• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 13

برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خود استرس آنها را در مدرسه کاهش دهید.

قابل توجه آموزگاران محترم و زحمت کش

همانطور که برای آموزش صحیح در همه سطوح باید دقیق و سخت گیر بود نباید فراموش کنید که دانش آموزان استرس قابل توجهی را تحمل می کنند. در این مقاله به نکاتی اشاره خواهم کرد و هم چنین ابزارهایی را معرفی می کنم که به کمک آن می توانید مهارت های مطالعاتی آنها را تقویت کنید و آنها را برای امتحان آماده کنید تا فشارهای عصبی را که دانش آموزان شما با آن روبرو هستند به حداقل ممکن برسانید.

دانش آموز

و اما چگونه:

زمان خود را به خوبی مدیریت کنید

بسیار مهم است که به خود فرصت کافی برای کار با دانش آموزان بدهید اگر میخواهید از آموزش های خود نتیجه مثبت بگیرید باید برای مطالعه خود زمانی را اختصاص دهید و به اندازه کافی مطالعه کنید در غیر این صورت سر کلاس خودتان منبعی از استرس خواهید بود. بیشتر آموزگاران و اساتید گرفتاری های زیادی دارند و این باعث می شود که به مطالعه کمتر بها بدهند و کمتر برای آن وقت بگذارند. و این مشکل فقط یک راه حل دارد و آن تقویت مهارت های مدیریت زمان است. باید مطالعات و مرور درس ها را تقسیم کنید و برای هر کدام زمان کافی البته بهتر است کمی بیشتر از کافی در نظر بگیرید. برای موفقیت در حرفه آموزگاری مدیریت زمان کاری لازم و ضروری است.

همه چیز را سازماندهی کنید

برای انجام کارها فرایندی را سازماندهی کنید از همه چیز برای خود یادداشت تهیه کنید و روند کاری خود و دانش آموزان را بررسی کنید و زمانی را برای بررسی تکالیف دانش آموزان، تاریخ امتحان ها، ضرب العجل ها و دیگر کار های مهم مربوط به آنها اختصاص دهید. منظم بودن به شما آرامش می دهد چون می دانید هر چیز کجاست و هر کاری در چه مرحله ای قرار دارد. به این ترتیب به ذهن خود این فرصت را می دهید تا بدون آشفتگی کارهای خود را انجام دهد. اگر یک سر رسید داشته باشید و کار های مربوط به هر روز و تاریخ را در آن یادداشت نمایید و برنامه روزهای اینده خود را در آن پیاده کنید با آرامش بیشتری می توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید و به تدریس برسید. و مقدار زیادی از استرس را کاهش داده اید. همچنین می توانید به کمک دانش آموزان برای آنها یک تقویم دیواری بسازید و کارهایی را که باید انجام دهند در این تقویم یادداشت کنید.

محیط مناسبی برای مطالعه فراهم نمایید.

ایجاد یک محیط آرامش بخش به فهم و درک مطالب کمک می کند. به عنوان مثال استفاده از عناصر طبیعی مانند گل و گلدان یکی از روش های ثابت شده کاهش استرس است. هوای تازه و تمیز به ذهن دانش آموزان کمک می کند بهتر یاد بگیرند، زمان هایی را به موسیقی کلاسیک به صورت دسته جمعی گوش فرا دهید و اجازه دهید دانش آموزان حین گوش دادن به این موسیقی آرامش بخش برخی کارها و تکالیف خود را انجام دهند. موسیقی کلاسیک بدون اینکه حواس آنها را پرت کند کمک می کند بهتر یاد بگیرند.

روش تدریس مناسب را استفاده کنید

آیا می دانید که همه آموزگاران نمی توانند به یک روش تدریس کنند و موفق باشند؟ برخی با نشستن و صحبت کردن بهتر عمل می کنند برخی باید هنگام تدریس جنب و جوش کنند برخی هم باید از ابزار های نمایشی استفاده کنند برای اینکه مناسب ترین روش تدریس را برای خود شناسایی کنید بهتر است از روش های کاربردی مختلف استفاده کنید و ببینید به کدام روش بیشترین کارایی را دارید و می توانید بهتر مطالب را منتقل نمایید. برای اینکه بتوانید روش تدریس مناسب خود را بیابید آزمون های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید اما هیچ آزمونی مانند پاسخ دانش آموزان به آموزش های شما نیست.

و زمانیکه روش مناسبی برای تدریس انتخاب می کنید دانش آموزان راحت تر می توانند بیاموزند و فشار عصبی کمتری را تحمل می کنند.

به دانش آموزان خود تلقین کنید

باید بیاموزید که قبل از هر چیزی به موفقیت خود ایمان داشته باشید و همیشه قبل از شروع کلاس سعی کنید خود را تصور کنید که توانسته اید به خوبی دانش آموزان خود را به سمت موفقیت سوق دهید. این یکی از فنون موثر کاهش استرس است باید به کمک دید مثبت با دانش آموزان خود کار کنید هر روز چند دقیقه ای را برای تقویت این دید مثبت در خود اختصاص دهید چند دقیقه ارزشمند قبل از شروع کار به شما این توانایی را می دهد تا بهترین عمکرد ممکن را داشته باشید آنگاه وارد کلاس شوید و به آنها کمک کنید چون شما بهترین ناجی آنها به سمت موفقیت هستید. پس سخت تلاش کنید تا به این هدف دست پیدا کنید.

خوش بینی را در خود تقویت کنید

مطالعات و تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده مشخص کرده که افراد خوش بین که مشکلات را به راحتی پشت سر می گذارند و برای دست یابی به موفقیت تلاش می کنند سالم تر هستند و همچنین کمترین استرس را به اطرافیان خود وارد می کنند. روح شادی و تلاش خستگی ناپذیر را با تقویت خوش بینی به تدریس خود اضافه کنید.

خواب کافی

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل با دانش آموزان خود رفتار کنید باید خواب و استراحت کافی داشته باشید همه آموزگاران هنگام تدریس و هر روز با رفتارها و شرایط غیر قابل پیش بینی مواجه می شوند و کسی که خواب کافی نداشته است نمی تواند به بهترین شکل ممکن عمل کند و بدون ایجاد استرس بیشتر بر اوضاع مسلط شود. بنابراین به عنوان یک آموزگار باید به اندازه کافی بخوابید یا اگر لازم است یک زمان برای چرت نیم روزی خود در نظر بگیرید.

مدیریت استرس

استرس مزمن می تواند در یادگیری دانش آموزان تاثیرگذار باشد و توانایی هایی آنها را برای یاد گرفتن و به خاطر آوردن به شدت تحت تاثیر قرار دهد. یکی از کارهایی که مدارس باید انجام دهند آموزش روش های مدیریت استرس به دانش آموزان است. باید هم آموزگاران و هم دانش آموزان به صورت منظم در دوره های مدیریت استرس شرکت کنند و مهارت های لازم را برای کنترل و مدیریت استرس بدست بیاورند و در نهایت محیط مناسبی برای آموزش فراهم شود.

آموزش مهارت های مطالعه

برای درس خواندن و مطالعه کردن فنون و روش های موثری وجود دارند که با آموزش و تمرین این روش ها می توانید به دانش آموزان کمک کنید بهتر یاد بگیرند و مهارت های آموزشی آنها را تقویت کنید تا کارایی شما و دانش آموزانتان افزایش یابد که نتیجه آن کمتر شدن میزان استرس همه است!

نوشته: الیزابت اسکات

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید