• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 04 / 18

از دارچین بیشتر بدانید

نام عمومی: دارچین ، دارچین چینی ، دارچین کاسیا ، دارچین سیلان

نام انگلیسی: Cinnamomum zeylanicum

مقدمه

در این مقاله اطلاعات اساسی در مورد دارچین از جمله نام عمومی، عوارض جانبی، نظرات و تحقیقات دانشمندان بیان خواهد شد.

از دارچین بیشتر بدانید

دارچین از پوسته ی درختان بومی چین، هند و آسیای جنوبی به دست می آید.

از این ماده برای پخت و پز و ادویه ی غذاها برای قرن ها در فرهنگ ها و قوم های مختلف استفاده می شده است. دارچین یک ماده ی دارویی نیز به شمار می آید. به عنوان مثال بسیاری از دانشمندان باستان از دارچین برای درمان برونشیت استفاده می کردند. سایر درمان های سنتی دارچین شامل درمان مشکلات گوارشی، از دست دادن اشتها، و کنترل دیابت و بسیاری از بیماری های دیگر می شود.

از پوسته ی درخت دارچین برای تولید پودر، کپسول، چای و عصاره های مایع استفاده می شود. اگر چه انواع مختلفی از دارچین وجود دارد اما دارچین سیلان و دارچین کاسیا از معروفترین دارچین ها می باشند.

نظرات و تحقیقات دانشمندان

شواهد بالینی زیادی در مورد استفاده ی دارچین برای درمان های دارویی وجود ندارد. تجزیه و تحلیل 5 آزمایش کلینیکی نشان می دهد که دارچین اثر زیادی در درمان فاکتورهای مربوط به بیماریهای قلبی و دیابت ندارد.

عوارض جانبی و هشدارها

مصرف  روزانه ی 6 گرم دارچین برای 6 هفته و یا کمتر برای بیشتر افراد بدون عارضه می باشد. برخی از افراد ممکن است واکنش های آلرژیک به دارچین از خود نشان دهند.

دارچین کاسیا شامل کومارین است که ماده ی اصلی ترکیبات وارفارین می باشد این ماده از لخته شدن خون جلوگیری می کند. به خاطر نگرانی هایی که در مورد کومارین وجود دارد، در سال 2006 موسسه ی فدرال آلمان در مورد مصرف بیش از حد دارچین کاسیا هشدار داد.

از دارچین به عنوان جایگزین درمان های متعارف پزشکی نمی توان استفاده کرد. قبل از مصرف دارچین با یک متخصص مشورت کرده و تمام داروها و مکمل هایی را که مصرف می کنید به او بگویید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. با درود
    مطلب آموزنده و تصوير انتخابي ،جالب بود.
    سپاس از مطالب خوبتان

  2. سلام – ضمن تشکر از ارائه مطالب متنوعتان, جسارتاً مطلب ارائه شده درباره دارچین خیلی ناقص است . یکی از کاربردهای دارچین درمان ضمن معده با ترکیب عسل می باشد.

  3. با سلام
    طبق خواسته شما مطلب دیگری که کامل تر است در خواص دارچین ترجمه شده است در زیر میبینید
    https://www.yadbegir.com/new/?p=10313







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید