• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 20

مراقب دنياي ثروتمندان باشيد

از سلسله مقالات هنر پول در آوردن

گاهي پيش مي آيد كه كسي به ثروت هنگفتي دست پيدا مي كند ولي پس از مدتي متوجه مي شويد كه نه تنها ثروتمند نيست بلكه مقدار زيادي هم بدهي دارد. و در بسياري موارد اين مشكلات از افراط، قمار، رفتارهای غلط اقتصادی و ديگر عادات بد ناشي مي شود. معمولاً اين اتفاق به اين دليل مي افتد كه شخص مذكور خود را در گير دنياي بيرون كرده است دنياي جديدي كه تا قبل از اين امكان استفاده از آن را نداشت ولي اكنون به لطف پول و ثروتي كه در اختيار دارد به راحتي مي تواند به آن راه پيدا كند و از مزاياي آن بهره مند شود. و گاه به خوش گذراني بپردازد. وقتي كه ثروتمند مي شوید افراد زيادي براي دارايي شما نقشه مي كشند آنها به دنبال پول هاي كلان هستند و به همين دليل هدف خود را ثروتمندان قرار مي دهند.

دنیای ثروتمندان

شما از راهي مشروع ثروتمند شده ايد و روابط جديدي خواهيد داشت كارگزاران، دلالان ملك و بورس، زمين خواران و… آنها به شما خواهند گفت كه چه شانس بزرگي در برابر شماست و وعده ثروت زيادي مي دهند مي گويند هزار دلار سرمايه گذاري كن بيست هزار دلار سود كن! مي گويند تو مردي هستي كه به هر چيزي دست بزني تبديل به طلا مي شود. و در اين مواقع اگر مرد ثروتمند ما عادت هاي اقتصادي قديم خود را فراموش كند و آن انضباط مالي را كه او را به اينجا رسانده است رعايت نكند و به كسب و كار خود آن گونه كه بايد توجه نكند و سرمايه گذاري مجدد روي آن انجام ندهد و وارد كاري شود كه تخصص و تجربه اي ندارد و اختيار دارايي خود را به دست ديگران بسپارد. ابتدا مقداري از سرمايه اي را كه بدست آورده خرج مي كند تا آنرا چند برابر كند پس از مدتي مي فهمد كه بايد باز هم هزينه كند تا سرمايه گذاري اش پاسخ دهد به او مي گويند نگران نباش سود زيادي خواهي كرد و همه اینها جبران خواهد شد، همچنان كه پيش مي رود سرمايه خود را خرج مي كند و وقتي مي فهمد و آن حباب هاي خيالي مي تركند كه ديگر دير شده است و همه دارايي خود را از دست داده است و آنوقت رفتار آن دلال ها و افرادي كه در باغ سبز را نشان مي دادند هم تغيير مي كند. اما هيچ كس به غير خودش مقصر نيست چون اين دنياي افراد ثروتمند است هر چقدر كه ثروتمند باشيد و هر چه قدر كه پول داشته باشيد اگر انضباط مالي نداشته باشيد بسادگي فقير و نيازمند خواهيد شد. در دنياي ثروتمندان در ظاهر همه چيز خوب و بي عيب و نقص به نظر مي رسد، آنقدر چيزهاي دلفريب و گرانقيمت براي ثروتمندان طراحي شده است كه مقاومت در برابر آنها كار ساده اي نيست در اطراف خود انسان های ولخرج زیادی خواهید دید که اگر بخواهید مانند آنها رفتار کنید خود را وارد بازی خطرناکی کرده اید چون نمی دانید او واقعا چقدر توانایی دارد حتی نمی دانید آیا او پول خودش را خرج می کند! و كسي كه وارد اين دنيا مي شود بايد بداند كه سازمان ها و شركت هاي بسياري برايش كيسه دوخته اند و هیچ کدام اهمیتی نمی دهند که شما ممکن است ورشکسته شوید آنها به سود خود می اندیشند و همه چیز را به گونه ای دلفریب در برابر شما و دیگر ثروتمندان قرار می دهند به گونه ای که احساس کنید باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و مانند آن افراد اسراف کار اطرافتان زندگی کنید. مهم نیست چقدر هزینه یک وعده شام می شود هر چه گرانتر بهتر! و این شما هستید که باید از حاصل یک عمر زندگی خود محافظت کنید نه کس دیگر.
شكي نيست كه كسي كه پول زيادي دارد بايد آنرا جايي سرمايه گذاري كند و بايد پيشرفت كند و احتمالا كاري كند كه براي ديگران هم مفيد باشد. و البته بهترین سرمایه گذاری آن است که پول خود را برای پیشرفت کسب و کار خود هزینه کنید در راهی هزینه کنید که تجربه دارید روی کاری سرمایه گذاری کنید که با زیر و بم آن آشنا هستید و موفق بوده اید. اما حتي اگر نتوانید سرمايه گذاري مناسبي انجام دهيد بهتر است با آن پول كاري نكنيد تا اينكه با پول خود كارهاي غير معقول انجام دهيد يا آنرا براي كاري كه درباره آن تجربه اي نداريد صرف كنيد یا اختیار دارایی خود را به دیگران واگذار کنید و همه را به باد دهيد.
نوشته: پي. تي. بارنم
ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید