• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 04 / 27

تمرین نوشتن ده دقیقه ای همراه با خلاقیت

neveshtan2

اگر فکر می کنید برای نوشتن فرصت ندارید باید در این عقیده خود تجدید نظر کنید. فکر کنید در زمان کوتاه 10 دقیقه و با استفاده از تکنیک نوشتن خلاق ریتا دُو چه چیزی می توانید ارائه دهید.

در نوشته ده دقیقه ای خود از یک ضرب المثل معروف، سخنان نغز، سخن بزرگان و داستان های عبرت انگیز استفاده کنید. ( مانند: «نه راه پیش داری نه راه پس» ، «تا واپسین دم» ، «سحر خیز باش تا کامروا شوی» ، «غیر ممکن ها در برابر اراده مردان بزرگ ممکن می شوند»، «سوزن در انبار کاه» و از این قبیل) با انجام این تمرین ها به مرور متوجه می شوید که توانایی های شما در زمینه نوشتن افزایش پیدا کرده است. حال این تمرین را با استفاده از پنج تا از کلمات زیر تکرار کنید.

پرتگاه

تمشک

سوزن

ابر

صدا

مادر

زوزه باد

تازیانه

از نوشتن یک داستان نهراسید. هم اکنون شروع کنید فقط سعی کنید از قواعد دستور زبان پیروی کنید. هر چیزی را که به فکر شما می رسد بدون نگرانی از خوب و بد بودن آن بنویسید. ممکن است از نوشته خود شگفت زده شوید. و اگر این گونه نبود دوباره تمرین کنید با جملات و کلمات جدیدتر با مطالعه بیشتر.

همیشه نوشته خود را باز بینی کنید. مشکلات آنرا رفع نمایید درباره موضوع که می خواهید بنویسید تحقیق کنید و یادداشت برداری کنید. سخنان بزرگان را درباره موضوع خود مطالعه نمایید. در میان نوشته های دیگران بگردید می توانید از هر نوشته ای اطلاعات ارزشمند یا سخنانی زیبا بیرون بکشید تا در نهایت یک مقاله ارزشمند ارئه دهید.

برای شروع به نوشتن می توانید با چند جمله شروع کنید و سپس جزییات بیشتری به آن اضافه کنید یا داستان خود را در یک صفحه بنویسید سپس آنرا با جزییات بیشتر به بیست صفحه پنجاه یا بیشتر اضافه کنید.

نوشته: جینی وییهارت

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید