• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 12

چند مرحله براي اينكه ايده يا اختراع خود را بفروشيد

ممكن است ذهن خلاقي براي اختراع و نوآوري داشته باشيد اما تجربه اي در زمينه تجارت و كسب و كار نداشته باشيد. شاید هم در هر دو زمينه قابليت هاي بالايي داشته باشيد، اما بيشتر وقت خود را صرف تكميل طرح و ايده خود كرده باشيد تا اين كه به همه جوانب اين موضوع توجه كرده باشيد. خوشبختانه براي كساني كه بودجه كافي ندارند گزينه اي وجود دارد كه مي تواند نياز آنها را به طور كامل برطرف كند: ثبت و گرفتن گواهينامه ها و تاییدیه ها براي اختراع يا طرح. گرفتن گواهنامه و تاييديه رسمي براي يك طرح يا اختراع در حقيقت فرايندي است كه پس از آن شركت ها حاضرند براي طرح شما پول پرداخت نمايند و آنرا تكميل نموده و كسب و كاري راه اندازه نمايند و احتمالاً محصولي جديد توليد نمايند.

 اختراع

همانند شروع يك كسب و كار جديد برای ثبت اختراع و گرفتن تاييديه هاي رسمي هم راه و روشي وجود دارد. براي اين منظور يك راه درست وجود دارد كه من آنرا به چند مرحله اصلي تقسيم كرده ام.

مرحله اول: جمع آوري اطلاعات

بله اكنون عصر اطلاعات است و اگر شما خود را با دانش و اطلاعات روز مسلح نماييد بهتر مي توانيد عمل كنيد. بدون ترديد ثبت اختراع يا ايده هم از اين قاعده مستثنا نيست. قبل از اينكه حتي به شركت هايي كه مي توانند خريدار طرح شما باشند فكر كنيد اطمينان حاصل كنيد كه در اين زمينه ها همه چيز شفاف و روشن است.

  • بازار خود را بشناسيد. اين بدان معناست كه تا آنجا كه ممكن است نظرات ديگران را درباره ايده خود جمع آوري كنيد. اختراع و ايده خود را در جمع به آزمايش بگذاريد اين مي تواند شامل دوستان و فاميل هم باشد و يكي از روش هاي خوب است. همچنين در زمينه محصولات مشابه و رقباي خود اطلاعات بيشتري جمع آوري كنيد. بدانيد آنها چگونه عمل مي كنند چه چيزي باعث مي شود آنها محصول خود را به خوبي بفروشند؟ توليد كننده آنها كيست؟ و پرسش هايي از اين قبيل از خود بپرسيد.
  • به دنبال كارهاي قانوني و كاغذ بازي ها باشيد. تا جاييكه مي توانيد به دنبال گرفتن حق امتياز انحصاري براي اختراع خود باشيد و ببينيد آيا آنچه كه در فكر شماست براي توليد نياز به گرفتن حق امتياز و مجوز  دارد يا خير؟ همچنين بايد از روند اداري مربوطه اطلاعاتي بدست آوريد تا بتوانيد مراحل قانوني لازم را به خوبي طي كنيد.
  • به توليد بينديشيد. هر چه مي توانيد در زمينه مراحل توليد و فرايند مربوطه اطلاعات و دانش بيشتري كسب كنيد اين كار كمك بسيار بزرگي خواهد بود به خصوص اگر محصول شما بخاطر مواد اوليه، نحوه ساخت غير معمولش منحصر به فرد باشد یا بتوانید مشکلات و هزینه های خط تولید را کاهش دهید.
مرحله دوم: براي يك سمينار حرفه اي آماده شويد

پس از اينكه همه اطلاعات مربوطه را جمع آوري كرديد لازم است كه آنها را برای داوران و متخصصين توضيح دهيد و باید از همه ابزارهاي لازم استفاده كنيد علاوه بر اينكه يك نمونه سه بعدي مي تواند بسيار مفيد باشد و حضار را تحت تاثير قرار دهد. بايد به كمك نرم افزار هايي مانند پاورپوينت بتوانيد سمينار خود را براي حضار به بهترين شكل ممكن نمايش دهيد. و هم چنين برگه هايي آماده كنيد و در اختيار حاضرين قرار دهيد كه خلاصه اي از كارها و اهداف، هم چنين قابليت هاي طرح شما در آن گنجانده شده باشد.

فراموش نكنيد كه شما در حال فروش فكر خود از طريق همين برگه كاغذ هستيد پس بايد مطمئن شويد در برگه ها و سيمنار خود به اين موارد به صورتي واضح اشاره كرده ايد.

  • مشكل: چالش يا نيازي كه ايده شما آنرا برآورده مي كند.
  • قابليت ها و مزاياي محصول شما
  • بازار محصول شما
  • وضعيت قانوني اختراع شما ( از قبيل حق امتياز، كپي رايت و نام تجاري)
مرحله سوم: هدف خود را دقيقا مشخص نماييد

شما اطلاعات لازم را جمع آوري و آماده كرده ايد. حال بايد چه كنيد؟ در مرحله بعد بايد ليستي از اطلاعات تماس مناسب ترين كسانيكه احتمالاً به ايده يا اختراع شما نياز دارند آماده كنيد. آنهايي كه به ايده يا طرح شما به ديده يك فرصت نگاه مي كنند. به عنوان اولين مرحله به شما توصيه مي كنم ليستي از 50 شركت يا شخص همراه با اطلاعات تماس آنها آماده كنيد. و همانطور كه مي دانيد هر چه گزينه هاي بيشتري داشته باشيد شانس بيشتري خواهيد داشت. اين يك بازي اعداد است و بيشتر شركت ها به دليلي يا دلايلي به شما پاسخ منفي ميدهند. و هر چه در تهيه اين ليست دقت بيشتري داشته باشيد شانس بيشتري هم خواهيد داشت.

اما چگونه مي توانيد چنين ليستي تهيه كنيد چگونه افرادی را بیابید که همان چيزي را بخواهند كه شما در ذهن داريد؟ به مشتريان آنها فكر كنيد، اين كار به سادگي يك بيرون رفتن براي خريد است. به فروشگاه ها سر بزنيد و جايي كه انتظار داريد اختراع يا كالاي شما به فروش برسد و شروع به جمع آوري اسامي كارخانه هاي سازنده كالاهاي مشابه كنيد. و شايد هم در تحقيقاتي كه قبلاً درباره بازار انجام داده ايد با بسياري از اين كارخانه هاي سازنده آشنا شده بوديد.

همچنين يكي ديگر از راه هاي شناسايي اين كارخانه ها كمك گرفتن از اتحاديه ها و تاجراني است كه در زمينه اختراع شما داد و ستد مي كنند. يا اگر وب سايتي دارند مي توانيد از وب سايت آنها استفاده كنيد و مارك ها و اطلاعات كارخانه هاي سازنده را يادداشت نماييد تا بتوانيد اطلاعات تماس آنها را بيابيد. همچنين در نمايشگاههاي تجاري كه در زمينه اختراع شما برگزار مي شود مي توانيد اطلاعات بسيار مفيد بيابيد و با بسياري از آنها تماس برقرار كنيد.

بانك هاي اطلاعاتي آنلاين هم مي توانند اطلاعات زيادي در زمينه صنايع مورد نظر به راحتي در دسترس شما قرار دهند.

مرحله چهارم: اهداف را درجه بندي كنيد.

بعد از اينكه ليست 50 تايي يا بيشتر خود را آماده كرديد بايد آنها را الويت بندي كنيد و اين كار را بر اساس متناسب بودن و بهترين گزينه ها تا نا متناسب ترين گزينه ها مرتب نماييد. در اين ميان بايد به يك سري عوامل توجه كنيد:

  • مقياس. شركت هاي بزرگ را مي توانيد به راحتي بيابيد چون سيستم توزيع بزرگ و قدرتمندي دارند. اما ممكن است شركت هاي و كارخانه هاي كوچكتر بيشتر به اختراع يا طرح شما نياز داشته باشند و معمولاً مشتري بهتري براي شما هستند. شركت هاي كوچك معمولاً كالاها و محصولات جديد در دست ساخت كمتري دارند و دپارتماني مجزا براي اين گونه كارها ندارند و بروكراسي كمتري براي قبول طرح شما خواهند داشت كه احتمال معامله با شما را بالا مي برد.
  • موقعيت جغرافيايي. هر چند نبايد خود را به كارخانه ها و شركت هاي سازنده محلي محدود كنيد اما بايد توجه داشته باشيد كه اين مي تواند براي شما يك برتري باشد. اگر با كارخانه اي در نزديكي محل سكونت خود قرار داد ببنيديد براي جلسات مختلف مي توانيد به راحتي به محل مورد نظر برويد و به صورت رو در رو با آنها صحبت كنيد تا اينكه به صورت تلفني يا از طريق ايميل براي هر موضوع كوچكي بارها و بارها تماس بگيريد،  كه بسيار با ارزش است.
  • خط توليد مشابه. هر چه ايده يا اختراع شما با خط توليد موجود مطابقت بيشتري داشته باشد آنها نظر بهتري در مورد كار شما خواهند داشت به خصوص اگر اين ايده يا اختراع سبب برتري آنها در برابر رقبا شود.
  • تصميم گير را بيابيد. هر چه با كسي كه تماس مي گيريد قدرت تصميم گيري بيشتري داشته باشد ارتباط موثرتري خواهيد داشت و احتمال اينكه به نتيجه مطلوبي دست يابيد بيشتر است. و اگر نتوانستيد با كسي كه داراي توان تصميم گيري است تماس بگيريد يا تماس با او بسيار مشكل بود مي توانيد به سراغ شركت بعدي برويد.
  • سياست و مشي شركت. برخي شركت ها بيشتر به دنبال نوآوري هستند و از اختراعات پشتيباني مي كنند و ارائه پيشنهاد به آنها مي تواند راحت تر خواهد بود.
  • سابقه شركت. ببينيد اين شركت در گذشته با مخترعين چگونه برخورد مي كرده است و حتي اگر مي توانيد اين سوابق را بررسي كنيد و ببنيد آنها چگونه توانسته اند با اين شركت ها به توافق برسند.
مرحله پنجم: ايده خود را بفروشيد

شما اكنون با اطلاعات و دانش، مطالب و فايل هاي لازم براي ارائه سمينار و يك ليست ارزشمند از كسانيكه احتمالاً مشتري ايده يا اختراع تان است مجهز شده ايد. آيا مطمئن هستيد كه اين معامله خوبي خواهد بود؟ به خاطر داشته باشيد كه قاعده مشخصي براي مذاكره و رسيدن به توافق وجود ندارد. بهترين توافق آن است كه هم شما و هم كارخانه دار يا توليد كننده به آنچه كه مي خواهيد برسيد. بنابراين هر شرايط و قيمتي قابل مذاكره است و این قیمت مي تواند بيش از آنچه كه فكر مي كنيد تغيير كند.

البته مي توانيد اين نكات را به خاطر بسپاريد تا هنگام مذاكره استفاده كنيد. قبل از هر چيزي واقع بين باشيد و انتظارات واقعي و معقول داشته باشيد. به عبارت ديگر براي ايده خود انتظارات ميليون دلاري نداشته باشيد چون اين كار طرف مقابل شما را به شك مي اندازد كه آيا او بعد از فروش اختراعش اهميتي به كارايي آن نمي دهد و مي خواهد كناره گيري كند. حالت ايده آل براي مخترعين اين است كه مبلغ قابل توجهی به صورت پیش پرداخت دريافت می كنند و تا آنجا كه ممكن است رقمي براي حق امتياز هر كالا به صورت درصدی دريافت می كنند. در سمت ديگر توليد كننده كه به فكر سود دهي بيشتر است و نمي خواهد ضرر كند سعي مي كند رقم كمتري پرداخت كند چه به عنوان پيش پرداخت و چه به عنوان حق امتياز و حقوق ماهيانه يا ساليانه. خوب اين حرف ها به چه معناست و چگونه مي توان بهترين معامله را به عنوان يك مخترع انجام داد؟

  • پيش پرداخت: اين پولي است كه مخترع براي حق امتياز قبل از اينكه محصول به مرحله توليد برسد يا حتي خط توليد جديد طراحي شود و در هنگام امضاي قرارداد پرداخت مي شود. اين پول معمولاً به صورت نقد و بلافاصله پرداخت مي شود و كاملاً معمول است و اين مبلغ در حدي است كه هزينه ها (شامل هزينه هاي نوع آوري، آزمايشات و تحقيقات، هزينه هاي اداري و…) را جبران مي كند و مبلغي هم به عنوان دستمزد يك فرد نخبه در طول مدتي كه كار كرده است به آن اضافه مي شود. يك راه ديگر براي اين تعيين يك عدد قابل قبول اين است كه درصدي از فروش پيش بيني شده سال اول را به عنوان پيش پرداخت تعيين مي كنند.
  • حق امتياز: اين نوع پرداخت ها را بر اساس درصدي از فروش هر محصول دريافت مي كنيد بنابراين اگر 2 درصد حق امتياز شما باشد به اين معناست كه دو درصد از قيمت فروش كل هر محصول بايد به شما پرداخت شود اين رقم مي تواند بين 2 تا 5 درصد باشد. براي اختراعات با ارزش تر و نوع آوري هاي خاص كه ريسك توليد كننده و سود آوري او بالاست اين درصد مي تواند 5 درصد يا حتي بيشتر باشد. از نظر من حق امتياز مهمترين قسمت معامله شما به عنوان يك مخترع است به اين ترتيب اگر اختراع شما به خوبي كار كند توليد كننده فروش خوبي خواهد داشت و شما هم مي توانيد درآمد مناسبی داشته باشيد و اين يك معامله برد-برد است.
  • حداقل سالانه: به اين صورت كه مخترع به صورت ساليانه حداقل مقداري را به عنوان حق امتياز محصول دريافت مي كند حال اگر توليد كننده كم كاري كرد و نتوانست بازاريابي خوبي انجام دهد مخترع متضرر نمي شود. به عقيده من حداقل سالانه براي سال اول بسيار مهم است. و هنگام عقد قرارداد حتما به اين بند توجه ويژه اي داشته باشيد.
  • حق توليد انحصاري: بسياري از توليد كنندگان مي خواهند كه حق انحصاري استفاده از ابتكار شما را حداقل براي يك دوره زماني خاص داشته باشند که معمول است. اين هم مي تواند يكي از موضوعات مورد بحث شما باشد اما بايد توجه داشته باشيد كه در صورت قبول اين آيتم بازار شما محدود شده است و بايد در زمينه قيمت خوب فكر كرده باشيد.

به خاطر داشته باشيد كه اين چهار جز بالا كاملا به هم مرتبط هستند و هر چه درباره يكي بيشتر بحث كنيد احتمالاً مجبور خواهيد شد در زمينه ديگر كوتاه بياييد. و اين به شرايط و وضعيت خود شما بستگي دارد و بايد ببينيد اهداف بلند مدت و كوتاه مدت شما را كدام يك از اين آيتم ها برآورده مي كنند و بحث خود را بيشتر روي آنها متمركز نماييد. همچنين كتاب هاي زيادي در زمينه فن مذاكره وجود دارند با مطالعه اين كتاب ها مي توانيد نتيجه بهتري بگيريد.

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



  1. باسلام و خسته نباشید
    من وقتی طرح یا ایده ام را برای تولید کننده یا سرمایه گذار بیان میکنم آنها میگویند نیازی نداریم ولی بعدا شروع به فروش یا تولید یا عمل به آن ایده میکنند.برای بثبت رساندن ایده یا ابتکار یا اخترا در کشورما نمیتواند ضمانتی برای جلوگیری از سرقت طرح باشد و اگر بخواهید به مراجع قانونی تکیه کنید باید کفش آهنی داشته باشید برای رفت آمد زیاد و مدت طولانیدر دادگاه ها و پاسگاه ها چون پرونده از نوع حقوقی است و این را نشان میدهد بزودی پول دست شما را نمیگیرد.لطف راه حلی به من توصیه کنید.
    ممنون.سلیمانی

  2. با سلام جناب سلیمانی عزیز واقعا شنیدن این حرف ها مایه تاسف است و البته حرف تازه ای هم نیست اگر پشتوانه ای قوی برای متخصصین و مبتکرین نباشد ساختن ایرانی قدرتمند غیر ممکن خواهد بود
    به هر حال توصیه من این است که شما اطلاعات کافی در اختیار تولید کنندگان قرار ندهید یا اطلاعات کلیدی در اختیار آنها قرار ندهید و این اطلاعات را فقط با ضمانت نامه محضری و مشاوره با یک وکیل کار کشته انجام دهید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز و همه مبتکرین و مخترعین این مملکت

  3. باسلام راستش من جزو انجمن مخترعین ایران هستم چند سال پیش برای همایت و انجام دادن ایدهایم به هرجا که فکرشو بکنید رفتم ونتیجه ای نگرفتم وتو روزنامها دنبال سرمایه گذا گشتم به جایی نرسیدم و بخاطر همین مسئله یک کارگاه تولید دستگاه ورزشی احداث کردم تولیدات دستگاهای من قابل رقابت با مشابه خارجی بود ولی بخاطر مسائلی و نبود سرمایه ورشکست شدم وزندگیمو توی این راه گذاشتم حالا موندم چندین ایده مهم دارم نمیدونم چی کارکنم الان اکثر مردم دوست دارند سرمایهاشونو در بخش خریدو فروش غیراز تولید و اختراع بگذارند به نظر شما چه باید کرد؟

  4. با عرض سلام. یک دکتر روانشناس هستم.یک بازی هوشی ابداع کرده ام (باکلمه وجمله بر روی کارت یکصد کارت کوچک) برای سنین 7 سال به بالا که هوش فرد را 2 تا 4 برابر بیشتر می کند(توانایی حل مساله فرد را قوی می کند).ایا می شود انرا بعنوان یک اختراع ثبت کرد یا خیر.لطفا به ایمیل پاسخ دهید.مرسی

  5. سلام من 5 سال قبل روی یک پروژه شیمی کار کردم خیلی خوب جواب داد اما مراکز دولتی توجه نکردن ردش کردن تا اینکه صندوق حمایت از پژوهشگران طرح تایید کرد و نصف هزینه ثبت بین المللی اختراع به من داد حالا که اختراع فایل شده متوجه شدم که حدود 4.5 سال قبل 3 نفر امریکای این اختراع به نام خودشون ثبت کردن و من هیچ راهی برای ادامه کار ندارم.

    بطور کلی کشور ما در زمینه ی تولیدات خیلی ضعیف عمل کرد که علت اصلی پرورش کارمندات چاق بی مصرف که در هر صورت هر اختراعی چه تولید بشه چه رد بشه انها حقوق ماهیانه خودشون می گیرن ضمن اینکه اختراعات در زمینه های خاص باید زیر دست این افراد بره مثلا صنایع دفاعی

  6. سلام و خسته نباشید من اختراعی برای موتور های جت درون سوز دارم ولی نه تجهیزات برای ساخت و این که میترسم به کسی بگویم ( بدزدن ازم ) چیکار کنم ؟

  7. با سلام
    به نظر من برای حفظ ایده و اختراع خود جدا از مساله ی ثبت اختراع شما میتوانید با ساخت یک فیلم چند دقیقه ای یا چند ثانیه ای و پخش آن در شبکه های اجتماعی هم تبلیغ کنید و هم بازاریابی
    البته برای ساخت فیلم میتوانید از انجمن سینمای جوان منطقه ی خود کمک بگیرید

  8. سلام و خسته نباشید به شما مدیر گرامی
    من یک نوجوان ۱۹ ساله هستم و هیچ تجربه و آشنایی با اختراع ندارم و تا حالا اختراعی ثبت نکردم ولی الان یک ایده به ذهن من رسیده برای پارکینگ های نوین که میتونه به مشکل ترافیک خیلی خیلی کمک کنه ولی نمیدونم از کجا شروع کنم لطفا راهنمایی کنید باتشکر

  9. با سلام
    مثل همه دوستان که مشکلاتشون رو و ایده هاشون رو گفتن من هم از اینکه ایده و فکرم دزدیده بشه و بعد از مدتی ببینم که میلیاردها تومن از ایده به دست آوردن میترسم و نیازمند یک راهکار هستم تا بتونم ایده ام رو عملی کنم .
    لطفا راهنمایی کنید

  10. با سلام.بنده یک ایده بسیار عالی برای یک بازی رایانه ای دارم.یک بازی که احتمالا اگه عملی بشه بیشترین طرفدار رو در دنیای مجازی داره.اما خودم از برنامه نویسی چیزی سر در نمیاورم.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  11. سلام یک ابرادار اختراع کردم یک دستگاه خود به خودم به مردم اب میدهد چگونه بفرشم

  12. سلام بنده اختراع کاهش مصرف سوخت خودروهای بگزینی تا هشتاددرصد را دارم برای تجاری سازی ان چه توصیه ای دارید؟با سپاس فرهاد نظری

  13. با سلام. اختراعی که دارم که گواهی ثبت بین المللی هم برای آن گرفته ام. با شرایط حاکم در کشور و ناز و عشوه های سرمایه گذار داخلی ترجیح میدهم آن را به شرکتهای خارجی بفروشم . از چه طریقی برای این کار باید اقدام کنم.

  14. با سلام و خسته نباشید
    من با کمک دوستان توانستیم خودرو سواری طراحی کنیم که بدون نیاز به هیچ انرژی قادر به حرکت است حتی هوا میدانم که این طرح من توی کشور پیشرفته ای مثل ایران ارزش چندانی نداره ولی گفتنش زیاد اشکالی هم نداره متا سفانه فقر مالی باعث توقف این ایده من شده
    حال اگر سرمایه گذاری اسپانسری کسی میخواد میتونم این امتیازو بفروشم یه ماکت تکمیلی هم میسازم که خیال سرمایه گذار راحت باشه

  15. با عرض سلام و خسته نباشید
    یک دستگاه ساختم که هیچ نمونه داخلی و خارجی نداره و حتی مکانیزم به کار رفته در دستگاه را هم خودم طراحی کردم
    ایمان دارم که دستگاهم خواهان زیادی میتونه داشته باشه
    ولی نمیتونم به کسی یا جایی اعتماد کنم چون پارسال یکی از طرح هایی که داشتم خیلی قشنگ به سرقت رفت
    اگه ممکن هست راهنمایی بفرمایید

  16. سلام.یه سیستم مخصوص خودرو ساختم.تحول بزرگی در صنعت خودرو سازی به وجود میاره.اونقدر ارزش داره که خودرو سازای خارجی رقابت کنن سر خرید طرح اگه کسی بتونه برام بفروشدش سی 30 درصد قرار داد رو میدم بهش.خودم میگم حداقل پونصد میلیون ت ارزش داره .
    novin_chortkeh@yahoo.com

  17. لطفا اگرممکنه شخصی یا جایی رو جهت تولید ایدها به من معرفی کنید توان مالی این جانب زیاد نیست

  18. سلام من یک ایده دارم ولی پول ندارم چون من 16 سالمه من میخوام بدونم چطوری میتونم به بنز پیشنهادمو بگم

  19. سلام من محمد غفاری سهیل هستم
    من طرحی برای از بین بردن تحریمات دارم میتونم تحریمات رو مهار کنم میتونم همه قیمت هارو پایین بیارم چون خودمم بچه پایین شهرم همه جهت رو در نظر گرفتن این طرح خیلی برای کشور مفیده میتونه حتی کشورو تو کل جهان اول کنه از لحاظ هوشمند بودن از هر جهت
    خیلی مزایای دیگه برایش هست من فعلا اینقدر اکتفا میکنم محمد غفاری سهیل

  20. با سلام
    من مهدي هستم از همدان
    مقداري پول و سالني حدود ٢٠٠متري دارم
    دنبال ايده ،طرح يا اختراعي هستم كه برام توجيح اقتصادي داشته باشه
    ممنون ميشم كمكم كنيد

  21. باسلام. من ایده ای برای ساخت موتور بدون پیستون و میل لنگ دارم که البته روش کار ان با موتور وانکل شرکت مزدا متفاوت است . که در صنعت خودرو. و ژنراتور برای تولید برق کاربرد فراوانی دارد . لطفا مرا راهنمایی کنید

  22. سلام بنده دو اختراع در زمینه ی لوازم خانگی دارم که بسیار کار آمد هست و در کارخانه ای هردوی آن را دومیلیار قیمت گذاری کردن ولی به دلیل نحوه ی پرداخت پول به توافق نرسیدیم الان اگه کسی هست که این اختراعات را بخواهد و تولید کنم میتواند صادر کند و بنده تمام حق اختراع را نیز به کارخانه میدهم تا بصورت کاملا انحصاری تولید کند

  23. سلام من یه ایده خمیر دندون گیاهی ترکیبی دارم که میتونید با صنعتی کردنش ثبت اختراع کنید
    یه ایده در زمینه اپلیکیشن دارم که با ساختنش پرفروش میشه ویژه محققین و مطالعه گرها و دانشجویانذو کسانی که میخوان بورسیه شن

  24. درخواست کمک و همیاری برای پیاده سازی و یا فروش آیدیای بازی و اپلیکیشن در حوزه مد وفشن

  25. با سلام
    ایده و طرح محصول پرکاربرد و درعین حال ساده و قابل اجرا با قیمت کم برای کارخانه تولید لوازم ارایشی و بهداشتی دارم که حتی مشابه خارجی هم نداره.بیشترین کاربرد این محصول در آرایشگاهها و جاهایی مشابه اونه و اطمینان۱۰۰% از استقبال این محصول رو دارم.لطفا راهنمایی بفرمایید🙇‍♀️

  26. سلام من یک ایده دارم ک تو جهان هنوز هیچ شرکت یا نهادی اجرا نکرده و مطمئنم درامده تیلیاردی برا شرکت ها یا اجرا کننده هایه این ایده دارد ایده من اپشنی در خودرو است ک قابلبت ارتقا دارد و باید بگوبم دو درصد از کله سود این پروژه برابر ایت با درامد گرانتربن بازبکنان جهان است در صورت تمایل برا خربد ایده با من تماس بگیرید

  27. سلام
    بنده دستگاهی ساختم ک میتواند مصرف خودرو را ۶۰ درصد کاهش دهد . و میخواهم این طرح را بفروش برسانم.

  28. سلام
    من ی ایده در مورد ساخت ی بازی انلاین دارم ک در صورت ارائه یکی از پرمخاطبترین بازیهای جهان میشه.
    این بازی س تا خصوصیت برجسته و مهم داره ک هیچیک از بازیهای انلاین معروف جهان ندارن ک من ب ی خصوصیت اشاره میکنم
    این بازی علاوه بر اعتیاد اور بودن و حس مبارزه طلبی قابلیت درامد زایی هم داره ک گیمرها میتونن ب درامد هنگفتی دست پیدا کنن. ک همین امر باعث میشه هم مخاطبان بیشتری جذب این بازی بشن هم بازی بعد از چن سال تکراری و حوصله سربر نباشه. و علاوه بر سرگرمی از این بازی ب عنوان شغل استفاده کنن.
    دوتا خصوصیت برجسته دیگه هم داره ک بقیه بازیها ندارن ک ب نوبه خودشون انقلابی تو صنعت بازیهای انلاین ب وجود میاره ک در اینجا بهشون اشاره نمیکنم
    ایده خام هستش و هیچ کاری روش صورت نگرفته و چون بازی نیاز ب طراحی با گرافیک بالا و مدرن داره و همچنین سرمایه گذاری کلان میخاد باید حتما در اختیار کمپانیهای بزرگ ساخت بازی در جهان قرار بگیره.
    اگه کسی ب عنوان شریک تجاری یا سرمایه گذار میتونه این بازی رو در اختیار ی شرکت معتبر قرار بده با من تماس بگیره 09178714993

  29. نمیدونم باید چطوری شروع کنم. اما میدونم فروش بالایی خواهد داشت طرحم برای کارخونه دار. لطفاراهنمایی کنید

  30. سلام دوستان از جرقه ایده تا طرح شدن اون و کارکردنش فاصله زیادی هست .شما اول از همه باید ایده تون رو توی یک گروه امین به اشتراک بگذارید تا چالش هایی که پیش رو هست رو به خوبی بشناسید توی این گروه اگه افرادی باشند که هوش اجتماعی و درک اقتصادی بالایی داشته باشند خیلی بهتر خواهد بود . پس از اینکه چالش ها و نواقص ایده مطرح شد باید طرحی سه بعدی از ایده تون رو پیاده کنید حالا یا خودتون( که اگه مهارت کار با نرم افزارهایی مثل کتیا و سالیدورک و اواکوس متلب و…بسته به ایده تون) یا یه متخصص اینکارو انجام بده بعد از این مرحله باید نسخه پروتوتایپ یا نمونه اولیه ای از ایده تون درست کنید ببینید که آیا همه چی اوکیه یا خیر مرحله بعدی فروش طرح یا رسوندن اون به خط تولید هست . من وارد سایر بحث هاش نمی شم اما توکل به خدا فراموش نشه و فراموش نکنید که یا موفق می شید یا تجربه کسب می کنید

  31. سلام ، من ایده ای دارم ولی ثبت ایده نشده است ، چون توان مالی حتی برای ثبت ایده ندارم ،میخواهم به فروش برسانم ،جامعه انسانی نیاز مند این ایده است ودر هیچ کشوری ساخته نشده است .

  32. سلام من یک ایده دارم درباره ی دستگاه ترجمه ی افراد ناشنوا می خواهم به 800میلیون تومن بفروشم شماره 09386467443

  33. ایده قابل اجرا و نو آور در زمینه موبایل دارم صددر صد قابل فروش به شرکت های خارجی خریدار و یا رابط با شرکت سازنده هست تماس بگیره قرارداد بسته بشه 09379616780

  34. باسلام
    بنده چند طرح صنعتی دارم که چند ویژگی مهم دارن
    ۱.توسط اساتید برجسته کشور و دو تن از دانشمندان ایرانی ساکن آلمان کارشناسی و رفع عیب شده اند
    ۲.هیچ مشابه خارجی ندارند و بازار هدف عالی دارند.
    ۳.حاصل ده سال فعالیت آزمایشگاهی هستند.
    ۴.هر طرح و دستگاه طوری طراحی شده که حداقل یک طرح پنج کاربرد دارد در صنایع مختلف نفت و گاز ،پزشکی،کشاورزی،برق،تصفیه آب و خاک،تصفیه به روش جدید امواج الکترومغناطیسی و یک دستگاه مکمل و سیستم مجهز رفع آلودگی با بازده 80درصد.
    همگی این طرح ها بر پایه فناوری پلاسما و نانو و امواج و لیزر و….هستند.
    5.بدلیل کاربرد چندگانه و نبودن نمونه خارجی بازار بین المللی دارند.
    به یک اسپانسر نیازمندم.
    atomiphysics@gmail.com

  35. سلام من یک ایده نو برای لاستیک خودرو دارم که بسیار کاربردی و یک آپشن محسوب میشه. این ایده برای تعویض زاپاس خودرو بعد از پنچری تایر خودرو هست که بدون نیاز به پیاده شدن راننده از خودرو هست و فقط با یک دکمه تعویض انجام میشه
    چطور میتونم این ایده رو به شرکت ها و یا کسانی که به دنبال ایده نو هستند بفروشم؟

  36. دوست عزیز می توانید با کمپانی های خودرو سازی مکاتبه کنید که در این میان خودروساز های ژاپنی بهتر می توانید وارد مذاکره شوید.







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید