• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2020 / 04 / 15

7 گیاه برای تسکین درد مفاصل و زانو

درد مفاصل و زانو بسیار شایع است که عوامل مختلفی در ایجاد این درد تاثیر گذار است. برخی از دلایل احتمالی شامل آسیب و ضربه، آرتروز، بورسیت (التهاب بورس یا کیسه های حاوی مایع سینوویال)، آنفولانزا، اوریون و هپاتیت است. اما از آنجا که مفاصل ما تقریباً هر نوع حرکتی را انجام می دهند، می توانند به خاطر استفاده بیش از حد، خسته شوند.

علت درد مفاصل هر چه باشد، زمانی که سیستم ایمنی باعث التهاب در ناحیه ای از بدن می شود، درد مفاصل و زانوها معمولا اتفاق می افتد. این واکنش به معنای محافظت است، اما در بسیاری از موارد بر ناراحتی شما می افزاید زیرا باعث کند شدن جریان خون به منطقه آسیب دیده می شود.

خبر خوب این است که رژیم غذایی سرشار از گیاهان خاص می تواند التهاب مزمن را کاهش داده و درد مفاصل را تسکین دهد. در بعضی موارد، این گیاهان در صورت استفاده موضعی نیز خوب عمل می کنند. توصیه می کنیم آن ها را امتحان کنید – مگر این که به آن گیاه حساسیت داشته باشید، برخلاف بسیاری از داروهای بدون نسخه ای که از داروخانه تهیه می کنید، عوارض جانبی در استفاده از این گیاهان وجود ندارد یا بسیار ناچیز است. شما هم چنین عاشق این گیاهان خواهید شد چون غیر از تسکین درد مفاصل، فواید زیادی برای شما دارد، خصوصا سومین گیاهی که معرفی می شود!

گیاهانی برای تسکین درد زانو مفاصل

1. آلوئه ورا

آلوئه ورا برای بسیاری از ناراحتی ها مفید است، مهم ترین آن ها آفتاب سوختگی است. اما در این جا به شما می گوییم که برای درد مفاصل و زانو نیز فوق العاده است. آلوئه 75 ماده فعال حیرت انگیز دارد که دو مورد از این مواد (آلوئین و امودین)، تسکین دهنده درد طبیعی هستند. این ماده هم چنین حاوی ترکیبات ضد التهابی زیادی است تا خون شما مجدداً در بین مفاصل دردناک جریان یابد.

بسیاری از افراد دوست دارند که ژل آلوئه را به مفاصل دردناک خود ماساژ دهند، اما هم چنین می توانید مکمل آلوئه را از طریق خوراکی مصرف کنید. کپسول ها انتخاب ساده ای هستند، اما عصاره آلوئه ورا طعم ملایمی دارد و به خوبی در اسموتی ها و میلک شیک ها مخلوط می شود. فقط حتماً یک محصول آلوئه را انتخاب کنید که مورد تایید سازمان بهداشت باشد.

توجه داشته باشید که افرادی که برای دیابت، دیورتیک ها (ادرار آورها) یا ملین های تحریک کننده دارو مصرف می کنند، باید قبل از شروع رژیم آلوئه ورا با پزشک مشورت کنند.

2. اکالیپتوس

اکالیپتوس برای تسکین دردهای موضعی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد زیرا یک ضد درد طبیعی است. برگ های اکالیپتوس حاوی تانن است که تورم را کاهش و درد ناشی از التهاب را تسکین می دهد. این یکی از گیاهانی است که به شما پیشنهاد نمی کنیم که آن را بخورید زیرا مصرف برگ های تازه، سمی هستند. ولی روغن اکالیپتوس برای مالیدن روی مفاصل دردناک بسیار عالی است.

در حقیقت، اکالیپتوس به سادگی حتی با بو کردن نیز می تواند به شما کمک کند. بوی قوی منتول غیرقابل توصیف است و مطالعات نشان داده اند که به سادگی با بو کردن نیز درد کاهش می یابد. اگر تاکنون اکالیپتوس استفاده نکرده اید، قبل از استفاده از آن، مقدار کمی را روی ساعد یا بازوی خود تست کنید. اگر بثورات یا کهیر در همان نقطه مشاهده کردید نشانه داشتن آلرژی به اکالیپتوس است.

3. زنجبیل

زنجبیل یک ادویه معجزه آسا است که در طب سنتی چین برای همیشه مورد استفاده قرار گرفته است. ماده فعال زنجفیل، جینجرول، با افزایش گردش خون و کاهش درد به مفاصل و زانو کمک می کند. تحقیقات در مورد فواید زنجبیل برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید بسیار هیجان انگیز است.

اما این فقط آغاز راه است. مطالعات علمی نشان داده است که زنجبیل هم چنین می تواند کلسترول بد را کاهش دهد، قند خون را بهبود بخشد، قلب را از بیماری محافظت کند، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد و عملکرد مغز را تقویت کند. خوردن زنجفیل بسیار آسان است چون خوش طعم است. می توانید زنجفیل را به صورت خشک شده، پودر، تازه یا به صورت روغن برای پخت و پز استفاده کنید و یا در صورت تمایل، کپسول های زنجفیل را تهیه و به راحتی ببلعید.

4. چای سبز

چای سبز نوشیدنی فوق العاده سالم است که عملکرد بسیار خوبی در سر تا سر بدن دارد، مانند تسریع در چربی سوزی و تقویت عملکرد مغز. اما برای هدف کاهش درد مفاصل، بدانید که چای سبز یک ضد التهاب قدرتمند است که در رابطه با آرتروز و آرتریت روماتوئید به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

چای سبز به صورت چای کیسه ای یا تی بگ موجود است که استفاده از آن را بسیار آسان است و می توانید با افزودن سایر گیاهان تسکین دهنده درد به دمنوش خود، اثرات آن را نیز تقویت کنید. هر دو زنجبیل و آلوئه مکمل تقویت کننده چای سبز هستند. هم چنین ممکن است بخواهید کنسانتره مایع چای سبز را به وعده های غذایی اضافه کنید یا برای راحتی در نهایت، آن را به صورت قرص یا تنتور مصرف کنید.

5- زردچوبه

اگر کاری یا زردچوبه هندی را دوست دارید، با طعم متمایز زردچوبه آشنا هستید. این ادویه زرد نه تنها خیلی خوش طعم است، بلکه صدها سال است که در طب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. علم مدام در حال به روز شدن است، اما مطالعات نشان داده اند که ماده فعال موجود در زردچوبه ترکیبی است به نام کورکومین. کورکومین یک ضد التهاب قدرتمند با توانایی تسکین درد مفاصل و زانو است.

تحقیقات انجام شده در موش صحرایی نشان داده است که کورکومین می تواند پیشرفت آرتریت روماتوئید را کُند کند. حتی اگر آرتریت روماتوئید دلیل درد شما نباشد، می تواند به راحتی با کاهش التهاب، سبب تسکین درد شود.

زردچوبه اگر خورده شود موثرتر خواهد بود چرا که طعم آن فوق العاده است. اگر به عطر و طعم زردچوبه اهمیت نمی دهید و نمی خواهید هر روز آن را بخورید می توانید کپسول زردچوبه را انتخاب کنید.

6. دارچین

دارچین ادویه قدرتمند دیگری است که می تواند سلامتی کلی شما را بهبود بخشد. این ماده حاوی چندین ترکیب است که سبب کاهش التهاب می شود و هم چنین می تواند رادیکال های آزاد که به التهاب بیشتر کمک می کنند را خنثی کند، بنابراین احتمال آسیب سلولی کاهش می یابد و در نتیجه از بیماری مزمن جلوگیری می شود.

از دیگر مزایای گزارش شده دارچین، کاهش قند خون در بیماران دیابتی و محافظت در برابر بیماری قلبی و سرطان است. نیازی نیست دارچین زیادی بخورید تا به فواید آن پی ببرید، حتی اگر یک روز مقداری دارچین بر روی یک تکه نان بپاشید و میل کنید متوجه تسکین دردتان می شوید. هم چنین می توانید کپسول دارچین را نیز خریداری کنید اگر رقیق کننده خون مصرف می کنید یا به بیماری کبدی مبتلا هستید، قبل از مصرف کپسول دارچین با پزشک خود صحبت کنید.

7. رزماری

رزماری حاوی ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی مشابه است. هر دو برای تسکین درد مفاصل و زانو عالی هستند. با این حال، رزماری هم چنین حاوی ماده ای به نام رزمارینیک اسید دارد که باعث کاهش التهاب و همچنین تسکین دردهای پوستی، کاهش استرس، تحریک رشد مو و بهبود قند خون می شود. حتی ممکن است بیماری آلزایمر را سرکوب کند!

رزماری طعم شیرین و کمی ترش دارد که به سبزیجات و گوشت کبابی طعم شگفت انگیزی می دهد. اگر می خواهید با رزماری آشپزی کنید، قبل از اضافه کردن بقیه مواد غذایی، چند جوانه رزماری تازه را به مدت یکی دو دقیقه در روغن تفت دهید. البته رزماری خشک شده نیز برای پاشیدن روی مواد غذایی در حین پخت نیز به کار می رود و می توانید به جای به کار بردن در غذا، یک تنتور، روغن ضروری یا کپسول تهیه و میل کنید.

نتیجه

گیاهان یک روش عالی برای به دست آوردن ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی مورد نیاز برای تسکین درد مفاصل و زانو هستند. نیازی نیست این گیاهان را به مقدار زیاد مصرف کنید تا اثرات بهبودی درد را متوجه شوید در ضمن طعم آن ها عالی است.

درمان های گیاهی عوارض جانبی به مراتب کم تری نسبت به سایر داروهای شیمیایی دارند. این به معنا نیست که این گیاهان خاص با هیچ دارویی تداخل ندارند، بنابراین قبل از شروع رژیم جدید گیاهی با پزشک مشورت کنید.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید