• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 06 / 02

فنون قدرتمند سئو برای وب سایت های مبتدی، رانک یک گوگل شوید!

در گذشته برای اینکه در لیست جستجوی گوگل بالا رفته و در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید، لازم نبود راه خیلی سخت و پیچیده ای را بپیمایید ولی اکنون کار بسیار سخت تر شده و باید با رقبای زیادی دست و پنجه نرم کنید.

در این مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم در این نبرد نابرابر، قدرتمندتر ظاهر شوید. بنابراین 3 فن سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل را در اختیار شما قرار می دهیم.

بهینه سازی وب سایت برای گوگل 2018 سئو

فن اول سئو تمرکز بر محتوای تخصصی

در عصر جدید اینترنت که غول های اینترنتی بخش زیادی از پهنه اینترنت را مال خود کرده اند، هنوز هم محتوا حرف اول را می زند. چون هنوز گوگل محتوا را در اولویت اول خود قرار داده است.

اما آنچه به برخی وب سایت ها کمک کرده است تا در صدر نتایج جستجو قرار گیرند این است که در میان اقیانوس مطالب و محتوا به صورت تخصصی تر روی یک یا چند زمینه تمرکز کرده اند. گوگل اکنون از یک هوش مصنوعی جدید بهره می برد که نام آن را Hummingbird نامیده است و به کمک آن به وب سایت هایی که به صورت کامل و جامع در یک زمینه خاص، محتوا تهیه می کنند رتبه بهتری در نتایج جستجو می دهد.

به این ترتیب وب سایت هایی که در همه زمینه ها مطلب دارند نمی توانند مانند آنها که روی یک موضوع خاص کار می کنند و برای آن محتوای کامل و جامعی ارائه می دهند رتبه خوبی دریافت کنند.

شاید این خبر خوبی برای وب سایتی مانند یاد بگیر دات کام نباشد که یک وب سایت آموزشی در زمینه های مختلف است ولی برای وب سایت های نوپا و آنها که به صورت تخصصی روی یک موضوع خاص کار می کنند خبر خوشحال کننده ای است که به کمک این فن سئو، می تواند در میان قدیمی ها و غول های اینترنتی عرض اندام کنند.

بنابراین تلاش کنید تمام کاستی های محتوا در موضوع یا موضوعات وب سایت خود را رفع کنید و در مورد آنها مقاله، عکس، فیلم و در یک کلام محتوای مفید قرار دهید. البته باید این محتوا منحصر به فرد هم باشد. باید کاری کنید که هر کس وب سایت شما را ببیند، در آن موضوع خاص شما را توصیه کند و به قول معروف با خود بگوید “این آخرشه!”

فن سئو دوم: بهینه سازی، تگ تیتر و متاتگ توصیف

اگر در زمینه سئو کمی کار کرده باشید می دانید که تگ تیتر و متادیسکریپشن یا تگ توصیف صفحه در نتایج جستجو به صورت لینک و توصیف ظاهر می شوند. امروزه گوگل به کمک تجارب گذشته می داند که کاربر با توجه به کلمات کلیدی که در تیتر و توصیف صفحه وجود دارد روی آنها کلیک خواهد کرد یا نه و به همین شکل هم پیش داوری می کند و زمانی که گوگل صفحه جدید پیدا می کند با توجه به آن یک رتبه آزمایشی برایش قرار می دهد و آن را با توجه به واکنش و کلیک های کاربران محک می زند.

اولین نکته که باید آن را رعایت کنید این است که باید به تعداد کافی کلمات کلیدی مطابق با مقاله خود در تیتر و توصیف صفحه قرار دهید.

اما اشتباهی که امروزه برخی مرتکب می شوند و نمی توانند نتیجه خوبی از آن بگیرند این است که در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی می کنند. فرض کنید در تیتر این صفحه که در زمینه سئو نگاشته شده است کلمه سئو را پنج با تکرار کنیم بدون  شک نتیجه خوبی نخواهد داد.

توجه داشته باشید که کلمات کلیدی بسیار مهم هستند ولی باید در استفاده از آنها یک سری قوانین را رعایت کرد.

قوانین استفاده از کلمات کلیدی جهت سئو:

– کلمه کلیدی باید در جمله ای با مفهوم قرار گیرد. به خصوص وقتی که قرار است در تگ تیتر یا توصیف ظاهر شود.

– خواندن آن ساده باشد کاربر باید با یک نگاه متوجه منظور شود.

– به اندازه کافی برای کلیک کردن دلربا باشد اگر تیتر روزنامه ها را دیده باشید متوجه خواهید شد طوری تیتر می نویسند که ناخودآگاه می خواهید آن مقاله را بخوانید. در صفحات وب هم همین طور است کاربر باید آنقدر کنجکاو شود یا برایش جذاب باشد که روی لینک شما در نتایج جستجو کلیک کند.

فن سوم سئو: از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید

در گذشته ابزاری به نام Webmaster tools وجود داشت که امروزه به Search console تغییر نام داده است و البته یک سری قابلیت های جدید هم به آن اضافه شده است. این ابزار به شما آموزش می دهد چگونه در نتایج جستجو بالاتر بیایید و خود را به صدر لیست جستجو برسانید.

به کمک سرچ کنسول گوگل می توانید نمودارهای عملکرد مطالب و مقالات خود را ببینید. متوجه خواهید شد کدام صفحات وب سایت شما خوب کلیک می خورد، چقدر در لیست جستجو نمایش داده شده اند و چند درصد از این نمایش ها منجر به کلیک روی لینک شما شده است. اینها از جمله اطلاعات مفیدی هستند که می توانند به شما کمک کنند صفحات خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید:

Impression: تعداد دفعاتی که لینک صفحه مورد نظر شما در لیست جستجوی گوگل به کاربر نشان داده شده است.

Clicks: تعداد کلیک هایی که در کل روی این صفحه انجام شده است.

Click Thru Rate: درصد کلیک بر روی لینک شما با توجه به تعداد به نمایش درآمده درصد کلیک معمولا زیر 5 درصد است و اگر صفحه ای به عملکرد 10 یا 15 درصد برسد باید بگویم عملکرد بسیار خوبی داشته است و بهتر است این صفحات خود را هر از چند گاهی بروزرسانی کنید و بر ارزش آنها بیفزایید.

همچنین به کمک این ابزار سئوی رایگان که گوگل در اختیار شما قرار می دهد می توانید تمام کلمات کلیدی که براساس آن در لیست نتایج جستجو ظاهر می شوید را مشاهده کنید و همچنین آنها که خوب کلیک خورده اند.

در این میان عبارت جستجو شده ای خواهید یافت که مطلب دقیق و کاملی در آن زمینه نداشته اید این بزرگترین کمک گوگل به شما است، سریع دست به کار شوید و با همان عنوان مطلب مفید همراه با تعداد کافی از کلمات کلیدی تهیه کنید و در وب سایت خود قرار دهید.

ما در یاد بگیر دات کام از این روش استفاده کرده و در کمتر از 50 روز معجزه سئو را برای این صفحات جدید مشاهده کرده ایم.

این ها نکات قدترتمند سئو بودند که اکنون به خوبی کار می کنند و می توانند به شما کمک کنند در برابر بزرگان قد علم کنید. همان طور که در مقاله مشاده کردید امروزه دانش سئو فقط بهینه سازی صفحات و ایجاد تغییراتی در آنها نیست بلکه یک استراتژی است که باید در فرایند مدیریت تهیه محتوا مورد استفاده قرار گیرند. از امروز استراتژی خود را ایجاد یا اصلاح کنید تا در آینده ای نزدیک، به صدر لیست جستجوی گوگل برسید.

با آرزوی موفقیت

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید