• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 10 / 03

تکنولوژی Hawkeye

به لطف سیستم Chase Review که تکنولوژی Hawkeye را به ارمغان آورده، چالش های بازیکنان را در تمام مسابقات می توان به سرعت بررسی کرد. برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی، سری به ورزشگاه آرتور اش زده ایم که این سیستم در آن پیاده شده است.

ده دوربین JAI 1405 که دور تا دور زمین قرار گرفته اند لحظه به لحظه ی حرکات توپ را با سرعت 52 فریم بر ثانیه ضبط می کنند. اما با وجود این همه دوربین های پیشرفته تر فقط 52 فریم بر ثانیه؟

مدیر عملیات های تنیس در پروژه ی Hawkeye، لوک آگیس می گوید: «بین عکسی بزرگ تر با نرخ فریم پایین تر و عکسی کوچک تر با نرخ فریم بالاتر تعادلی وجود دارد. به جهت این که دید نسبت به میدان، کامل باشد تا کل زمین مسابقه را پوشش دهد، 52 فریم بر ثانیه عددی بود که بر آن به توافق رسیدیم».

دوربین های سیاه و سفید هر فریم را با فریم قبلی تا حد پیکسل مقایسه می کنند. یک آستانه ی نویز، حرکات موارد غیر توپ در عکس را فیلتر می کند (پیراهن بازیکن یا سایه ای در زمین).

آگیس همچنین می افزاید: »نرم افزار ما تمام پیکسل ها را زیر نظر دارد و اگر در سطح grayscale، پیکسلی تغییر کند با پارامتر های متفاوتی تست می شود که آیا پیکسل کناری آن نیز تغییر کرده یا نه. اگر پیکسل مجاور تغییر نکرده باشد، احتمال این است که شی یک بازتاب بوده باشد، در غیر این صورت، اگر 1000 پیکسل مجاور تغییر کرده باشند احتمال آن است که شی بسیار بزرگ تر از آن که توپ تنیس باشد، است. »

با سرعت 52 فریم بر ثانیه شانس شکار دقیق لحظه ی برخورد توپ به زمین بسیار اندک است. برای بهبود این حالت، سیستم از تمام 5 دوربین دور تا دور زمین فید می گیرد تا از طریق آن ها، بهترین مسیر حرکت توپ را پیدا کند. اگر سیستم موفق به شکار مسیری مناسب نشود و دو بازیکن در مسیر حرکت توپ قرار گرفته باشند، سیستم به طور خودکار اپراتور را در جریان می گذارد و یک طرح گرافیکی بر روی اسکور بورد نقش می بندد به این مفهوم که ملاک تصمیم داور خواهد بود. در مسابقات یو اس اوپن از مجموع 500 چالشی که از بازیکنان ضبط شد تنها یک مورد در سیستم قابل تشخیص نبوده است.

تکنولوژی Hawkeye

سیستم Hawkeye دقتی در حدود 6/3 میلی متر دارد. آقای آگیس می گوید: «از ضبط سرویس هایی با سرعت 150 مایل در ساعت، این میزان دقت بسیار خوب است. البته همواره در تلاش برای بهبود آن نیز هستیم».

همچنین این کمپانی در تلاش برای کاهش زمان برپایی تجهیزات نیز هست. آگیس می گوید «گرچه این زمان که دو سال پیش حدود 6 ساعت بوده اکنون به حدود 1 یا 2 ساعت رسیده اما می خواهیم باز هم کمتر شود».

همه ی 10 دوربین به کامپیوتر مخصوص خود که داخل رک قرار گرفته متصل هستند تا بتوانند هر سال هزاران مایل را در سراسر دنیا بپیمایند. این دوربین ها پس از بازی های یو اس اوپن به مسکو خواهند رفت. این چهارمین سال استفاده از این سیستم در مسابقات یو اس اوپن بوده است. همچنین، این دوربین ها هر ساله در تمام مسابقات گراند اسلم نیز برپا می شوند.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید