• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 08 / 01

سریعترین خودروی جهان نتوانست رکورد رسمی ثبت کند

هنسی ونوم جی تی خودروی سوپر اسپرتی است که توانست بالاترین رکورد سرعت یعنی 435.3 کیلومتر در ساعت را ثبت کند این سرعت فقط یک کیلومتر از سرعت بوگاتی ویرون بیشتر بود.

این تست در مرکز فضایی کندی در فلوریدای امریکا انجام شد در باند فرود 5 کیلومتری شاتل انجام گردید، هر چند این رکورد به صورت رسمی ثبت نشد چون تست به صورت یک طرفه انجام شد در حالیکه طبق استاندارد گینس باید در خلاف جهت هم آزمایش تکرار می شد تا وضعیت باد مخالف یا موافق تاثیری بر رکورد نداشته باشد.

سریعترین خودروی جهان

حداکثر سرعت توسط داوران بی طرفی تایید گردید. همچنین این خودرو سریعترین خودروی جهان از نظر رسیدن به سرعت 300 کیلومتر در ساعت است که توانسته در زمان 13.6 ثانیه به 300 کیلومتر و در زمان 14.5 ثانیه به سرعت 322.8 کیلومتر بر ساعت دست یابد که معادل 200 مایل در ساعت است و این هم رکورد دیگری است که به نام این خودروی فوق سریع ثبت شده است. هنسی این رکورد ها را مدیون وزن کم خود یعنی 1244 کیلوگرم و توان بالای موتور خود یعنی دقیقا 1244 اسب بخار یعنی برای هر کیلوگرم از وزن خود یک اسب بخار نیرو دارد! که این نیرو را از موتور وی شکل 8 سیلندر خود با سیستم توربوی دوقلویش می گیرد.

تاخمین زده می شود که این خودرو توان رسیدن به سرعت 447 کیلومتر در ساعت را هم داشته باشد. بد نیست بدانید این خودروی رویایی در مدت 2.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت یعنی 60 مایل در ساعت می رسد و اگر همچنان پدال گاز را فشار دهید 2.9 ثانیه بعد به سرعت 160 کیلومتر در ساعت می رسد.

هنسی ونوم جی تی

گیر بکس هنسی ساخت کمپانی ریکاردو و 6 سرعته است جالب است بدانید با دنده یک می توانید به حداکثر سرعت 111 کیلومتر در ساعت دست یابید و با دنده 2 به حدکثر سرعت 168 کیلومتر در ساعت دست خواهید یافت.

شاسی این خودرواز فیبر کربن و کامپوزیت آلومینیم ساخته شده است.

ترجمه و تحقیق: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. پراید بهتره!

  2. چرا در اتومبیل های جدید همش دنبال سرعت بیشتر هستن ولی به ایمنی کمتر دقت میکنن ای کاش ماشینها استاندارد سرعت داشتن مثلا بیشتر از 100تا نمیرفتن من که با دوچرخه 20کیلومتر در ساعت میرم به موقع هم به کارم میرسم

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید