• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2020 / 03 / 17

4 توصیه هنر پول در آوردن

در این مقاله به چهار توصیه در سلسله مقالات هنر پول در آوردن اشاره می شود که شامل “قدرت خود را پراکنده نکنید”، “بهترین کار را انجام دهید”، “صداقت خود را پس انداز كنيد.” و “” امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد.

قدرت خود را پراكنده نكنيد

در سلسله مباحث «هنر پول در آوردن» يكي از توصيه هاي اكيد اين است كه تمام قدرت خود را فقط بر روي يك كسب و كار متمركز كنيد. بايد با اطمينان و اعتقاد به كاري كه داريد روي هدف خود كار كنيد تا بتوانيد موفقيت ها را لمس كنيد. تلاش مستمر همراه با اراده قوي شما را به مقصدي مي رساند كه در روياي خود تصورش را داشتيد.

وقتي فردي (به خصوص آقايان) افكار خود را روي اهداف مختلف تقسيم نمي كند و همه تمركزش روي يك هدف بزرگ است آن گاه ذهنش به طور مداوم دستوراتي براي بهبود اوضاع صادر مي كند و اين همان چيزي است كه سبب رونق كسب و كار چنين فردي مي شود. ولي اگر اين شخص اهداف مختلفي داشت افكارش با دو جين موضوع مختلف مختل و منحرف مي شد. افراد زيادي فرصت ها و بخت و اقبال را از دست مي دهند چون خود را با چندين شغل به طور همزمان درگير كرده اند و هيچ گاه وقت كافي براي تمركز روي، پيشرفت و افزايش مهارت در يكي از اين حرفه ها را نخواهند داشت. يك ضرب المثل قديمي هست كه مي گويد: «با يك دست چند هندوانه مي تواني برداري»

شايد شما يكي از افراد چند شغله باشيد كه به خاطر نياز مالي مجبور باشيد دو يا چند شغل مختلف داشته باشيد خوب اگر به خاطر هدفي بزرگ به صورت موقت اين كار را انجام مي دهيد بحث ديگري است هر چند توصيه من به شما اين است كه اگر مي توانيد قناعت كنيد و وقت و تمركز خود را بر روي هدف اصلي و كسب و كاري كه مي خواهيد داشته باشيد بگذاريد و سعي كنيد مهارت ها و دانش خود را در يك زمينه تخصصي خود تقويت كنيد آن گاه احساس خوبي خواهيد داشت و آينده اي روشن انتظار شما را خواهد كشيد.

هنر پول در آوردن

 بهترين كار را انجام دهيد

كاري را كه دير يا زود بايد انجام دهيد همين الان انجام دهيد هر سنگي كه در برابر شما قرار دارد بهتر است زودتر آن را بغلتانيد. بسياري از اين كارها فقط يك ساعت وقت شما را مي گيرند ولي ترس مانع از عملكرد بسياري از افراد مي شود چون وقتي با مشكلي روبرو مي شويد و اقدامي نمي كنيد عملاً آن را براي خود بزرگ كرده ايد پس همين الان زمان دست به كار شدن است يك ضرب المثل قديمي هست كه مي گويد: «هر كاري كه ارزش انجام دادن ندارد مي ارزد كه آن را به بهترين شكل انجام دهيد.» افراد زيادي در كسب و كار خود بسيار موفق اند و بخت و اقبال هميشه با آن هاست نه به اين دليل كه خيلي خوش شانس هستند بلكه به اين دليل كه هيچ قسمت از كار خود را كوچك نمي شمارند و همه كار را به نحو احسن و كامل انجام مي دهند و در همين حال افراد ديگري كسب و كار مشابه آن ها را دارند و هميشه در فقر به سر مي برند چون آن ها كار خود را نصفه نيمه و با بي دقتي انجام مي دهند. جاه طلبي، انرژي، مهارت  هنر و پشتكار همه شرط لازم براي موفقيت حرفه اي هستند.

بخت و اقبال هميشه به افراد شجاع رو مي كند و هيچ گاه كسي را كه به خودش كمك نمي كند ياري رسان نخواهد بود. با تنبلي و منتظر معجزه شدن دو معجزه در انتظار شما خواهد بود، يا زندان يا گوشه اي از خيابان. از تنبلي عادت هاي بد متولد مي شود و به مردان لباس ژنده و مندرس مي پوشاند.

مرد فقير بي خانمان و ولخرج به مردي ثروتمند مي گفت:

«من كشف بزرگي انجام داده ام، در دنيا پول كافي براي همه ما هست، اگر اين پول به مساوات بين همه مردم دنيا تقسيم شود و البته بايد اين كار انجام شود و همه ما با هم خوشبخت و خوشحال زندگي خواهيم كرد.»

اما مرد ثروتمند به او گفت:

«اما اگر همه مردم مانند تو زندگي كنند همه پول هايشان را بعد از 2 ماه از دست خواهند داد. و آن گاه چه بايد كرد؟»

مرد فقير گفت:

«البته اما آن هم راه حلي دارد دوباره همه پول ها را به مساوات تقسيم مي كنيم!؟»

صداقت خود را پس انداز كنيد

اين كالا از الماس و ياقوت باارزش تر است. مرد پير و خسيس به پسرش مي گفت: «پول به دست آور، اگر مي تواني آن را صادقانه به دست آور، اما اگر صادقانه هم نتوانستي پول در بياري به روش ديگر آن را به دست آور.» اين نصيحت نه تنها به گونه اي شرم آور و زشت است بلكه نشان دهنده اوج حماقت گوينده آن است. اين سخنان را مي توان اين گونه تفسير كرد: «اگر صادقانه پول درآوردن و از راه درست سخت است پس مي تواني از راه نادرست و با كلاه برداري به راحتي پول زيادي بهدست آوري.» پيرمرد كم عقل بيچاره! نمي داند كه سخت ترين كار به دست آوردن پول از راه غير صادقانه و با دروغ گويي است. او نمي داند كه زندان هاي تمام دنيا پر است از افرادي كه به اين گونه نصايح گوش داده اند. او نمي داند كه هيچ مردي نيست كه كلاه بردار باشد و بسياري درباره او ندانند و به او شك نداشته باشند.

هميشه اجتماع از افرادي كه در درست كاري آن ها شك باشد دوري مي كنند. اصلاً مهم نيست كه فرد مقابل ما چقدر فرد مودب و موجهي باشد و از مصاحبت با او چقدر لذت ببريم. اما اگر به صداقت او مشكوك باشيم هيچ گاه جرات نمي كنيم با او وارد معامله شويم. صداقت را سر لوحه زندگي خود قرار دهيد صداقت نه تنها باعث موفقيت مادي مي شود بلكه در تمام ابعاد زندگي نقشي تعيين كننده و مثبت دارد و شخصيتي با ارزش از شما مي سازد. كسي كه صداقت دارد در زندگي آرامش خواهد داشت و از آن لذت خواهد برد. اين ها چيزهايي است كه با پول هنگفت املاك بزرگ و زندگي لوكس و تجملاتي به دست نمي آيد! مردي كه به صداقت و درست كاري معروف است هر گاه فقير شود جيب همه اطرافيانش در اختيار اوست. كافي است از آن ها بخواهد به او پول قرض بدهند. هر كسي كه اهل پول قرض دادن باشد در كمك به چنين فردي شك نخواهد كرد. با توجه به اين حرف دكتر فرانكلين كه گفته است: «صداقت بهترين سياست است». فكر نمي كنم سخني بهتر از اين براي درست كاري ايجاد انگيزه كند.

ثروتمند شدن هميشه به معناي موفقيت نيست. مردان ثروتمند بسياري وجود دارند كه بيچاره اند. در حالي كه مردان و زنان درست كار و صادقي هستند كه هيچ گاه به اندازه ولخرجي يك هفته افراد ثروتمند پول نداشته اند، اما در حقيقت آن ها ثروتمند تر، توانگر تر و شاد تر از هر كسي هستند كه فكرش را كنيد. در اين ميان كساني هستند كه به خاطر پول يا مقام آزادگي، وجدان و انسانيت را زير پا مي گذارند آن ها همان كساني اند كه در ظاهر همه چيز دارند ولي روي آرامش را نمي بينند.

عطش شديد به پول بدون شك منشا تمام شياطين است. اما خود پول اگر به درستي استفاده شود نه تنها ابزاري كار آمد است بلكه مي تواند نسلي را با بركت و نعمت هايش خشنود سازد انسان دارا مي تواند افراد زيادي را خشنود سازد و به رشد انسانيت كمك كند. اشتياق و علاقه براي توانگري و وفور نعمت يك ميل عمومي است و اگر افراد ثروتمند به مسئوليت خود در قبال دارايي هايشان عمل كردند و هم چون دوست انسانيت رفتار كردند كسي نمي تواند بگويد آن ها قابل ستايش نيستند.

به هر حال در هر جامعه اي افرادي كه از راه درست پول به دست مي آورند يا تجارت مي كنند در رشد فرهنگي و علمي آن جامعه به صورت غير مستقيم سهيم هستند. چون وقتي تمايل كسب پول افزايش مي يابد تجارت و بازرگاني هم رشد مي كند و وقتي داد و ستد رونق مي گيرد علم و هنر است كه در كنار سرمايه اين بازرگانان و سرمايه داران محصولات جديد توليد مي كند و شكوفا مي شود. و در اين ميان سود اصلي را كسي مي برد كه با صداقت و درست كاري به كار خويش ادامه مي دهد.

در پايان بايد بگويم پول را با صداقت خود به دست آوريد و نه از هيچ راه ديگري.

 از بهترين ابزار استفاده كنيد

در انتخاب كارمندان بايد بسيار دقت كنيد تا بهترين ها را به دست آوريد. بدانيد كه هيچ گاه ابزارهاي بسيار عالي و بدون عيب و نقص به دست نخواهيد آورد كه همه مشكلات شما را رفع كند و بتوانيد به راحتي و بدون هيچ دردسري با آن كار كنيد و در اين ميان هيچ ابزاري مانند نيروي انساني خاص و مفيد نيست. و اگر فرد مفيدي و با ارزشي را استخدام كرده ايد بهتر است او را نگه داريد. او هر روز چيزهاي جديدي مي آموزد و با تجربه اي كه به دست مي آورد سودش نصيب شما مي شود. چنين فردي امسال با ارزش تر از پارسال است. اگر فردي مدت طولاني خوب كار كرده است اين نوع كار كردن برايش عادت مي شود و در آينده هم با صداقت براي شما كار خواهد كرد.

اگر با گذشت زمان براي او ذهنيتي پيش آمد كه بدون او كار شما پيش نمي رود و حقوق گزافي از شما درخواست كرد بگذاريد برود هر گاه من با چنين كارمندي روبرو مي شوم بدون ترديد او را ترخيص مي كنم. به اين دليل كه اولاً به او بفهمانم كه جايگاهش به راحتي قابل جايگزيني است. دوم اين كه اگر كسي فكر كند فردي يكتاست و هيچ كس نمي تواند جاي او را بگيرد چنين شخصي در حقيقت هيچي نيست!

اگر ممكن بود او را نگه مي داشتم تا از تجربه اش استفاده كنم. يك عنصر مهم در يك كارمند مغز اوست. شما كارهاي زيادي را ديده ايد كه حاصل دستان هنرمندي است و اگر فكر و ذهن او نباشد اين دست ها چنين ارزشي نداشتند. آقاي بيچر اين حرف ها را در اين عبارت به اين شكل بيان مي كند.

كارمندي خدمات خود را اين گونه بيان مي كند. «من يك جفت دست براي كار كردن دارم ولي يكي از انگشتانم فكر مي كند.» صاحب كار در پاسخ گفت: «خيلي خوب است.» مرد ديگري مي آيد و مي گويد: «من يك جفت دست براي كار كردن دارم و دو انگشت براي فكر كردن» صاحب كار خواهد گفت: «اين بهتر است.» و سومي وارد مي شود و مي گويد: «همه انگشت ها و دستان من فكر مي كنند.» اين هنوز بهتر است و در نهايت فردي جلو مي آيد و مي گويد: من هم چنان كه كار مي كنم درباره آن فكر مي كنم» اين جاست كه صاحب كار خواهد گفت: «تو همان كسي هستي كه من مي خواهم.»

افرادي كه هم با تجربه هستند و هم از فكر خود استفاده مي كنند با ارزش ترين كارمندان هستند و به راحتي نمي توان براي آن ها جايگزيني پيدا كرد. و هم براي آن ها و هم براي شما بهتر است كه حقوق و مزاياي بهتري بگيرند و اختلاف مزاياي آن ها بايد منطقي باشد. براي اين منظور مي توانيد به مرور زمان با توجه به عملكرد آن ها حقوق و مزاياي آن ها را افزايش دهيد.

ترجمه: علي يزدي مقدم

 

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید