• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 28

پیش بینی طول عمر انسان

دانشمندان ساعت بیولوژیکی را شناسایی کرده اند که اطلاعاتی را در مورد طول عمر انسان فراهم می کند. محققان تغییرات شیمیایی را که در طول عمر انسان درDNA رخ می دهد را مورد مطالعه قرار دادند. این تحقیقات به دانشمندان کمک می کند عمر انسان را حدس بزنند.
پیش بینی طول عمر انسان
با مقایسه ی سن واقعی فرد با این ساعت بیولوژیکی، دانشمندان به یک الگویی برای پیش بینی طول عمر انسان دست یافتند. افرادی که سن بیولوژیکی آن ها از سن واقعی شان بیشتر بود احتمال مرگ زودرس نیز در آن ها بیشتر بود.
چهار تحقیق و مطالعه ی جداگانه بر روی افراد پیر در مدت زمان 14 سال انجام شد. سن بیولوژیک افراد از طریق نمونه ی خون آن ها اندازه گیری شد. محققان دریافتند که ارتباطی بین سرعت ساعت بیولوژیک و عمر انسان وجود دارد. هر چقدر سرعت ساعت بیولوژیکی بیشتر باشد احتمال مرگ در سنین پایین وجود دارد.
دانشمندان سن بیولوژیک افراد را با مطالعه ی تغییرات و اصلاحاتی که درDNA صورت می گیرد اندازه گیری کردند. این اصلاحات تغییری در ترتیبDNA ایجاد نمی کند اما نقش اصلی در فرآیند بیولوژیکی ایفا می کند. هنوز به طور واضح مشخص نیست که نحوه ی زندگی و یا فاکتورهای ژنتیکی چگونه بر عمر بیولوژیکی انسان تاثیر دارد.

ترجمه: زهرا کامران ور
مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید