• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 29

معرفی سگ با نژاد دوبرمن پینچر

نژاد سگ دوبِرمَن پینچِر در آلمان و در اواخر قرن 19 پرورش یافت و عمدتا به عنوان سگ نگهبان شناخته شده است. اصل و نسب دقیق او ناشناخته است اما اعتقاد بر این است که ترکیبی از نژادهای مختلف سگ شامل روتوایلر، تریر سیاه و قهوه مایل به زرد و پینچر آلمانی است. این سگ پرانرژی و باهوش است و برای کارهای نظامی، پلیس، شکار و ماهیگیری و همچنین به عنوان نگهبان خانواده و هم نشینی با آن ها به کار گرفته می شود.

دوبرمن پینچر

تاریخچه

روزگاری در اواخر قرن 19 شخصی با نام لوئیز دوبرمن در شهر کوچک آپلدا در کشور آلمان زندگی می کرد، شغلش جمع آوری مالیات و پول بود که بسیار شغل خطرناکی محسوب می شد زیرا راهزنانی در این منطقه بودند که ممکن بود برای گرفتن پول هایش به او حمله کنند.

ار آنجایی که دوبرمن شکارچی سگ در این شهر بود اغلب یک سگ برای محافظت از خودش می گرفت. دوبرمن پرورش سگ را با این عقیده که همراهانی وفادار و محافظانی هوشیار هستند شروع کرد و نتیجه پرورش این آزمایشات دوبرمن پینچر بود و هیچ سندی از اینکه دوبرمن چطور به وجود آمد و پرورش یافت وجود ندارد اما عده ای فکر می کنند که ترکیبی از روتوایلر، پینچر آلمانی و تریر سیاه و قهوه ای است. دوبرمن اولین بار در سال 1876 به نمایش گذاشته شد و  بازدید کنندگان زیادی داشت.

در اواخر قرن 19 پرورش دهنده های آلمانی که کار دوبرمن را دنبال کردند در درجه اول به عمل بیشتر از ظاهر اهمیت می دادند و  قصدشان از پرورش دوبرمن تبدیل کردن او به یک سوپر سگ بود. در ابتدا این گروه سگ هایی باهوش، شجاع، چابک و خشن بار آوردند. آن ها تقریبا در اینکار موفق شدند و گونه ای تربیت کردن که در سرسختی و شهامت معروف شد.

پرورش دهنده ای که اوتو گلر نام داشت دوبرمن را به سگی قابل استفاده پرورش داد، در سال 1900 کلوپ کنل آلمان، دوبرمن پینچر را به عنوان یک گونه به رسمیت شناخت. دوبرمن در سال 1908 به ایالات متحده آورده شد. کانون دوبرمن پینچر آمریکا در سال 1921 شکل گرفت، یک سال بعد به نژاد استانداردی که در آلمان ثبت شده بود نامگذاری شد. در طول جنگ جهانی اول تعداد دوبرمن ها در اروپا شدیدا کاهش پیدا کردند زیرا مردم در گرسنگی شدید به سر می بردند و نمی توانستند از سگ ها نگهداری کنند. سگ هایی هم که در این مدت توانستند زنده بمانند سگ های پلیس یا افراد ثروتمند بودند. پرورش حیوانات در آن موقعیت یک خوشگذارنی محسوب می شد و تنها بهترین نژادها پرورش داده می شدند.

سایز

جنس مذکر آن بین 66 تا71 سانتیمتر و جنس مونث در حالت ایستاده 60 تا 66 سانتیمتر طول دارد. جنس مذکر و مونث آن وزنی بین  27 تا 36 کیلوگرم دارند ولی جنس مذکر آن کمی سنگین تر است.

شخصیت

بسیار هوشمند و فعال است، همچنین بسیار وفادار و قابل اعتماد هستند. دوبرمن اهل بازی و عاشق خانواده اش است. او نگهبانی ذاتی است که وقتی خانواده اش در معرض خطر باشد در عمل، تردید نخواهد کرد. اما بدون دلیل هم پرخاشگر نیست. دوبرمن ها دوست دارند جسمی و فکری مشغول کار باشند. آنها سریع یاد می گیرند و تربیتش آسان است زیرا قدرت یادگیری بالایی دارند، یادگیری درس های جدید و جالب آن را به چالش می کشد.

دوبرمن طول می کشد تا رشد کند و تا زمانی که سه یا چهار ساله است توله سگ باقی می ماند.

خلق و خوی او به چند عامل بستگی دارد که شامل وراثت، تربیت و اجتماعی کردن است. توله سگی با خلق و خویی پسندیدن، کنجکاو و بازیگوش هستند خواهان نزدیک شدن به مردم و نگهداری به دست آن ها. برای اینکه مطمئن شوید مزاج خوبی دارند و با آن راحت هستید قبل از خریدن آن ها سعی کنید یکی از والدین یا افراد وابسته به او مانند خواهر یا برادر تا ارزیابی کنید توله سگ وقتی رشد کند به چه شکلی خواهد شد.

مانند همه سگ ها، دوبرمن به اجتماعی کردن نیاز دارد و باید زمانی که توله سگ هستند در معرض برخورد با افراد، نشانه ها، صداها و آزمایشات قرار بگیرند. اجتماعی کردن کمک می کند که توله سگ دوبرمنتان رشد کرده و یک سگ خوب از لحاظ بدنی شود. او را در ابتدا به مکان های شلوغ برده تا افراد زیادی را ملاقات کند مکان هایی مانند پارک ها و فرشگاه هایی که اجازه می دهند سگ ها با آرامش خاطر در آن پرسه بزنند و همچنین ملاقات همسایگان نیز او را در مهارت های اجتماعی کمک خواهد کرد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید