• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 28

آموزش ستاره تزیینی – اریگامی ستاره

ساخت اریگامی ستاره بسیار ساده است با توجه به این که ستاره بسیار زیبا است، با فراگیری ساخت آن، تمایل خواهید داشت که چند صد تا از این ستاره ها را بسازید!

ساخت ستاره با یک نوار کاغذی انجام می شود.

برای بار اول، یک جفت ستاره با دستوری که داده می شود، بسازید و سپس می توانید عرض و طول مناسب ستاره را با سلیقه خود تغییر دهید.

ساخت ستاره را با یک نوار کاغذی آغاز کنید. طول نوار حدود 30 سانتی متر و عرض آن حدود 1 سانتی متر است.

یک انتهای نوار را گره بزنید. گره باید شکل پنج ضلعی داشته باشد.

setare1

نوار را در دو طرف گره به آرامی بکشید تا گره سفت شود، سپس این گره را با فشار انگشت بر روی آن، پهن کنید.

setare2

انتهای کوتاه نوار را از روی نقطه چین به سمت داخل تا بزنید و داخل گره فرو کنید. اگر این انتهای نوار بلند است می توانید کمی آن را کوتاه کنید.

setare3

اکنون انتهای بلند نوار را دور تا دور گره به صورت پنج ضلعی بپیچید. از آن جایی که گره را در ابتدا به شکل پنج ضلعی زده اید اکنون پیچاندن نوار دور آن آسان تر خواهد بود. البته این کار را به آرامی انجام دهید تا پنج ضلعی دقیقی به دست آید.

setare4

پنج ضلعی حاصله را با یک انگشت نگه دارید سپس انتهای کار را همانند مرحله 3 داخل گره فرو کنید سعی و تمرین کنید تا پنج ضلعی زیبایی به دست آید.

setare5

این پنج ضلعی را به شکل ستاره شکل دهید این کار بایستی به آرامی و با فشار انگشت بر هر ضلع آن به سمت مرکز شکل انجام شود تا حالت فرورفته بر روی هر ضلع انجام شود.

setare6

اکنون ستاره تزیینی شما آماده است!

setare7

همان طور که گفته شد برای ساخت ستاره های زیباتر بایستی تمرین بیشتری داشته باشید. ستاره ها برای تزیین داخل جعبه های کادویی و زیبا کردن سفره های عقد، هفت سین یا زینت بخش تاقچه های منزل یا… خواهد بود.

آموزش ساخت ستاره

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید