• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 03 / 11

طرز تهیه نان برنجی

نان برنجی از جمله شیرینی های خشک است که با توجه به اندازه کوچک و مزه خوشایند آن، طرفداران بسیاری دارد. اندازه کوچک این شیرینی بسیار مناسب دید و بازدیدهای عید است که مصرف شیرینی در این روزها بیشتر می شود بنابراین اندازه کوچک شیرینی می تواند از مضرات مصرف زیاد قند بکاهد.

نان برنجی از سوغات شهرهای قزوین و کرمانشاه است و در میان ایرانگردان شهرت خاصی دارد.

این دستور شیرینی را به دقت با همین میزان مواد تهیه کنید و اگر خواستید شیرینی بیشتری داشته باشید در ضریب مساوی، تمام مواد را چند برابر کنید. مطمئن باشید که اگر طبق دستور عمل کنید شیرینی خوشمزه و زیبایی خواهید داشت.

طرز تهیه نان برنجی

مواد مورد نیاز
  • آرد برنج 500 گرم
  • روغن قنادی 250 گرم
  • پودر قند 175 گرم
  • تخم مرغ یک عدد
  • گلاب نصف لیوان
  • خرفه مقداری برای تزئین
  • زعفران کمی برای رنگ شیرینی
  • وانیل کمی
طرز تهیه شیرینی برنجی

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. ظرف مناسبی را برای مخلوط کردن انتخاب کنید.

پودر قند و روغن را داخل ظرف بریزید و با همزن مخلوط کنید.

زرده تخم مرغ و وانیل را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کاملا نرم شود.

بهتر است در این مرحله اول آرد برنج را اضافه کنید و مخلوط کنید سپس گلاب را اضافه کرده و کاملا هم بزنید تا همه مواد با یکدیگر مخلوط شوند و خمیری لطیف و نرم بدست آید.

سفیده تخم مرغ که در مرحله اول جدا کردید را در ظرف دیگری هم بزنید تا جایی که کاملا سفت شود. سپس کم کم به مواد اضافه کنید، مواد را به آرامی هم بزنید خمیر شیرینی برنجی نسبت به دیگر شیرینی ها خیلی شل می باشد.

اگر مایل بودید شیرینی برنجی را در دو رنگ درست کنید، نصف مواد را در ظرف دیگری بریزید و مقداری زعفران که از قبل دم کرده اید را به آن افزوده و هم بزنید تا خمیر یک رنگ شود.

روی خمیر را بپوشانید و یا داخل یک نایلون قرار دهید و به مدت 24 ساعت داخل یخچال بگذارید.

بعد از 24 ساعت، خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و چند دقیقه ای را در دمای اتاق بگذارید سپس آن را ورز دهید و به اندازه ی گلوله های کوچکی از آن جدا کنید و داخل سینی فر بگذارید و با مهر شیرینی روی آن مهر زده و روی هر شیرینی مقداری خرفه بپاشید.

فر را از قبل گرم کنید. دمای فر را روی 180 درجه سانتی گراد قرار دهید و سینی را در فر قرار دهید.

نکته: زمان پخت در فرهای مختلف می تواند متفاوت باشد بنابراین پس از یک ربع ساعت به شیرینی سر بزنید تا ببینید آیا پخته است و یا هنوز نیاز به زمان بیشتری برای پخت دارد.

همان طور که در دستور تهیه نان برنجی گفته شد، می توانید نان برنجی ساده یا زعفرانی داشته باشد و برخی نان برنجی دو رنگ تهیه می کنند.

نوش جان!

ندا مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید