• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 04 / 16

آب قلیایی چیست؟ فواید و طرز تهیه آن چه می باشد؟

آب قلیایی

آب قلیایی معمولا به نام آب یونیزه شده معروف است که سطح pH آن از 7 بیشتر است. آب قلیایی فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد که در زیر به برخی از این فواید اشاره می شود.

فواید آب قلیایی

بسیاری از مردم معتقدند که نوشیدن آب قلیایی، فرایند پیر شدن سلول های بدن را آهسته تر می کند، از فساد دندان و آسیب به استخوان ها نیز جلوگیری می کند.

اغلب مردم غذاهای اسیدی زیادی می خورند، بنابراین برای به تعادل رسیدن سطح pH خون، مواد معدنی ضروری مثل منیزیم و کلسیم از استخوان، بافت و دندان ها خارج می شود و وارد خون می شود.

به علاوه مصرف آب قلیایی به تدریج سبب می شود از بیماری های مربوط به اختلال در استخوان مثل ورم مفاصل، استئوپروسیس و انواع اختلالات کلیه جلوگیری شود.

مصرف آب قلیایی به تدریج سطح pH خون را به حالت طبیعی بر می گرداند.

آب قلیایی قدرت نفوذ به داخل سلول ها را دارد و به این خاطر بسیاری از مردم معتقدند آب قلیایی بهتر از آب معمولی سبب هیدرات شدن (ترکیب شیمیایی با آب) بدن می شود.

در بحث زیبایی نیز، آب قلیایی به طور قابل توجهی از خشک شدن مو و پوست جلوگیری می کند.

تولید آب قلیایی

آب قلیایی محبوب ترین آب یونیزه شده از نظر مردم است، بنابراین باید بتوان آن را با استفاده از دستگاه های تقطیر به دست آورد. دستگاه تقطیر، آب معمولی را تبدیل به بخار می کند و مجددا با متراکم کردن بخار تبدیل به آب می کند، تقریبا از همین فرایند برای تولیدآب قلیایی نیز استفاده می کنند و ناخالصی ها و سموم اسیدی را از آب خارج می کنند.

اگر می خواهید آب یونیزه در منزل استفاده کنید، چند قطره لیمو یا عصاره لیموترش را به یک لیوان آب اضافه کنید. با این کار به طور قابل ملاحظه ای به سلامتی خود کمک کرده اید و لیموترش میوه ای است که در ایجاد خاصیت قلیایی در بدن مشهور می باشد.

یونیزه کننده های آب

اگر قصد دارید دستگاه تولید آب قلیایی بخرید قبل از آن به چند نکته توجه کنید.

اول این که آیا می خواهید دستگاه تقطیر قابل جابجایی باشد یا خیر. برخی دستگاه ها کوچک و قابل حمل است و به سر شیر آب منزل نصب می شود از مکانی به مکان دیگر قابل حمل است. اما نوع دیگر دستگاه این است که به طور دائمی بسته می شود و قابل حمل از سر شیری به سر شیر دیگر نیست و نسبت به نوع قابل حمل آن، آب را بهتر یونیزه می کند.

نکته دیگر این که در خرید این دستگاه باید دقت کنید که تمیز کردن آن به راحتی انجام گیرد تا هر چند وقت با تمیز کردن دستگاه، از آب خالص تری بهره مند شوید.

چگونه آب قلیایی را در منزل تولید کنید

آب قلیایی درجات مختلفی دارد و علت آن نیز واضح است که در سطوح pH مختلف آب یونیزه می شود. طرفداران آب قلیایی معتقدند که این آب متابولیسم بدن را بالا می برد، اسید خون را کاهش می دهد و جذب عناصر مغذی بدن را با سرعت بیشتر انجام می دهد.

pH آب را اندازه بگیرید.

قبل و بعد از قلیایی کردن آب، بایستی pH آب را چک کنید. pH آب به طور معمول 7 است اما ناخالصی ها این تعادل را به سمت اسیدی شدن متمایل می کند. سطح pH نرمال برای نوشیدن آب بین 8 تا 9 است که این pH، با قلیایی کردن آب به دست می آید.

بسته حاوی نوارهای اندازه گیری pH را خریداری کنید.

از فروشگاه های لوازم تصفیه آب، کیت اندازه گیری pH را خریداری کنید که شامل چندین نوار اندازه گیری pH و یک نمودار با رنگ های مختلف برای pH های مختلف وجود دارد.

قبل از قلیایی کردن آب، pH را اندازه بگیرید.

یک لیوان آب تهیه کنید و یک نوار از کیت pH را در لیوان غوطه ور کنید. چند دقیقه صبر کنید و رنگی که در نوار ظاهر شده است را با رنگ نمودار مقایسه کنید تا ببینید عدد pH چند است. این عدد را در برگه ای یادداشت کنید. سپس به یکی از روش های زیر آب را قلیایی کنید. آب بایستی pH 8 یا 9 داشته باشد.

آب قلیایی

استفاده از جوش شیرین

1/8 قاشق غذاخوری یا 600 میلی گرم جوش شیرین را به 237 میلی لیتر آب اضافه کنید. جوش شیرین خاصیت قلیایی دارد و وقتی به آب افزوده می شود خاصیت قلیایی آب را نیز افزایش می دهد. آب را هم بزنید تا جوش شیرین به طور کامل در آب مخلوط شود.

اگر رژیم غذایی کم سدیم دارید، جوش شیرین به آب اضافه نکنید. جوش شیرین سدیم بالایی دارد.

استفاده از لیمو ترش

لیمو ترش بار الکتریکی منفی دارد. وقتی یک لیوان آب لیموترش می نوشید، بدنتان به بار الکتریکی منفی لیموترش واکنش نشان می دهد و در هنگام گوارش، آب را قلیایی می کند.

پارچی را از آب پر کنید. یک لیمو ترش را به 8 قسمت برش بزنید. لیمو ترش را به آب اضافه کنید ولی آن را در آب فشار ندهید. درب پارچ را بگذارید و اجازه دهید یک شب برای 8 تا 12 ساعت در دمای معمولی اتاق بماند. اگر تمایل دارید 1 قاشق غذاخوری نمک دریای هیمالیایی صورتی رنگ را به آب لیمو اضافه کنید.

آب قلیایی

محلول pH را اضافه کنید.

محلول pH محتوی مواد معدنی قلیایی قوی ای است. این محلول را از فروشگاه های فروش لوازم تصفیه آب و یا از طریق اینترنتی خریداری کنید. با توجه به pH آب، میزان قطره ای که از محلول بالا می چکانید در راهنمای این محلول، مشخص شده است.

به یاد داشته باشید که محلول pH  خاصیت قلیایی آب را افزایش می دهد و بدانید که کلر یا فلوراید و یا ناخالصی های دیگر آب را فیلتر نمی کند.

آب اسیدی که از تصفیه آب خارج می شود را دور نریزید بلکه این آب می تواند بسیاری از انواع باکتری ها را از بین ببرد. بنابراین از آب اسیدی می توانید برای استحمام و کشتن باکتری هایی که روی پوست شما جای گرفته اند، استفاده کنید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. هم اب تصفیه میشه با اضافه کردن اب لیمو هم مزش بهتر میشه هم بعلت داشتن ویتامینc سیستم ایمنی قوی میشه کلا من پیشنهاد می کنم با چایی هم اب لیمو مصرف بشه

  2. خیلی ممنون مرسی خوب بوب

  3. مخلوط آب لیمو ترش وعسل دریک لیوان آب روزانه درمان بسیاری ازبیماریهاست ونشاط بخش میباشد

  4. با سلام
    من پیشنهاد خوبی برای اینکه بتونید با هزینه بسیار پایینی آب قلیایی تهیه کنید براتون دارم. لطفا در صورت تمایل به من ایمیل بزنید تا شما رو راهنمایی کنم .
    engsanat@gmail.com

  5. آب یونیزه قلیایی تاثیر شگرفی در دستگاه گوارش،ورم روده و معده،یبوست و سایر مشکلات گوارشی دارد
    لطفا اطلاع رسانی کنید

  6. سلام
    آب يونيزه برای کم کاری تيروئيد هم مفيید است.
    اگر آب را بجوشانیم هم تا حد قابل ملاحظه ای سبک می شود.

  7. من هم دستگاه قابل حمل آب قلیایی رو استفاده می کنم و خیلی خیلی راضی هستم

  8. سلام
    من وسیله ای را میشناسم که معمولا در اروپا استفاده میشه و آب را قلیایی میکنه اما دستگاه نیست و قابل حمل هست به قیمت 70 هزار تومان هم هست به نظر من از دستگاه خیلی بهتره خودم استفاده کردم

  9. پرفوسور منوچهر جعفریان: مصرف آب قلیایی درمان نیمی از بیماریهاست و از هشتاد درصد بیماریها پیشگیری میکند ، من دستگاهی میشناسم به اسم استیک آلکالاین نوترون، خودم استفاده میکنم و علاوه بر رفع مشکلات گوارشیم به لطافت پوست و موهام کلی اضافه شده ضمن اینکه از افتادگیه پوستم هم جلوگیری میکنه،

  10. ليمو خودش منشا اسيد بعد چطوري آب رو قليايي ميكنه…. به اين سادگي بود تو هر باكس آب معدني 2تا ليمو ميذاشتن مينوشتن پس از قليايي كردن . ميل شود!!!!!

  11. با سلام
    در متن آمده است: لیمو ترش بار الکتریکی منفی دارد. وقتی یک لیوان آب لیموترش می نوشید، بدنتان به بار الکتریکی منفی لیموترش واکنش نشان می دهد و در هنگام گوارش، آب را قلیایی می کند.
    به کلمه در هنگام گوارش توجه کنید.

  12. سلام به تمامی دوستان
    اگر شخصی اطلاعاتی در مورد تولید آب قلیایی به صورت صنعتی داره به من کمک کنه ممنون میشم.
    hamiddakbari@yahoo.com

  13. سلام ، واقعا کسی تاثیرآب یونیزه رو در دیابت تجربه کرده وخواستم بدونم در دیابت نوع 1هم تاثیرداره

  14. با سلام
    از این پس سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ بپرسید
    سوال و جواب خود را می توانید در آدرس زیر ببینید
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=337&qa_1=%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D8%A8-%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA&show=355#a355

  15. سلام
    دوستان ایجاد آب قلیایی بوسیله دستگاه های تصفیه آب امکان پذیر نیست.
    برای داشتن آب قلیایی میتوانید از استیک آلکالاین استفاده کنید که یک استوانه ای است که داخلش سرامیک هایی وجود دارده که آب رو از حالت اسیدی به قلیایی تبدیل میکنه که با یک استوانه میتونید در نیم لیتر آب 270 بار آب قلیایی میل کنید.
    *****************

  16. سلام من میخوام اب رو اسیدی کنم ایا دسگاهی هست یا میشه خودمون اب رو اسیدی کنییم چوم من برای زالو نیاز دارم اب رو اسیدی کنم کمکم کنید

  17. با سلام
    از این به بعد سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح فرمایید
    سوال و پاسخ خود را در آدرس زیر می بینید
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=618&qa_1=%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A2%D8%A8

  18. مگه لیمو ترش خاصیت اسیدی نداره؟ چجوری خاصیت قلیایی میده به آب

  19. با سلام
    از این پس سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح فرمایید
    سوال و پاسخ شما به آدرس زیر انتقال یافت
    http://www.yadbegir.com/porsesh/index.php?qa=693&qa_1=%D9%84%DB%8C%D9%85%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D9%82%D9%84%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%87

  20. استیک قلیایی کننده و آلکالاین نوترون با بالا بردنPH آب به بیش از 8 و پایین آوردنORP آن تا حدود 100، آب مصرفی را به یک مایع سلامت بخش و ضدسرطان تبدیل می‌کند. شما با مصرف آب قلیایی آلکالاین، به سلامت سیستم گوارش و بهبود متابولیسم بدن خود کمک می‌کنید و همچنین با توجه به آنتی‌اکسیدان بودن این آب با مصرف روزانه و مستمر، احتمال بروز سرطان را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهید داد
    تحقیقات معتبر دانشگاهی و علمی استاندارد نشان می‌دهد که یکی از موثرترین راه‌های تداوم سلامتی در بدن، مصرف آب قلیایی است. آب قلیایی به آبی گفته می‌شود کهPH آن بالاتر از 8 باشد و همچنینORP پایین‌تری نسبت به آب‌های آشامیدنی و معمولی، معدنی و شهری داشته باشد. آب قلیایی باPH بالاتر از 8 به سلامت دستگاه گوارش شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتر و منظم‌تری داشته باشد. ORP پایین در آب قلیایی آلکالاین باعث به وجود آمدن حالت آنتی اکسیدان می‌شود. آنتی اکسیدان به موادی خطاب می‌شود که خاصیت ضد اکسیدکنندگی داشته باشند. به عنوان مثال همانگونه که تجمع آب بر روی فلزاتی همچون آهن، فولاد و مس باعث اکسید شدن یا به عبارتی زنگ زدن آن‌ها می‌شود، تجمع آب با خاصیت اسیدی وPH پایین وORP بالا در بدن نیز باعث اکسید شدن سلول‌های بدن می‌گردد، تجمع سلول‌های اکسید شده در بدن نیز یکی از عوامل اصلی سرطان در انسان نیز شناخته شده است. از دیگر خوراکی‌هایی که باعث بوجود آمدن حالت اسیدی در بدن و اکسید شدن سلول‌ها می‌شوند، می‌توان به نوشابه‌های گازدار و غذاهای آماده که حاوی مواد نگهدارنده هستند، نام برد که مصرف آب قلیایی آلکالاین به از بین بردن تاثیرات سوء این خوراکی‌ها کمک می‌کند
    **************

  21. با سلام
    برای خرید مطمئن یک دستگاه قلیائی کننده آب منزل چطوری اقدام کنیم-ضمن اینکه دستگاه تصفیه آب اکوجای در منزل داریم

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید