• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 24

معرفی کتاب هایی در زمینه کاهش استرس در امتحانات و مدیریت استرس

 کتاب راهبردهایی برای مبارزه با استرس امتحان و رسیدن به موفقیت

نویسنده: ویل استرینگر

مترجم: طوبی مردانی

نشر: نوین توسعه

سال نشر: 1396

تعداد صفحه: ‏‫58

معرفی کتاب راهبردهایی برای مبارزه با استرس امتحان و رسیدن به موفقیت
معرفی کتاب

اضطراب امتحان، اضطرابی است که با خود پنداره ضعیف دانش آموز درباره توانایی های ذهنی اش شناخته می شود و موجب کاهش عملکرد او در روزهای پایانی سال تحصیلی می شود. میزان قابل قبولی از تنش و دلهره در زمان امتحان می تواند سیستم عصبی خودکار انسان را فعال کند و موجب هوشیاری بیشتر او برای کسب موفقیت در امتحان شود. دلیل اصلی این اضطراب همیشه کم کاری، تنبلی و یا عدم تسلط بر محتوای درس ها نیست، بلکه گاهی دانش آموزان موفق، با انگیزه و درس خوان نیز دچار آثار منفی اضطراب ناشی از امتحان می شوند. این کتاب به شما کمک می کند که با استرس امتحانات مبارزه کنید و به موفقیت برسید.

 کتاب روش های کاهش اضطراب در امتحان

نویسنده: عاطفه مرادی سیوکی،غلامرضا قویدل

ناشر: چشم انداز قطب

تعداد صفحات نسخه چاپی: 100

سال نشر: 1395

مشخصات کتاب روش های کاهش اضطراب در امتحان
معرفی کتاب

در طول وقایع، افکار و تجربیات مهم زندگی استرس زیادی بر افراد وارد می شود. استرس در صورتی که به مدت طولانی ادامه یابد سلامت جسمانی و روانی فرد را تحت الشعاع قرار داده و تبعات نامطلوبی چون مراجعه مکرر به پزشک به علت مشکلات روان – تنی، اضطراب و افسردگی را در پی خواهد داشت. از لحاظ نظری افشای هیجانی با شکستن فرایند بازداری باعث کاهش استرس شده و از این طریق از مشکلات روانی جسمانی می کاهد.

کتاب کار مدیریت استرس به شیوه شناختی – رفتاری

نویسنده: مایکل آنتونی، گیل ایرونسون، نیل اشنایدرمن،

مترجم: حمیدطاهر نشاط دوست، سیدجواد آل محمد، سولماز جوکار

تعداد صفحه: 168

نشر: جهاد دانشگاهی (دانشگاه اصفهان) (22 تیر، 1389)

کتاب کار مدیریت استرس به شیوه شناختی - رفتاری

معرفی کتاب

استرس می تواند تاثیر منفی و مخربی بر سلامت هیجانی و جسمی داشته باشد. بسیاری از افرادی که تحت استرس مزمن قرار دارند، احساس عدم کنترل بر زندگی و انزوای اجتماعی می کنند و از اضطراب و افسردگی رنج می برند. همچنین استرس می تواند عملکرد ایمنی را، که یکی از عوامل اساسی در سلامت جسمی است، کاهش دهد.

این کتاب یک برنامه ی درمان گروهی است که از لحاظ علمی و عملی مورد تائید قرار گرفته است و به افراد می آموزد که چگونه استرس به شیوه ی شناختی – رفتاری، مدیریت استرس را با آموزش آرمیدگی تلفیق می کند.

 کتاب مدیریت استرس

نویسنده: آلن الکین

 مترجم: اکرم قیطاسی

 ناشر: آوند دانش

 معرفی کتاب مدیریت استرس

معرفی کتاب

کتاب مدیریت استرس مهارت ها و تخصص هایی را بیان می کند که برای مدیریت و کاهش موثر استرس در زندگی لازم است و همچنین درک اینکه استرس مان ناشی از چیست، چگونه بر ما تاثیر می گذارد و مهم تر آنکه چه کاری می توانیم در مورد آن انجام دهیم تا از تنشی که ناشی از استرس زیاد است رها شویم و به آرامش برسیم.

  کتاب چگونه استرس امتحانات را کنترل کنم

نویسنده: فاطمه قمری

موضوع: کتاب‌های درسی و دانشجویی

تعداد صفحات: ۱۴

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

 کتاب چگونه استرس امتحانات را کنترل کنم
معرفی کتاب

با فرا رسیدن ایام امتحانات، دلهره دانش آموزان هم شروع می شود. آنان در هر سن و سالی که باشند باز هم چون نگرانی های مختلف مربوط به درس خواندن در ذهن شان شکل می گیرد دچار اضطراب و ترس از امتحان می شوند. گروهی از دانش آموزان, عصبانی، افسرده، پریشان، ناراحت و مضطرب می شوند و گروهی دیگر، چنان آشفته و نگران می شوند که پاسخ سوالات ساده را هم از یاد می برند. سرفصل های این کتاب:

استرس امتحان چیست؟
نکاتی درباره ی استرس امتحان
روش های پیشگیری از استرس امتحان
روش های کاهش اضطراب امتحان
همین حالا استرس را کنترل و مهار کن!

 کتاب آسیب شناسی استرس و شیوه های کنترل

نویسنده: محمدحسن احمدی

ناشر: سیادت

دسته: کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان

تعداد صفحات: ۱۳۵

تاریخ انتشار: ۱۳۹۲

 کتاب آسیب شناسی استرس و شیوه های کنترل
معرفی کتاب

هدف کتاب حاضر آشنایی خوانندگان با مفهوم استرس، عوامل مؤثّر و تأثیر آن بر بهداشت روانی و سلامت جسمانی، روش‌های مقابله و ارزیابی آن است.

نیرومندترین روش کاهش سطوح استرس تغییر شیوه تفکر خود از صحبت های منفی و بی منطق با خود و تاکید بر مقابله نکردن با صحبت های درونی منطقی تر و مثبت تر و تاکید بر مقابله سازنده است.

انسان ها مهم ترین عملیات تسکین و آرامش را در ذهن خود انجام می دهند.

تهیه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید