• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 11 / 14

طرز تهیه کرم باواریا

کرم باواریا دسر خوشمزه و خوش رنگی است، می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید و برای کودکان خود به عنوان میان وعده به جای خوراکی هایی که با مواد نگهدارنده تهیه می شوند جایگزین کنید. مواد اولیه این کرم معمولا در دسترس همه می باشد و روش تهیه آن نیز بسیار ساده است.

طرز تهیه دسر باواریا

مواد لازم برای کرم باواریا
  •  پودر ژلاتین چهار قاشق غذا خوری
  •  زرده تخم مرغ دو عدد
  •  پودر قند سه چهارم لیوان
  •   وانیل مقداری
  •  شیر چهار لیوان
  •  خامه صبحانه نصف لیوان
  •  کاکائو به میزان دلخواه
طرز تهیه

برای آماده کردن ژلاتین می توانید به روش بن ماری (گرم کردن و حل کردن مواد غذایی روی بخار آب را طریقه بن ماری میگویند) عمل کنید. مقداری آب داخل کتری یا قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید سپس یک آبکش فلزی روی درب آن قرار دهید. چهار قاشق غذا خوری پودر ژلاتین را روی نصف لیوان آب سرد بپاشید و لیوان را روی آبکش قرار دهید تا ژلاتین ذوب شود.

ابتدا ظرف مناسبی را انتخاب کنید و زرده تخم مرغ را جدا کرده و داخل ظرف بریزید، سپس پودر قند و کمی وانیل را به زرده تخم مرغ افزوده و با همزن برقی مخلوط کنید تا جایی که مواد کرم رنگ و کشدار شود.

شیر را داخل ظرف مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد بعد از اینکه جوش آمد از روی حرارت برداشته و کم کم به زرده اضافه کنید و هم بزنید تا زرده نبندد.

بعد از اینکه مواد کمی که خنک شد خامه صبحانه و ژلاتین رقیق شده را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

یک ملاقه بردارید و با آن مقداری مواد را درون ظرف دیگری بریزید و مقداری کاکائو که به سلیقه و ذائقه خودتان بستگی دارد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یک رنگ شود.

قالب مناسبی را انتخاب کنید و مواد کاکائویی را درون قالب بریزید، سپس داخل یخچال بگذارید تا کمی خود را بگیرد.

هنگامی که مواد کمی نیمه بند شد آن را از یخچال بیرون بیاورید و بقیه مواد سفید رنگ را روی آن بریزید. حدودا 4 الی 5 ساعت درون یخچال بماند تا کاملا خود را بگیرد.

ظرف مناسبی انتخاب کنید سپس قالب را از یخچال بیرون آورده و آن را داخل ظرف برگردانید.

برای تزئین دسر می توانید با گذاشتن شکلات هایی با طعم های مختلف یا ذوب کردن شکلات کاکائویی و ریختن روی دسر آن را تزئین کنید، یا مقداری برش میوه در کنار ظرف قرار دهید، این به سلیقه شما بستگی دارد.

درست کردن این دسر بسیار آسان است و به راحتی می توانید در منزل آن را تهیه کرده و به عنوان دسر، برای هضم بهتر غذا از آن استفاده کنید. و انتخاب مناسبی برای عصرانه یا مهمانی های دورهمی است.

هدی اسلامی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید