• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 20

گیاهان آپارتمانی _ درباره کاکتوس آرگایرودرما دیلتی ای بیشتر بدانید

خانواده:(Mesebrianthemaceae (Aizoaceae

نام علمی: Argyroderma delaetii Maass آرگایرودرما دیلتی ای

زادگاه: آفریقای جنوبی

این گیاه در یکی از عجیب ترین مناطق زیستی روی زمین یعنی زمین های سنگلاخی Namaqualand در شمال غربی آفریقای جنوبی رشد می کند. این منطقه شامل دشت های هموار با تپه نوردهایی ملایم است که به نظر می رسد در هر جهت تنها چند مایل بیشتر نمی توان رفت زیرا کاملا با تکه های بزرگ کوارتز سفید در قسمت بالای سنگلاخ ها و خاک شور پوشیده شده است. این گیاه در میان کوارتز سفید خالص و به صورت دسته ای در بالای آن مخفی شده است.

آرگایرودرما دیلتی ای

آرگایرودرماها یکمرتبه در سال برگ، گل و دانه می دهند و توانایی باروری آن قابل توجه است. برخی از تکه های کوارتز با آرگایرودرما به صورت متراکم پوشانده شده اند به طوریکه که زمین آبی رنگ بیشتر از زمین سفید به چشم می خورد و امکان ندارد حتی با نوک انگشت بتوانید روی آن گام بردارید. برخی از این گیاهان در محل رستنگاه، شکاف یا ترک خوردگی روی پوستشان دارند.

نام های رایج شامل: Living rocks، Stone Plants و Egg plants است

ریشه شناسی: نام Argyroderma به معنی پوست نقره ای است.

Argyroderma شبیه تخم مرغ های کوچک است که از کوارتزهای سفید بیرون آمده اند. گل هایشان مانند گل آفتابگردان است. این گونه حتی در نوع مشابه دارای رنگ های کاملا متفاوت است مانند: رنگ های زرشکی، صورتی، بنفش و سفید. همچنین گل های این گیاه در سایه ای از رنگ زرد که هرگز ندیده اید نیز وجود دارد.

این گیاه شاداب در بین کاکتوس ها و پرورش دهندگان گیاهان معروف هستند. اگرچه جزء گیاهان کمیاب است با این وجود، به خاطر ظاهر بی نظیر و گل های رنگی اش گیاه بسیار جالبی است. چیزی که بیشتر مردم را جذب می کند در واقع ظاهر این گیاه که دارای برگ هایی گوشتالو، شبیه سنگریزه های تخم مرغی شکل با درخشندگی نقره ای است. این گیاهان در دشت ها در میان صخره ها رشد می کنند و توسط حیوانات خورده می شوند.

آرگایرودرما دیلتی ای

توضیحات: Argyroderma delaetii به صورت منفرد یا انبوهی متراکم و به شکل دسته ای از تخم مرغ های کوچک در انتهای ساقه های به خاک افتاده کوتاه باقی می مانند. آن ها شامل یک جفت برگ گوشتی هستند که هم به صورت خوشه ای و هم به صورت جدا جدا که بالای 3 سانتی متر هستند وجود دارند.

بدنه (برگ ها): بدنه یا برگهای این کاکتوس، آبی نقره ای تا سبز آبی است، تخم مرغی شکل که از عرض به دو نیم شده است و با یک شکاف V شکل که در امتداد برش گسترده شده است. هر نصف تخم مرغ بریده شده دقیقا اندازه یک برگ ضخیم این گیاه است و هر سال مجموعه ای از برگ های جدید در محل شکاف ظاهر می شود و به صورت عمودی روی جفت برگ های قبلی چیده می شوند.

گل ها: گل های این گیاه نسبتا بزرگ و به رنگ های قرمز، بنفش، زرد یا به ندرت سفید هستند که از قسمت شیار مرکزی ظاهر می شوند. گل های آن مانند گل آفتابگردان بزرگ است. رنگ های گل این گیاه کاملا متغیر هستند حتی در گونه های مشابه. زرشکی، صورتی، بنفش و سفید در بیشترین انواع رایج آن.  Argyroderma delaetii  در سایه های گوناگونی از رنگ زرد نیز وجود دارد که تا کنون ندیده اید.

فصل گلدهی: گل ها معمولا در اواخر پاییز ظاهر می شوند.

کشت

Argyroderma به آسانی رشد می کنند. این گیاهان در بارندگی زمستان رشد کرده و در تابستان به خواب می رود. نیاز به کمی آب دارد در غیر اینصورت پوست بیرونی آن خرد خرد می شود (شکاف های ناخوشایند) حداقل آب در تابستان زمانی است که گیاه شروع به پژمرده شدن کند، نیازمند زهکشی خوب است. در تابستان در سایه و محل خنک نگهداری کنید نیازمند آفتاب کامل یا سایه روشن است.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید