• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2016 / 01 / 18

راه هايي ساده براي اينكه براي خود ايجاد انگيزه كنيد.

 

چندي پيش مقاله اي با عنوان راه هاي اثبات شده ايجاد انگيزه در ياد بگير دات كام ارائه كرديم اين مقاله در ادامه همان مقاله و معرفي راه هايي ساده و كارا براي ايجاد انگيزه توسط خودتان تقديم مي گردد به اميد اينكه مورد توجه شما قرار گيرد.

روانشناسی موفقیت

خود را در برابر يك دو راهي ببينيد؟

تخيل نيروي عظيمي دارد، كه بسياري از بزرگان و افراد موفق از این نیرو براي ايجاد انگيزه استفاده كرده اند. در این فن از تخیل خود استفاده می کنید و خود را در برابر یک دوراهی مجسم می کنید. يك راه اين است كه تا رسيدن به هدف تلاش كنيد و به راه خود ادامه دهيد در پايان اين راه موفقيت است در انتهاي اين مسير روياهاي خود را ببينيد كه به آنها دست يافته ايد، و در طرف ديگر راه بي تفاوتي و عدم تلاش است كه پايان آن نقطه روشني وجود ندارد. انتخاب با شماست يا هزينه موفقيت را مي پردازيد و پاداش مي گيريد يا اينكه در مسيري قرار مي گيريد، كه اجازه مي دهيد سرنوشت هر كاري خواست با شما انجام دهد. و داشته هاي خود را از دست خواهيد داد. شايد فكر كنيد كه بايد مثبت نگر بود تا ايجاد انگيزه كرد با شما موافق هستم اما گاهي هم اين ديدگاه براي بعضي افراد مي تواند تاثير گذار باشد اگر به عواقب وخيم بي تفاوتي خود بيشتر توجه كنند. چون بعضي مواقع يك روياي قشنگ به اندازه كافي انگيزه ساز نيست كه بتواند افراد را وادار به انجام كارهايي سخت و طاقت فرسا وادار كند.

حس كنجكاوي و علاقه

احتمالا توجه كرده ايد كه به كارهايي كه علاقه داريد، تعهد بيشتري داريد و ميل زيادي براي انجام اين كار ها يا وظايف داريد. مي خواهيد تا آنجا كه ممكن است زودتر آنها را انجام دهيد. كنجكاوي و علاقه دو عاملي هستند كه به صورت خودكار انگيزه افراد را براي انجام كارهايي خاص افزايش مي دهند. اين يك واكنش طبيعي به احساسات مثبت است. اگر چه در مسير رسيدن به هدف هميشه به كارهايي برخورد مي كنيد كه بايد انجام دهيد ولي علاقه اي هم به آن نداريد. در اين گونه موارد بايد از حس كنجكاوي خود استفاده كنيد به محض اينكه در مورد چيزي كنجكاوي مي كنيد علاقه هم پشت سر آن ايجاد مي شود. همچنين براي كارها و مشكلاتي كه واقعا كلافه كننده هستند مي توانيد براي خود پاداشي در نظر بگيريد تا پس از به نتيجه رساندن كار يا حل مشكل از آن پاداش بهره مند شويد.

خود را متعهد كنيد

با كسي كه خيرخواه شماست صحبت كنيد بسيار مهم است كه با كسي صحبت كنيد كه حسود نباشد همچنين انسان مثبتي باشد. صحبت كردن با ديگران به شما كمك مي كند تا كاري را شروع كنيد و آنرا به نتيجه برسانيد چون وقتي كه به كسي مي گوييد كه چه نقشه و هدفي داريد براي حفظ وجه خود هم كه شده سعي كنيد آنرا انجام دهيد و عواقب آنرا هم خواهيد پذيرفت. البته نبايد با هر كسي صحبت كنيد و جزييات زيادي از كاري كه مي خواهيد انجام دهيد ارائه دهيد فقط يك نفر كافيست يك نفر كه انسان خوش بين و مثبتي است و روي شما تاثير خوبي دارد.

اطرافيان شما مهم هستند!

تا كنون درباره عوامل دروني ايجاد انگيزه صحبت كرديم و در ادامه درباره عوامل بيروني صحبت مي كنيم كه مي توانند در انگيزه ما نقش تاثيرگذاري بازي كنند درست است كه ما نمي توانيم همه فاميل، همكاران يا اطرافيان خود را انتخاب كنيم اما آنها در انگيزه ما براي رسيدن به هدف و حتي شرايط روحي مان تاثيرگذار هستند. آيا مكالمه خود را با آخرين انسان بدبيني كه با هم صحبت كرده بوديد به خاطر داريد؟ فكر كنيد چقدر حس بدي به شما دست داده بود آنرا مقايسه كنيد با كسي كه بسيار پرانرژي است و لحظات خوبي را در كنارش داشته ايد. هر چه افراد پرانرژي خوش بين و مثبت نگر بيشتر در اطراف شما باشند انگيزه و تمايل بيشتري باري كار كردن خواهيد داشت. پس تلاش كنيد تا آنجا كه ممكن است از بدبين ها دوري كنيد و با خوش بين ها و مثبت ها معاشرت كنيد. به قول بزرگي موفقيت آينده هر كسي را  مي توان از دوستاني كه اكنون دارد تخمين زد.

محيط زندگي

گذشته از اينكه چه كساني در اطراف شما هستند محيطي كه در آن زندگي و كار مي كنيد هم در ايجاد انگيزه شما موثر هستند. اين از اتاق خواب شما شروع مي شود و تا كل خانه و محيط كار شما ادامه دارد. اگر به اطراف خود نگاه كنيد بسياري چيز هاي را مي بينيد كه فكر شما را از هدف اصلي و بزرگي كه در سر داريد منحرف مي كند. از يك سو بايد آنها را جمع آوري كنيد اتاق خود را مرتب نگه داريد و خود را با نوشته ها و عكس هايي از روياي خود احاطه كنيد تا صبح با انرژي و توان مضاعف روز را شروع كنيد و در محل كار با ديدن آنها با تلاش بيشتر به سمت هدف حركت كنيد.

پيروز باشيد

علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید