• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 24

برترین جاذبه های گردشگری پکن چین

پکن، پایتخت کشور چین، شهری شلوغ، پرجمعیت و پر سر و صدا است. پایتخت چین، شهری جذاب بوده و با اینکه شهری مدرن است برخی جنبه های سنتی و باشکوه خود را نیز حفظ کرده است. این شهر برای قدم زنی، غذا خوردن در کوچه ها و خیابان های باریک چین (هوتونگ)، لذت بردن از غذاهای لذیذ در بازار های غذای شبانه و یا دیدن برخی از جاذبه های مهم گردشگری پکن انتخاب خوبی است.

گولو و ژونگلو (Gulou and Zhonglou)

گولو و ژانگلو که در انگلستان به برج های ناقوس و دهل معروف هستند، در گذشته و در سلسله های مینگ و یوان، نگهدارنده زمان رسمی پکن بوده اند. امروزه این برج ها از جمله جاذبه های گردشگری پکن هستند که در مورد معماری سنتی چین اطلاعاتی در اختیار گردشگران قرار می دهند. گولو (برج ناقوس) در محل تقاطع گولو و خیابان دیانمن (Di’anmen)قرار گرفته است، این برج در سال 1272 توسط کوبلای خان تاسیس شده است. افرادی که بتوانند از پله های شیب دار این بنا بالا روند، با منظره زیبایی از شهر پکن مواجه خواهند شد. ژونگلو، برج دهل، در نزدیکی برج ناقوس قرار دارد. هر دو در یکی از اندک نواحی باقی مانده هوتونگ پکن واقع شده اند.

Gulou and Zhonglou در پکن

معبد لاما (Lama)

معبد یانگ هی لاما ( قصر آرامش و هارمونی)، در قسمت شمال شرقی پکن استقرار یافته است و یکی از بزرگترین معابد بودایی تبتی دنیاست. این معبد توسط یک امپراتور چینی تاسیس شده است. طی گذشت سال ها، راهب های تبتی ها و مغول بسیاری در این مکان زندگی کرده و آموزش دیده اند و حتی امروزه نیز راهب هایی در این مکان اقامت دارند. در این معبد تندیس 26 متری (85 پایی) بودای میتریای قرار دارد که تنها از یک تکه چوب محکم و سخت صندل سفید ساخته شده است. 

معبد Lama، پکن

پارک بی های (Beihai)

دیدن پارک بی های واقع در بخش مرکزی شهر پکن در هر زمان از سال لذت بخش خواهد بود. درست همانند سایر پارک های محبوب پکن، مردم در فصل زمستان روی دریاچه یخ زده اسکی کرده و در فصل بهار و زمانی که درختان شکوفه میدهند در این پارک قدم می زنند. سبک تبتی معبد دوگوبای (Dagoba) سفید در جزیره کاینگهوآ (Qionghua)جاذبه قابل توجهی در پکن است. زمانی این پارک تفریحگاهی اشرافی بود چرا که نزدیک به شهر ممنوعه قرار داشت. صبح های تعطیلات آخر هفته بهترین زمان برای رفتن به این پارک است چرا که در این اوقات، شاهد این خواهید بود که چینی ها به رقص پرداخته، آواز کارائوکه و یا اپرای پکن سر داده، بدمینتون بازی میکنند و یا به اجرای ارکست های چهار نفره می پردازند همچنین میز غذاهای متنوعی برای پذیرایی وجود دارند.

پارک بی های (Beihai)، پکن

میدان تیان آنمن

این میدان که گرداگرد آن آثار تاریخی به سبک شوروی و ساختمان های دولتی قرار دارند، بزرگترین میدان جهان است. این مکانی متحیر کننده، جایی است برای پرسه زدن و دیدن گردشگرانی که از سر تا سر چین آمده اند تا آنجا را ببینند. بسیاری از این افراد کسانی هستند که برای اولین بار است پایتخت خود را می بینند. مراسم پرچم را صبحگاه و هنگام غروب میتوان در بخش انتهایی شمال این میدان تماشا کرد. در مقابل دروازه میدان تیان آنمن 4 شیر مرمرین قرار دارد، شیری که در سمت شمال غربی دروازه قرار دارد، جای یک گلوله را در سینه خود دارد که باقی مانده از کشتار میدان تیان آنمن در سال 1989 است.

میدان تیان آنمن، پکن

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی در فاصله 15 کیلومتری مرکز پکن قرار دارد و کاملا توسط تپه های قدیمی و دریاچه کانمینگ (Kunming) احاطه شده است. از نام این کاخ مشخص است که محل اقامت قانون مداران اشرافی چین در فصل تابستان  بوده است (محلی دنج در همسایگی شهر ممنوعه). اساسا باغ های این کاخ در سال 1750 شکل گرفته اند، که دربردارنده سبک های مختلفی از باغ ها و اماکن اطراف چین می باشند. دریاچه کانمینگ تنها به منظور تقلید از دریاچه غربی در هانگژو ایجاد شده است.

کاخ تابستانی، پکن

کاخ تابستانی پکن در شمال غرب مرکز پکن، چین قرار دارد و از اغلب بخش‌هایی این شهر به راحتی در دسترس است. ارتفاع این کاخ ۶۰ متر است و نوع معماری این کاخ از نوع کلاسیک است. در دسامبر سال ۱۹۹۸، یونسکو کاخ تابستانی پکن را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید