• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2020 / 12 / 14

دستور پخت حلیم برنج، ساده و خوشمزه

حلیم از غذاهای مقوی و مغذی است، انرژی زا و بسیار خوشمزه که در طب اسلامی نیز خوردن آن تاکید شده است. در افطارهای ماه مبارک رمضان حلیم طرفداران زیادی دارد و در مراسم های مذهبی مثل ایام محرم نیز حلیم به صورت نذری پخش می شود هم چنین برای عقیقه فرزند بسیاری خانواده ها، حلیم می پزند و بین افراد نیازمند پخش می کنند.

طرز تهیه حلیم برنج

انواع حلیم وجود دارد از جمله: حلیم بادمجان، حلیم گندم، حلیم برنج، حلیم بلغور گندم یا یارمه، حلیم حبوبات، حلیم بوقلمون، حلیم مرغ،…

حلیم برنج که در این مقاله آموزش داده می شود مورد پسند بزرگ ترها و کودکان است و پیشنهاد می کنیم حتما آن را بپزید تا ببینید کودکان چگونه از این غذای خوشمزه و مقوی استقبال می کنند.

پخت حلیم برنج نیاز به مهارت خاصی ندارد و افراد مبتدی و مادران جوان نیز می توانند آن را به راحتی تهیه کنند فقط زمان و حوصله نیاز دارد.

مواد لازم حلیم برنج برای سه نفر:

برنج نیم دانه یک پیمانه پلوپز

گوشت چربی دار 100 تا 150 گرم

دارچین و نمک به میزان لازم

طرز تهیه حلیم برنج:

اگر از گوشت گوسفند استفاده می کنید که حتما گوشتی باشد که چربی داشته باشد و اگر از گوشت گوساله استفاده می کنید حتما کمی دنبه اضافه کنید.

برنج نیم دانه را بهتر است یک ساعت خیس کنید ولی نمک به آب آن نزنید.

گوشت را در قابلمه بریزید و دو لیوان آب داخل آن بریزید ولی نمک نزنید. بگذارید آب بجوشد سپس حرارت را ملایم کنید و دو سه ساعت یا بیشتر زمان دهید تا گوشت بپزد.

برنج خیس شده را با همان آب برنج به گوشت اضافه کنید و مجددا یک ساعت یا بیشتر زمان دهید تا برنج نیز بپزد. پس از ریختن برنج در قابلمه هر یک ربع، حلیم را هم بزنید تا ته نگیرد. در انتهای پخت نمک اضافه کنید و مزه کنید تا غذا بی نمک نباشد.

حلیم را با گوشتکوب دستی یا برقی بکوبید تا برنج و گوشت یکدست شود و حالت کشدار پیدا کند.

دارچین را هم می توانید داخل حلیم بریزید و هم می توانید برای تزیین روی آن استفاده کنید. برای تزیین بهتر است دارچین را در کمی کره تفت دهید و سپس روی حلیم بریزید.

برخی برای تزیین حلیم از پیاز داغی که در مدت طولانی تفت خورده و تیره رنگ شده استفاده می کنند، با توجه به ذائقه خانواده می توانید پیاز داغ برای تزیین روی حلیم بریزید. برخی افراد عادت دارند حتما حلیم را با شکر میل کنند. هم چنین می توانید مقداری از گوشت را قبل از کوبیدن ریش ریش کنید و برای تزیین حلیم برنج استفاده کنید.

همان طور که دیدید حلیم برنج از مواد اولیه کم و در دسترس تهیه می شود و به علت طعم دلپذیر و به یاد ماندنی آن کودکان از آن استقبال می کنند و اگر کودک شما گوشت نمی خورد می توانید از طریق حلیم برنج، این ماده غذایی با ارزش را به بدن کودک خود برسانید.

شهین فدایی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید