• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2016 / 03 / 14

5 راه ارزان قيمت براي افزايش قدرت موتور و تقويت آن

ما سالهاست كه در زمينه تقويت خودروهاي مختلف فعاليت مي كنيم و به همين دليل هم افراد بسياري را ديده ايم كه با اصلاحاتي ساده كارايي خودروي خود را به خوبي بهبود بخشیده اند. حقیقت این است که در دنیای تیونینگ بعضي قطعات، بهینه سازی ها  و دستمزدي كه بايد براي تعویض آنها پرداخت شود هزينه زيادي دارند، در حاليكه مي توان به روش هاي ارزان تري قدرت موتور خودرو را افزايش داد. در ادامه روش هايي را براي تقويت موتور خودرو به شما توصيه مي كنيم که حاصل سال ها تجربه ما در زمینه تیونینگ است و با هزينه كم مي توانید قدرت موتور خودروي خود را افزايش دهید.

تیونینگ

تعويض فيلتر هوا همراه با محفظه

استفاده از فيلتر هاي هواي بزرگتر و با افت كمتر هم ساده است و هم كم هزينه تر از بسياري از كار هاي ديگر مي توانيد آنرا انجام دهيد نياز به تغييرات زيادي نداريد و مي توانيد محفظه آنرا در مدت كمي نصب كنيد. نيازي نيست تجهيزات ديگري نصب كنيد. حتي برخي باكس فيلتر كارخانه اي را هم تعويض نمي كنند و فقط از فيلتر هايي با مشخصات بهتر كه افت كمتري در هواي ورودي موتور ايجاد مي كنند استفاده مي كنند البته اين به طراحي كارخانه اي خودروي شما هم بستگي دارد كه آيا به اندازه كافي جا براي چنين فيلتر هايي در باكس آن وجود داشته باشد يا خير.

تعويض صدا خفه كن اگزوز

بعضي صدا خفه كن ها بسيار گران قيمت هستند، در حاليكه صدا خفه كن هاي بسياري هستند كه با راندمان خوب قيمت مناسبي دارند و البته صداي فوق العاده اي هم توليد مي كنند. به كمك يك صدا خفه كن مناسب مي توانيد به موتور در تخليه دود كمك كنيد و به اين ترتيب راندمان آن افزايش مي يابد. يك صدا خفه كن خوب نه تنها توان توان موتور را افزايش مي دهد بلكه صداي آكوستيك زيبايي هم به آن مي بخشد. اين هم يكي از گزينه هايي است كه نسبت به هزينه اي كه پرداخت مي كنيد مي توانيد توان مناسبي در اختيار داشته باشيد.

كاتاليست «هاي فلو»

درباره صدا خفه كن صحبت كرديم كه يكي از موانع جريان دود در مسير خروج هستند اما يكي از بزرگترين موانع در اين مسير كاتاليست اگزوز است. اگر چه معمولاً بزرگترين مقاومت كاتاليست كارخانه اي در اگزوز شماست اما بايد به قوانين كشور خود هم توجه داشته باشيد تا تعويض آن براي شما مشكلات قانوني ايجاد نكند. با تعويض اين كاتاليست با يك نمونه «هاي فلو» مي توانيد افزايش توان محسوسي را درموتور خودرو به خصوص در دورهای بالای موتور مشاهده كنيد. خبر خوب در مورد يك كاتاليست «هاي فلو» يا دبي بالا و با كيفيت اين است كه معمولا مشكل زيست محيطي ندارد همچنین قيمت آن چنان بالايي ندارد.

تعويض مانيفولد يا هدر يا مقسم اگزوز

تعويض هدر اگزوز  كمي گرانتر است اما هنوز با هزينه هاي سرسام آور تقويت موتور فاصله زيادي دارد. اما با توجه به آنچه از موتور خودرو مي خواهيد مي توانيد هدري با قيمت مناسب بيابيد. هدر يا مانيفولد استاندارد خودرو ها براي قدرت بالا طراحي نشده اند، بنابراين با تعويض آن مي توانيد به قدرت موتور خود اضافه كنيد.  توصیه می کنم مقاله چگونه کارایی موتور با اصلاح مانیفولد اگزوز افزایش می یابد را مطالعه نمایید.

استفاده از روغن موتور با كارايي بالا

ما با روغن موتور هاي كيفيت بالايي مانند پرپل رويال تست هاي توان انجام داديم و افزايش قابل توجهي در گشتاور و توان موتور مشاهده كرديم. يك روغن موتور سينتتيك با كيفيت مي تواند به مقدار زيادي اصطكاك و گرما را كاهش دهد و اين به معناي كاهش تلفات و افزايش راندمان به خصوص در دورهاي بالاي موتور است. استفاده از روغن سينتتيك با كيفيت نه تنها باعث افزايش قدرت موتور خودري شما مي شود بلكه مي توانيد روغن موتور را ديرتر تعويض كنيد و به اين ترتيب بدون اينكه هزينه زيادي كرده باشيد توانسته ايد به مقدار قابل توجهي به راندمان موتور خودرو اضافه كنيد.

همه اين روش ها نه تنها قدرت موتور شما را افزايش مي دهند بلكه به افزايش راندمان آن هم كمك مي كنند و به اين ترتيب بدون اينكه هزينه زيادي را به خود تحميل كرده باشيد موتور خودروي خود را تقويت كنيد. توصیه می کنم مقاله پرسش های متداول درباره روغن موتور و پاسخ به آنها را مطالعه کنید.

منبع: مجله ردلاين 360

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید