• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 23

 برترین جزایر دنیا برای گردشگری

علاقه مندان به مکان های آرامش بخش و دور از هیاهو، توریست ها، گردشگران و افرادی که می خواهند یک سفر رویایی را تجربه کنند می توانند به یک جزیره سفر کنند و لذت یک مسافرت به دور از تکنولوژی، کار و مشغله زندگی و هیاهو را بچشید.

جزیره های زیبایی در سراسر جهان وجود دارد که پذیرای توریست می باشند و از ارائه امکانات رفاهی و تفریحی خوبی برخوردار هستند. تعدادی از این جزایر که از نظر بکر بودن و گردشگری جزء برترین ها هستند را در این مقاله لیست کرده ایم که از سوی مخاطبان مجله Conde Nast Traveller انتخاب شده است.

از بین ده عدد جزیره برتر سه جزیره در آسیا قرار دارد. برای رسیدن به این جزایر نیاز به تعهد، وضعیت مالی مناسب و زمان وجود دارد.

در ادامه با این جزایر رویایی آشنا می شوید.

  جزیره بالی/ اندونزی، امتیاز ۶۱/ ۸۷

 برترین جزایر دنیا

وب سایت یاد بگیر دات کام مقاله ای از سفر نامه بالی منتشر کرده است که توسط یکی از دوستان نوشته شده است و می توانید تجربیات سفر به جزیره بالی را با تمام جزئیات و چگونگی ارائه خدمات و هزینه های آن آشنا شوید. بالی زیبا ترین و مشهورترین جزیره اندونزی است که در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق، قرار گرفته است. عبور از کنار معابد متعدد و زیبای آن بسیار لذت بخش است و همچنین مزارع برنج پلکانی جزیره بالی بسیار دیدنی می باشند.

  جزیره هوار، کرواسی، امتیاز 75/ 87

 جزیره هوار، کرواسی

مرکز جزیره و شلوغ‌ترین مقصد مسافران طی فصل‌های شلوغ، روزانه حدود 20 هزار نفر را در خود جای می‌دهد. این موضوع واقعا باعث تعجب است که چگونه این تعداد در یک شهر کوچک گنجانده می‌شوند؛ شهری که مملو است از ساختمان‌هایی با معماری گوتیک که با دیوارهای قرن سیزدهمی احاطه شده‌اند و خیابان‌هایی که در اطراف این دیوارها قرار گرفته‌اند.

  جزیره ایسکیا، ایتالیا، امتیاز 53/ 88

برترین جزایر دیدنی جهان

ایسکیا (ایتالیایی: Ischia) جمعیت این جزیره توریستی (از ۲۰۰۹) بیش از ۶۰ هزار نفر است. ایسکیا شکلی ذوزنقه‌مانند دارد. از شرق به غرب آن حدود ۱۰ کیلومتر است و از شمال به جنوب ۷ کیلومتر. مساحت جزیره ۴۶٫۳ کیلومتر مربع است.

برآمدگی عظیم آتشفشانی ایسکیا بزرگ‌ترین و فعال‌ترین آتشفشان منطقه ناپل است. این جزیره ترکیب خاصی از شهرهای دارای چشمه‌ آب گرم، باغ‌های متروکه و گورستان‌های مدفون شده است. همچنین باید به چشم‌اندازهای زیبای این منطقه هم اشاره کنیم؛ چشم‌اندازهایی که مملو از جنگل و باغ‌های انگور و شهرهای کوچک دیدنی هستند.

جزیره کائوآئی، هاوایی، امتیاز 72/ 88

جزایر هاوایی

کائوآئی (Kauai) یکی از جزایر هشت‌گانه ایالت هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام است که مساحت آن ۱٬۴۵۶٫۴ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۶۵٬۶۸۹ (از ۲۰۰۸) می باشد.

دره‌ها و مناطق سرسبز سواحل شمالی تصویر کامل و حقیقی از حاصلخیزی هستند. جای بکر و دست‌نخورده‌ای بین دره هانالی و پایان جاده وجود دارد که وقتی به آن نگاه می‌کنید، به سادگی می‌توانید تصور کنید زندگی برای اهالی باستانی هاوایی چگونه بوده است.

یکی از تجربه‌های خوب در این جزیره شنا کردن در دریای قلیایی است که اگر با خوردن نوشیدنیِ گیاهی و تازه همراه شود می‌تواند لذت فوق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان آورد. البته افرادی که به این جزیره سفر کرده‌اند می‌گویند خوابیدن روی شن‌های نمکی و گرم سواحل این جزیره هم بسیار لذت بخش است.

جزیره مائوئی، هاوایی، امتیاز 17/ 89

بهترین جزایر توریستی دنیا

مائوئی (Maui) یکی از جزایر هشت‌گانه ایالت هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام است.
نظر امی بالفور را درباره مائوئی می‌خوانیم؛ « در سفر اولم به مائوئی در رشته تپه‌های وایهی پیاده‌روی کردم و فاصله بین کوه‌های غربی مائوئی را با زیپ‌لاین طی کردم و به‌ خاطر همین ماجراجویی‌هاست که من به جذابیت‌های طبیعی مائوئی علاقه‌مند شده‌ام. بعد از این کار‌ها در خلیج ماکنا کایاک‌ سواری کردم، از گودال بزرگی پیاده عبور کردم و در چشمه آب داغ مولوکینی غواصی کردم. چیزی که من را مشتاق می‌کند تا دوباره به آنجا برگردم، چشم‌اندازهای زیبا و ماجراجویی‌هایی است که می‌توان به راحتی به آنها دسترسی پیدا کرد. به این موارد باید شیوه رفتار مردم را نیز اضافه کرد. مدیر مهمانخانه‌ای که در آن اقامت داشتم من را با مشتی پر از پول و راهکارهایی برای خوشگذرانی به آشپزخانه مانکی‌پاد می‌فرستاد. تمام این چیزها من را وسوسه می‌کند تا دوباره به آنجا بازگردم.»

 جزیره سانتورینی، یونان، امتیاز 19/ 89

جزیره زیبای یونان

سانتورینی با نام رسمی ثیرا جزیره‌ای در دریای اژه در کشور یونان است و نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی خاک اصلی یونان جای دارد. جمعیت این جزیره در حدود ۱۵۰۰۰ نفر است.

سانتورینی با صخره‌های چندرنگی که بالای دریا قرار گرفته‌اند، شبیه به یک کیک چند لایه به ‌نظر می‌رسد. جزیره اصلی ثیرا می‌تواند با خانه‌های سفید رنگ و باستانی که در بالای صخره‌ها قرار گرفته‌اند یا مثل کتیبه‌های یخی روی صخره‌های صاف ریخته‌اند نفستان را بند ‌آورد. زمان غروب خورشید، بازتاب نور روی ساختمان‌ها و درخشش نارنجی و قرمز صخره‌ها واقعا خیره‌کننده است.

جزایر گالاپاگوس، اکوادور، امتیاز 20/ 89

گردشگری اکوادور

 جزایر گالاپاگوس قابلیت این را دارد که شما را وادار کند جور دیگری به دنیا نگاه کنید. مخلوقاتی در این جزایر زندگی می‌کنند که در هیچ‌جای دیگری یافت نمی‌شوند. همین مخلوقات کاری می‌کنند که انسان‌ها با سعی و کوشش فراوان به دنبال عکس گرفتن و فیلم گرفتن از آنها باشند.

جزایر گالاپاگوس گروه-جزیرهای آتشفشانی در اقیانوس آرام، در ۹۲۶ کیلومتری غرب اکوادور می‌باشد. زبان رسمی در این جزایر اسپانیولی است و جمعیت آنها کمی بیش از ۲۵٬۰۰۰ نفر می‌باشد.این جزیره‌ها به عنوان یکی از میراث جهانی توسط سازمان یونسکو انتخاب شده‌اند.

جزایر با قدمت طولانی‌تر که با گذشت زمان، از منتل پلوم فاصله گرفته، بصورت تدریجی به زیر سطح آب رفته‌اند. این در حالی است که جزایر جوان‌تر مانند ایسابلا و فرناندینا، هنوز در حال شکل‌گیری هستند. آخرین فوران آتشفشانی در جزیره فرناندینا در سال ۲۰۰۹ رخ داد که مواد مذاب را هم به ساحل و هم به کاسه آتشفشانی آن آتشفشان در حال فوران سرازیر کرد.

هجده جزیره اصلی (جزایر دارای وسعتی بالاتر از ۱ کیلومتر مربع) در گروه جزیره گالاپاگوس وجود دارند.
جزایر گالاپاگوس در بیشتر روزهای سال، دارای آب و هوا معتدل است و بارش باران در آنجا کم می باشد.این مجمع‌الجزایر آتشفشانیِ منزوی و اکوسیستم لطیف و ظریفش، باعث شده که پوشش گیاهی این منطقه شبیه به یک چیز اسطوره‌ای باشد. این مکان یکی از معدود جاهایی است که از اثرات مخرب انسان‌ها تا حد زیادی به دور مانده است.

جزیره بوراکای، فیلیپین، امتیاز 67/ 89

مناطق توریستی فیلیپین

با وجود اینکه بوراکای فقط 7 کیلومتر ارتفاع دارد و جزیره خیلی بزرگی نیست اما به سرعت به بهترین مرکز توریستی فیلیپین تبدیل شده است و انرژی فراوانی درون خود دارد که باعث می‌شود رشد چشمگیری داشته باشد. در سال ۲۰۱۳ مخاطبان نشریه Conde Nast Traveller به این جزیره به‌عنوان دومین جزیره برتر دنیا رأی داده بودند.

مرکز تحرک این جزیره ساحل سفید و رویایی است که 4 کیلومتر طول دارد که مملو از فروشگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها است. مسیر ساحل به‌طور معمولی لبریز از بازدیدکنندگان و گردشگرانی است که اکثر آنها آسیایی هستند و بیشتر از کشورهایی مثل کره، تایوان و چین به جزیره سفر می‌کنند.

جزیره  هیلتون هد کارولینای جنوبی، امتیاز 83/ 90

جزایر بکر گردشگری

تعداد زیادی زمین گلف و اقامتگاه‌های خصوصی مدرن و شیک در این جزیره وجود دارد. هیلتون هد (Hilton Head Island) شهری در ایالت کارولینای جنوبی کشور ایالات متحده آمریکا است که جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۱۰ میلادی، ۳۷٬۰۹۹ نفر بوده‌است. این جزیره را می‌توان اولین مقصد گردشگری با برنامه‌ریزی طبیعی نامید. کاشف این جزیره، چارلز فریزر معتقد بود که یک اقامتگاه باید با طبیعت انطباق داشته باشد. پس باید برای ساختن ساختمان‌ها قوانینی در نظر گرفت و بر آنها پافشاری کرد. برای مثال هیچ ساختمانی نباید با بیشتر از پنج طبقه ساخته شود. یکی دیگر از شاخصه‌های این جزیره این است که در خیابان‌هایش کمترین چراغ ممکن استفاده شده. همین موارد است که به این مکان شخصیت ویژه‌ای داده است.

جزیره  پالاوان، فیلیپین،  امتیاز 15/ 93

برترین جزیره گردشگری دنیا

هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه آب‌هایی که اطراف پالاوان (Palawan) را گرفته است این جزیره را تعریف کند. با وجود اینکه فضای دریایی این جزیره با باقی جزایر منطقه جنوب شرقی آسیا برابر است و زندگی دریایی و خاکی در این مکان خیلی متنوع و گسترده است، باز هم جزو کم‌تراکم‌ترین مناطق فیلیپین به شمار می‌آید و در عین حال یکی از وسوسه‌کننده‌ترین جزایر آسیا است. جزیره پالاوان ۱۲٬۱۸۹ کیلومتر مربع مساحت و ۴۳۰٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

تنظیم: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید