• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 30

حلوای برشتوک با لایه شکلاتی

حلوای بروشتوک با لایه شکلاتی، حلوا یا شیرینی خشک با قالب کوچک گل، بسیار خوشمزه، زیبا و چشم نواز است که به علت سایز کوچک و ماندگاری بالا می توانید در کنار شیرینی های عید نوروز و میهمانی های عصرانه و یا چاشت نیم روز همراه چای قرار دهید.

طرز تهیه حلوای برشتوک بدون فر با لایه شکلاتی

در مقاله قبلی یاد بگیر دات کام، طرز تهیه “حلوای برشتوک یا حلوای سرد” به روشی دیگر و بدون قالب آموزش داده شد و در این مقاله این حلوا با قالب، همراه با لایه شکلاتی و در اندازه کوچک البته با دستور متفاوتی آموزش داده می شود.

اگر مطابق دستور عمل کنید مطمئن باشید شیرینی بسیار خوشمزه و زیبایی خواهید داشت که تمامی سنین از مزه آن استقبال می کنند.

مواد لازم
  •  شکلات تخته ای 50 گرم
  • آرد نخود 125 گرم (1 لیوان)
  •  روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
  • کره 70 گرم
  • پودر قند 50 گرم
  • پودر هل 1 قاشق چایخوری
طرز تهیه

ابتدا 50 گرم شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کنید. همان طور که می دانید روش بن ماری روش غیر مستقیم حرارت دادن به شکلات است. شکلات را داخل ظرف نسوز یا روحی یا استیل قرار دهید و روی کتری یا قابلمه آب در حال جوش بگذارید تا شکلات باز شود.

به تکه های شکلات، دو قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید تا بعد از ذوب شدن، روان و سیال شود.

قالب سیلیکونی را می توانید از فروشگاههای لوازم قنادی تهیه کنید.

حلوای برشتوک با قالب

شکلات باز شده را داخل ظرف سیلیکونی بریزید به طوری که یک لایه نازک در ته قالب قار بگیرد سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

در ادامه کار تابه مناسبی انتخاب کنید و آرد نخود چی را داخل آن بریزید و به مدت 10 تا 15 دقیقه تفت دهید، به طوری که تغییر رنگ ندهد و فقط بوی خامی آن گرفته شود.

در ظرفی دیگر 70 گرم کره را آب کرده و آرد نخود تفت داده شده را روی آن الک کنید. چون آرد داغ است از الک هایی استفاده کنید که ذوب و پاره نشود و مقاومت حرارت را داشته باشد. هنگامی که آرد و کره کاملا مخلوط شد از روی شعله بردارید و کنار بگذارید. سپس پودر قند و یک قاشق چایخوری پودر هل را روی آن الک کنید.

مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

سپس قالبی که کف آن شکلات ریخته بودید را از یخچال بیرون بیاورید و مواد آماده شده در بالا را به صورت داغ روی شکلات قرار دهید. داغ بودن این مواد نکته مهمی است چرا که همین عمل باعث می شود این مواد به لایه شکلاتی زیرین خود بچسبند.

دقت کنید نباید برای ریختن مواد بیشتر در قالب، فشار زیادی وارد کنید.

بعد از اینکه قالب ها پر شد آن را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید.

با کمی فشار از انتهای قالب و یا گرم و سپس سرد کردن لحظه ای قالب می توانید حلوای برشتوک را به سادگی و به طور کامل از قالب خارج کنید و در ظرف پذیرایی خود بچینید.

حلوای برشتوک با لایه شکلاتی با قالب

حلوای برشتوک با لایه شکلاتی شما آماده است. همان طور که گفته شد برای میهمانی های عصرانه، همراه چای، چاشت کودکان در مدرسه و مهد کودک و حتی به عنوان یک هدیه برای دوست یا عزیزانتان بسیار مناسب است.

با یکبار تهیه حلوای برشتوک مطمئنا از طرفداران این شیرینی خشک یا حلوا با طعم به یاد ماندنی آن خواهید شد.

نوش جان!

ندا مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید