• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 24

آموزش زبان انگلیسی – واژه ی Septentrional

واژه ی تصادفی Septentrional  صفت به معنای شمال
نمونه کاربرد:

When he tired of the long, septentrional winters of New England, Grandfather retired to Florida.

پدر بزرگ هنگامی که از زمستان های شمالی و طولانی نیو انگلند خسته شد، به فلوریدا بازگشت.

آموزش زبان انگلیسی

“Once the tourists have filtered back to their septentrional homes in Europe, the men of Spetsai resume their norm of shooting birds….” — C. L. Sulzberger, The New York Times, September 28, 1986.

«زمانی که توریست ها به خانه های شمالی خود در اروپا بازگردانده شدند، اسپتسسی ها بار دیگر قانون شکار پرنده ی خود را اجرا کردند»، سی ال سالزبورگ، نیویورک تایمز، 28 سپتامبر 1986.

آیا می دانستید؟

واژه ی septentrional از آسمان شب های شمالی می آید. واژه ی لاتین septentriones و گاهی (septemtriones) به هفت ستاره ی دب اکبر اشاره دارد و گاهی به هفت ستاره ی دب اصغر. از آنجا که این ستاره ها اکثرا در جهت شمالی دیده می شوند، این واژه نیز به معنای «بخش شمالی آسمان» یا ساده تر «شمال» به کار رفته است. بنا براین، صفت septentrional به معنای «شمالی» است. اسم septentriones نیز در کارهای انگلیسی میانه و مدرن نخستین برای اشاره به مناطق شمالی یا شمال به کار رفته است. برای نمونه در هنری ششم شیکسپیر، دوک یورک ملکه مارگارت را اینچنین سرزنش می کند:

Thou art as opposite to every good … as the south to the septentrion

میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



  1. سلام
    با تشکر از زحمات عزیزان در ایجاد مطالب متنوع در یاد بگیر دات کام بخصوص آموزش زبان انگلیسی.

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید