• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 10 / 12

اشتباهاتی که هنگام سشوار زدن انجام می دهید

هیچ چیز به اندازه ی یک سشوار کشیدن خوب، نمی تواند برای خشک کردن موهایتان به شما کمک کند. اما چرا سشوار زدن در منزل کار سختی است؟ این کار زیاد هم سخت نیست تنها باید روش ها و ترفندهای این کار را به خوبی بیاموزید.

در این مقاله اشتباهاتی را متذکر می شویم که در هنگام سشوار زدن انجام می دهید و باعث می شود که از سشوار کشیدن مویتان راضی نباشید.

 اشتباهاتی که هنگام سشوار زدن انجام می دهید

اشتباه اول: رطوبت اضافی را از موی خود می گیرید

بعد از شستن مو، اغلب افراد دوست دارند موهای خود را به طور کامل خشک کنند. گرفتن رطوبت اضافی از مو، می تواند مانع از رسیدن مواد مورد نیاز به مو شود.

اشتباه دوم: از مواد به مقدار زیاد مصرف می کنید

همیشه استفاده ی بیشتر از مواد هم خوب نیست. هنگامی که یک محصول با کیفیت می خرید، یک قوطی از آن می تواند برای مدت ها به کارتان بیاید و برای شما کافی باشد. اگر مقدار مصرفی شما بیش از حد باشد، موی شما چرب تر خواهد شد. اگر این محصولات را قبل از استفاده برای مو، بر کف دست بمالید مطمئننا به شما کمک می کند مقدار کمتری را مصرف کنید.

اشتباه سوم: از برس استفاده می کنید

اگر موهای شما بلند یا فر است، یک برس نمی تواند تمام قسمت های مو را شانه کند بنابراین این کار باعث آسیب به موهای شما خواهد شد. هنگامی که موهای شما هنوز مرطوب است، بهتر است ابتدا از شانه استفاده کنید.

اشتباه چهارم: موهای خود را به چند قسمت تقسیم نمی کنید

هنگام سشوار زدن ،همه ی موهای خود را یکجا سشوار نزنید. بهتر است مو را به چند قسمت تقسیم کنید و سپس سشوار زدن را آغاز نمایید.

اشتباه پنجم: موی خود را به بخش های بزرگتر تقسیم  می کنید

هر چقدر بخش های موی شما کوچکتر  باشد سشوار را بیشتر روی آن نگه می دارید ولی هرچقدر این بخش ها بزرگتر باشد شما کنترل کمتری بر روی مو خواهید داشت.

اشتباه ششم: بخش ها را با هم ترکیب نمی کنید

بعد از تمام شدن فرآیند خشک کردن هر بخش، آن را با بخش بالایی ترکیب کنید و سپس با هم سشوار بکشید. هنگامی که شما بخش ها را با هم ترکیب می کنید، شکل طبیعی تر و بهتری ایجاد می شود.

اشتباه هفتم: همه ی مواد را یکجا بر روی سر می مالید

سعی کنید موادی را که برای موی خود استفاده می کنید یکجا بر روی سر اعمال نکنید بلکه برای هر بخش را به صورت جداگانه مصرف کنید.

اشتباه هشتم: مواد مورد نیاز بر روی مو را به درستی بر روی سر اعمال نمی کنید

سعی کنید محصول و مواد مورد نیاز خود را ابتدا بر روی قسمت بالایی اسپری کنید، آن را کنار بگذارید، سپس بر روی قسمت پایینی این کار را تکرار نمایید.

اشتباه نهم: از بخش درست، سشوار زدن را آغاز نمی کنید

همیشه از قسمتهای پایینی شروع به کار کنید. سپس به قسمت های بالایی برسید.

اشتباه دهم: از نازل و یا دیفیوزر در سشوار استفاده نمی کنید

استفاده از این دستگاه ها اجازه می دهد کنترل بهتر و بیشتری بر روی مسیر و جهت سشوار کشیدن داشته باشید بنابراین آسیبی به موی شما هم نمی رسد.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید