• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 09 / 13

مراقبت از دندان و سفید کردن آن

همه افراد در مورد زیبایی دندان های سفید خود نگران هستند. تنها داشتن دندان سفید، نشانه سلامتی دندان و بدن نیست. سفیدی و سلامتی دندان بر زیبایی شما و جذابیت صورت شما می افزاید. درخشندگی و پاکیزگی دندان بر جذابیت شما می افزاید. در توجه و مراقبت از دندان نباید افراط کرد چرا که این کار به تدریج شما را خسته و دلزده کند. در این مقاله به چند روش ساده برای مراقبت از دندان و سفید کردن آن اشاره می شود.

برای سفید شدن بیشتر دندان، توت فرنگی را به دندان بمالید، به این صورت که چند توت فرنگی را در ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید سپس بر روی مسواک بمالید و مسواک بزنید.

دندان های خود را 2 بار در روز با خمیر دندان فلوراید دار مسواک کنید. یک لایه نازک از خمیر دندان را روی مسواک بمالید. مسواک را با حرکت دورانی روی دندان حرکت دهید تا به لثه ها آسیب نرسد.

دهان را بعد از 3 تا 5 دقیقه مسواک زدن، بشویید. به مدت 2 تا 3 دقیقه آب را در دهان بچرخانید. بایستی تمام خمیر از دهان خارج شود. اگر مسواک زدن را ترک کنید مسلما به دندان خود آسیب می رسانید.

زاویه مسواک با لثه حدود 45 درجه باشد. از خط لثه به سمت دندان به صورت دورانی مسواک را حرکت دهید تا بالا، پایین و پشت دندان کاملا تمیز شود. از حرکت افقی و خشن سطح زبر مسواک بر دندان خودداری کنید. مطمئن شوید که بین دندان ها و حفره های داخل دندان مسواک شود. پشت دندان را نیز تمیز کنید.

هر بار بعد از مسواک زدن، مقدار کمی آب اکسیژنه غرغره کنید ولی مواظب باشید که آن را قورت ندهید. سپس دهان را کاملا با آب بشویید.

حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید تا ذرات غذایی که بین دندان نفوذ کرده اند، خارج شوند چون مسواک به فضای بین دندان نمی تواند راه پیدا کند.

برخی مردم ترجیح می دهند جوش شیرین یا بیکربنات سدیم را به خمیر دندان خود بمالند.

جوش شیرین دندان را سفید نمی کند اما سبب خارج کردن پلاک و صفحات کوچک روی دندان می شود و بنابراین باعث درخشندگی دندان خواهد شد. پلاک، باکتری های کوچکی هستند که بر روی دندان ایجاد می شوند و در برخورد با غذا، تولید اسید می کنند بنابراین زمانی که این پلاک ها طولانی مدت بر روی دندان می نشینند، سبب پوسیدگی دندان و بیماری های لثه می شوند. توجه داشته باشید که زیاد از جوش شیرین استفاده نکنید چرا که ممکن است به مینای دندان صدمه بزند.

دندان های خود را با خاکستر بر جای مانده از سوختن چوب، مسواک بزنید. این کار باعث سفید شدن دندان می شود.

هر سه یا چهار ماه خمیر دندان خود را با خمیر دندان جدید از نوع دیگری جایگزین کنید.

مراقبت و سفیدی دندان

سبزیجات و میوه های تازه مانند هویج، بروکلی، سیب، توت فرنگی و خیار بخورید. این میوه ها به سفید شدن دندان شما کمک می کنند.

از خط لب و رژهای قهوه ای – نارنجی استفاده نکنید. این خط لب یا ماتیک های رنگ گرم، دندان های شما را زرد نشان می دهند و رنگ هایی مانند قرمز دندان های شما را سفیدتر متصور می کند.

از پوشیدن لباس و شال یا روسری کاملا سفید رنگ که در مجاورت صورت قرار دارد خودداری کنید چرا که دندان های شما را کمی زردتر نشان می دهند.

برای چکاب و تمیز کردن دندان هایتان به طور منظم هر 6 ماه به دندانپزشک مراجعه کنید.

خوردن خوراکی و نوشیدنی های شیرین را محدود کنید.

سیگار و قلیان نکشید و تنباکو را نجوید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید