر گذارتری داشته باشید و در کمپین خود نتیجه بهتری بگیرید. این تکنیک ها شامل بیلبوردهای تبلیغاتی هم می شود چرا که هدف نهایی همه انواع بیلبوردها شناساندن برند است.

یک سری آمار از تبلیغات بیلبوردی

اجازه دهید یک سری آمار از تبلیغات بیلبوردی در اختیار شما قرار دهم که به کمک آن بهتر می توانید تصمیم بگیرید که از این نوع تبلیغ استفاده کنید یا خیر.

  • آمریکایی ها به طور متوسط 17600 دقیقه از وقت سالانه خود را در خودرو شخصی خود می گذرانند. یعنی در حدود 300 ساعت در سال. و جالب است بدانید سالی 200 ساعت از عمر تهرانی ها در ترافیک می گذرد که متاسفانه بیشترین زمان در دنیاست اما می تواند فرصتی برای تبلیغات بیلبوردی باشد به خصوص در مناطق پر ترافیک شهر.
  • فقط 6 درصد از کل هزینه تبلیغات در دنیا صرف انواع تبلیغات خارج از خانه می شود که تبلیغات بیلبوردی یکی از آن هاست.
  • 71 درصد از مردم با کنجکاوی به بیلبوردها نگاه می کنند درست وقتی که در حال رانندگی هستند!
  • بیش از 50 درصد مردم در ماه حداقل با یک بیلبورد تبلیغاتی مواجه شده اند که نظر آن ها را به خود جلب کرده است و از آن خوششان آمده است.
  • تبلیغات خارج از خانه یا OOH (out of home) که بیلبورد یکی از آن هاست از تبلیغات تلویزیونی به اندازه 382 درصد موثرتر هستند.
  • تبلیغات OOH از بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا SEO به اندازه 40 درصد موثرتر است.

بیلبوردها به شما کمک می کنند محصولات و برند خود را معرفی کنید همین طور از آن ها می توانید برای کمک به سایر فعالیت های بازاریابی استفاده کنید.

در نهایت توجه داشته باشید که تبلیغات از هر نوع باید با توجه به اصول پایه تبلیغات و کسب و کار انجام شود و کسی که بیلبورد شما را طراحی می کند. علاوه بر آشنایی با این اصول باید از محصول شما و نیاز مشتری آگاهی کافی داشته باشد. هم چنین مزیت منحصر به فرد برند شما که سبب می شود مشتری شما را انتخاب کند نیز باید در این طراحی مورد توجه قرار گیرد. اگر فکر می کنید در این زمینه نیاز به کمک دارید بهتر است از یک متخصص تبلیغات کمک بگیرید چرا که تبلیغات کاری پر هزینه است ولی اگر از روی اصول و علمی انجام شود فوق العاده سودمند خواهد بود.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید