• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2016 / 05 / 04

چك ليست 15 موردي براي اطمينان از انتشار محتواي با ارزش

تا به حال چند بار پیش آمده که كليد انتشار را زده و از محتواي خود و يا ارزشمند بودن آن مطمئن نبوده‌ايد؟ اين احساس با گذشت زمان قوي‌تر شده و شما منتظر هستيد تا مقالات هر روز ترافيك بيشتري را جذب كنند و نتيجه كار خود را ببينيد؟

محتوای با ارزش و سئو

مسئله هر چه كه باشد، شما بايد چندين كار را قبل از انتشار محتوا انجام داده تا مطمئن شويد محتواي مفیدی را با ديگران به اشتراك مي‌گذاريد. بعضي از اين كارها به سئو مربوط مي‌شوند، ساير كارها به قابليت خوانده شدن مربوط بوده و به چند دليل نيز  سازمان دهي مقالات اهمیت دارند.

براي همين شما به يك چك ليست نياز داريد.

من ناشران زيادي را ديده‌ام كه بدون هيچ استراتژي در بلاگ خود شروع به انتشار محتوا مي‌كنند. آنها هيچ ترافيك، تويت، نظر، و نتيجه‌اي دريافت نمي‌كنند.

براي جلوگيري از سناريو توليد محتواي بدون نتيجه، مي‌توانيد از چك ليست 15 موردي من براي اطمينان از انتشار محتواي ارزشمند استفاده كنيد. آيا آماده هستيد؟

I . ارزيابي
1- آيا افراد به دنبال چيزي هستند كه شما در مورد آن مي‌نويسيد؟

اين احتمالا مهم‌ترين سوالي است كه در زمان نوشتن محتوا بايد به آن توجه داشته باشيد. تنها كمي تحقيق بر كليدوا‍ژه با استفاده از ابزاري مانند The Google Keyword Tool يا خود گوگل مي‌تواند جواب شما را مشخص كند.

شما بايد نتايج جست‌جوي ماه‌هاي قبل را بررسي كنيد. به دنبال سايت‌هايي باشيد كه مي‌توانيد از آنها پيشي بگيريد.

2-آيا افراد از مقاله شما بهره مي‌برند؟

انتشار يك نظر، خنداندن ديگران، يا به فكر انداختن افراد، بسيار خوب خواهند بود. اما اگر شما بتوانيد به كسي كمك كنيد، مسئله كاملا متفاوت خواهد بود. بهترين راه براي كمك به ديگران،‌ ارائه نكات مفيد است. خواننده بايد پس از خواندن مقاله شما، مسئله‌اي را ياد گرفته باشد، يا اينكه كاري براي انجام داشته باشد. در نهايت او بايد مفيد بودن محتواي شما را درك كند.  باید خواننده خود را مشعوف نمایید

3- چه چيزي در مورد مقاله شما خاص است؟

تكرار مطالب ديگران هيچ سودي ندارد. مقاله شما بايد متمايز باشد. شايد كمي جستجوي عمیق‌تر از حد طبيعي، يا استفاده از گرافیک، صوت یا فيلم‌هاي متفاوت نسبت به محتوایی که رقبای شما منتشر می کنند بتواند باعث تمايز آن شود.

II. بهينه‌سازي جست‌جو

بگذاريد كمي بيشتر به سئو بپردازيم.

4- تنظيم تيترها

شما مي‌توانيد از عبارات كليدواژه (کلمات کلیدی) در تيتر خود استفاده كنيد، اما استفاده از عبارات گيرا مانند “چگونه”، “نحوه انجام” در تيتر، اثربخشي بسيار بيشتري دارد.

5- استفاده از توضيح مختصر و مفید

خلاصه مقاله معمولا عبارت زير تيتر است. طبق تنظيمات پايه، معمولا كلمات تيتر در این توضيح خلاصه تكرار مي‌شوند، اما اين مسئله مي‌تواند بسيار ظاهر بدي داشته باشد. شما ميتوانيد از كليدواژه‌هاي خود در توضيح خلاصه استفاده كرده و سئوي مقاله را ارتقا دهيد.

6- استفاده از كليدواژه در متن محتوا

پس از قرار دادن كليدواژه در تيتر و توضيح خلاصه، بايد از آن در متن مقاله نيز استفاده كنيد. نكته كليدي خودداري از افراط است. كليدواژه‌ها بايد به طور طبيعي در متن به كار رفته باشند.

7- آيا از تيترهاي فرعي نيز استفاده مي‌كنيد؟
  • تيترهاي فرعي از عناصر مهم در مقاله محسوب مي‌شوند. اين تيترها، دو عملكرد اصلي دارند:

آنها براي سئو مهم هستند. تيتر اصلي مقاله بايد برچسب H1 داشته باشد. تيترهاي فرعي معمولا برچسب‌هاي H2 و H3 دارند. عنكبوت‌هاي جست‌جو اهميت زيادي براي تيترهاي فرعي قايل بوده و اين تيترها تأثير زيادي در رتبه نهايي مقاله خواهند داشت.

  •  تيترهاي فرعي باعث دسته‌بندي مقاله شما مي‌شوند. مطمئناً دوست نداريد خواننده شما با حجم زيادي از مطالب بدون تیتر یکنواخت و خسته کننده مواجه شود.

مانند تيتر اصلي، تيترهاي فرعي نيز بايد حاوي كلماتي باشند كه به عنكبو‌ت‌ها كمك كنند تا كليدواژه را تشخيص داده و فرمت مناسب داشته باشند.

III.  ساختار و فرمت

افراد به خاطر اينكه شما تصميم به نوشتن گرفته‌ايد، مطالب شما را مطالعه نخواهند كرد. مقالات شما بايد به نوعي براي آنها سودمند باشد. همين طور مقالات بايد فرمت مناسب داشته باشد تا فرد را خسته نكنند.

8- پاراگراف‌هاي كوچك

استفاده از پاراگراف‌هاي بلند و تنظيم متن به صورت راست چين و يكدست از اشتباهات بزرگ بلاگ نويسي محسوب مي‌شوند.

پارگراف‌هاي طولاني و متن يكدست بدين معنا خواهند بود كه اكثر خواندگان تنها يك نگاه به مقاله انداخته و حتي بدون مطالعه اولين جمله، از خواندن آن منصرف می شوند. زيرا:

  •  چنين متني چشم را خسته مي‌كند.
  •  عدم مشاهده تيترهاي فرعي و جملات كوتاه باعث مي‌شود چنين احساسي داشته باشند كه مطلب مفيد نيست.
9- بررسي سريع مقاله مي‌تواند نكات زيادي را آموزش دهد.

بگذاريد با واقعيت روبرو شويم. يا خوانندگان زمان خواندن كامل مقاله را ندارد؛ و يا توجه آنها بسيار كم است. بنابراين شما بايد مقاله خود را به صورت خلاصه بررسي كرده و خود را جاي آنها بگذاريد. هرگز چنين فكري نكنيد كه آنها واقعا به تك تك كلمات شما اهميت مي‌دهند.

شما مي‌توانيد با استفاده از روش‌هاي زير، قابليت خوانده شدن متن را افزايش دهيد:

  • استفاده از ليست و نقطه در صورت امكان.
  •  داشتن استراتژي براي استفاده از عبارات به صورت بولد و ايتاليك. از اين تاكتيك براي تأكيد بر يك ايده يا جلب توجه خواننده استفاده كنيد.

10- استفاده استراتژيك از تصاوير

هدف اصلي استفاده از عكس در مقاله، هدايت افراد به مطالعه آن است. استفاده از عكس‌هايي كه احساسي خاص مانند كنجكاوي در فرد بر مي‌انگيزند، مي‌تواند بسيار مفيد باشد. همين طور شما مي‌توانيد از يك عكس براي وعده دادن استفاده كنيد.

استفاده از تصاوير مي‌تواند براي سئو نيز مفيد باشد. با استفاده از روش‌هاي  زير مي‌توانيد عكس‌ها را براي ارتقاي رتبه خود در جست‌جو به كار ببريد:

  •  تغيير نام فايل تصوير به كليدواژه
  •  تنظيم كليدواژه به جاي عنوان عكس
  •  قرار دادن كليدواژه در متن ALT

 

هميشه مي‌توان عكس را توضيح داد. بعضي اوقات عكس‌ها توانايي انتقال نيات ما به ديگران را ندارند. استفاده از توضيح، علاوه بر فوايد سئو، باعث مي‌شود خواسته ما نيز با شفافيت بيشتري نمايش داده شود.

11- لينك‌هاي دروني به مقالات مرتبط

يك نگاه سريع به مقاله خود انداخته و ببينيد آيا مقالات مرتبط قبلي در فهرست خود داريد. اگر اين طور است، عبارت را به مقاله مربوط پیوند دهید. اين كار علاوه بر فوايد سئو، باعث مي‌شود بازديدكنندگان شما مدت بیشتری در وب سایتتان بمانند.

باز هم نبايد افراط كنيد. مقاله نبايد مملو از لينك‌هاي دروني باشد. تنها 2 تا 3 لينك دروني در هر مقاله كافي خواهد بود. اگر شما هيچ عبارت مرتبطي نداريد، نيازي به انجام چنين كاري نيست.

12- لينك‌هاي خارجي به مقالات يا سايت‌هاي مرتبط ديگر

لينك سازي خارج از مقاله يك ايده بسيار عالي محسوب مي‌شود. اما لينك بايد حتما به سايت‌هاي مقتدر و منابع اصلي داده شده باشد.

13- تعريف داده‌هاي متا

شما بايد توانايي تعريف برچسب‌هاي متا را در محتوا داشته باشيد. با اينكه هنوز بحث بر سر اهميت چنين برچسب‌هايي وجود دارد، اما هنوز برچسب یا متا تگ description مفيد اهمیت زیادی دارد. توضيح این برچسب در صفحه نتايج گوگل و در زير تيتر مقاله نشان داده مي‌شود. بنابراين شما بايد حتما از متا تگ description مرتبط با كيدواژه‌ها استفاده كنيد. توضيح متا بايد جذاب باشد تا افراد به كليك كردن متقاعد شده و در صورت همخواني با نيازهايشان،‌ مقاله را مطالعه كنند.

14-تعريف قطعه منتخب

براي مثال، وردپرس در تنظيمات پيش فرض، به صورت خودكار قطعه منتخب‌ را با متن مقاله پر مي‌كند. اما تعداد كلمات آن محدود هستند و قطعه منتخب‌ منطقي نخواهد بود.

مي‌توان از اين مسئله خودداري كرد. شما مي‌توانيد به صورت دستي قطعه منتخب را تعريف كرده و مطالب خود را در آن قرار دهيد. تنها لازم است به صورت دستي، بخشي از مقال را در قطعه منتخب‌ كپي كنيد. مطمئن شويد كه قطعه منتخب افراد را به خواندن مقاله سوق مي‌دهد.

شايد بتوانيد از يك داستان جالب در پايان مقاله استفاده كنيد؟

15-  فراخوان اقدام در چه محل‌هاي قرار داده شده است؟

هر مقاله بايد خواننده را به انجام كاري هدايت كند. از خواننده مي‌خواهيد در مرحله بعدي چه كاري انجام دهد؟

هر مقاله شكلي از بازاريابي، هم براي بلاگ و هم براي بند شما محسوب مي‌شود. مانند هر تبليغ ارتقا دهنده ديگري، شما بايد خوانندگان را به انجام كاري خاص هدايت كنيد.

فراخوان‌هاي اقدام معمولا شامل موراد زير مي‌شوند:

  •  از آنها بخواهيد تا در ليست شما ثبت نام كنند.
  •  از آنها بخواهيد تا در مورد مقاله نظر بدهند.
  •  به آنها بگوييد كجا مي‌توانند اطلاعات بيشتری پيدا كنند.
  •  از آنها بخواهيد تا مقاله شما را در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك بگذارند.

فراخوان‌هاي اقدام معمولا در پايان هر مقاله قرار داده مي‌شوند.

چه زماني مقاله بعدي خود را منتشر مي‌كنيد؟ 15 نكته بيان شده به شما كمك مي‌كند تا محتوايی عالي را براي مخاطبين خود منتشر كنيد.

نویسنده: سید علی حسینی

از:

 دیجی سئو

ایمیل: info@digiseo.ir | تلفن تماس:  88894936 کد برای شهرستان: (021)

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید